سایت رسمی عباد الرحمن

عباد الرحمن,احکام,طب,طب اسلامی,عکس نوشته,کتاب,دانلود کتاب,تفسیر,بصیرت افزایی,حوزه,دانلود کتابpdf,آیت الله تبریزیان

تشخیص مزاج خود (بلغمی،دموی،صفراوی،سوداوی)

  • ۱۹:۳۹

مزاج

برای تشخیص مزاج خود (بلغمی،دموی،صفراوی،سوداوی) میتوانید در قسمت نظرات، علائم و نشانه های مزاج خود و حدس خود را بنویسید تا مزاجتان را مشخص کنیم. درمان مزاج خود را هم می توانید در مطالب مرتبط ببینید. حتما سوالات پایان مطلب را هم پاسخ بدهید.

سودا
علائم و نشانه های غلبه سودا

به خلاف مزاج های دیگر، نشانه ها و علائم مزاج سودا را بیشتر در علائم روحی و اخلاقی باید جستجو کرد تا علائم جسمی. غلبه سودا انسان را دچار وسواس در پاکی و نجاست و وسواس های فکری می کند. غلبه سودا باعث سوء ظن و بد گمانی، افکار منفی، اندیشه های بد و شکاکیت می شود. فکر و خیال فراوان، افسردگی و غم و غصه،خود خوری، ترس، گوشه گیری و تنهایی، قهرهای طولانی مدت، کینه ای بودن است.

آیت الله تبریزیان می فرمایند: از نشانه‌های غلبه سودا یبوست مزاج، وسواس و شک و تردید، افسردگی است و شاید تیرگی مدفوع و ادرار و تیرگی رنگ و خشکی بدن هم از نشانه‌های آن باشند.(1)

از علائم جسمی غلبه مزاج سودا تیرگی پوست، خال سیاه و لک های تیره(بهق) و یبوست است.

علائم مزاج دموی

مزاج دموی در صورتی که غلبه نکرده باشد بهترین مزاج محسوب می شود ولی اگر غلبه کرده باشد باید خصوصیات مزاج گرم وتر را شناخت و درمان مزاج دموی را شروع کرد چون غلبه هیچ مزاجی خوب نیست و حتی غلبه مزاج دموی که بهترین مزاج هم محسوب می شود ممکن است باعث  خطرات جدی غلبه مزاج دموی شود.

این افراد بیشتر بدن ماهیچه ای و ورزشکاری دارند و موهای بدن آنها زیاد و زخیم با سرعت رشد زیاد و سیاه رنگ است. رنگ زبان، بدن و رخساره آنها سرخ است. میل و قدرت جنسی آنها زیاد است و در لمسِ پوست، گرمی، رطوبت و تعریق زیاد دارند. محیط گرم را دوست ندارند و احساس کسالت و سنگینی می کنند و خوابشان زیاد و پر بازده است.
این افراد در معرض رعاف(خونریزی از بینی)، فشار خون، تپش قلب، امراض کلیوی و... هستند.

علائم و نشانه های مزاج بلغم

مهمترین علامت مزاج بلغم رطوبت بدن هست که با نشانه های مختلف بروز می کند. مثلا بدنی که رطوبت زیاد دارد احساس سرمای بیشتری دارد و نسبت به دیگران به بخاری علاقه بیشتری نشان می دهد و علاقه ای به کولر ندارد چون رطوبت، آبی است که بر روی حرارت و گرمای بدن می ریزد . رطوبت زیاد باعث می شود رنگ صورت و بدن سفید و روشن شود، بدن درلمس سرد و مرطوب باشد و ... 

مراد از زیاد بودن رطوبت بدن، زیادشدن آب بدن است، علائم آن زیادشدن آب دهان است به‌طوری‌که موقع خواب آب از دهان می‌ریزد و یا موقع حرف زدن آب از دهان می‌پرد و یا آب در دهان جمع می‌شود، همچنین زیادی و تکرر ادرار و تعرق زیاد و خواب زیاد و سرد شدن بدن و احساس سنگینی هم از نشانه‌های رطوبت بدن است و درنهایت فرد بیمار اَبله می‌شود. لازم نیست که همه علائم باهم باشد و تنها مشاهده بعضی از آن‌ها  کافی است. البته مقدار قابل توجهی از علامات را باید داشته باشد.

در کل مزاج بلغم سرد و تر است و این مزاج یعنی کم بودن علائم حیاتی و ضعف قوای بدن. در مزاج بلغم اعضای بدن کندی و کاهلی می کنند همانطور که خود فرد هم تنبل و سست می شود. کلیه، کبد، معده و دیگر اعضا به خوبی کار نمی کنند و در نتیجه ضعف هاضمه و مشکلات گوارشی در این مزاج شایع می شود. رشد موها کم می شود. نبض ضعیف، کند و مبهم دارند و زیاد می خوابند و همچون دیواری که آب پایش زیاد بوده و باعث آسیب دیوار شده است، کمر درد و زانو درد مشکل شائع این مزاج است. حافظه این افراد خوب کار نمی کند و فراموشکار می شوند.  بی حال و سست اراده هستند و میل جنسی ضعیف و ناتوانی دارند.

علائم و خصوصیات مزاج صفرا

مزاج گرم وخشک صفرای پنج علامت اصلی دارد که اگر مقدار قابل توجهی از علائم افزایش صفرا در بدن او وجود داشت دچار غلبه مزاج صفرا شده است و باید درمان شود وگرنه ممکن است دچار بیماری شود که برخی از آنها را در پایان مطلب آورده ایم.

زرد شدن رنگ

رنگ بدن، زبان و پوست افراد صفراوی مزاج زرد می شود و گاهی می بینید چشمان این افراد زرد شده است و گاهی صورت آنها زرد می شود در روایتی برای درمان بیماری، روش پیدا کردن مزاج از طریق رنگ صورت توصیه شده است و می فرمایند:

کَانَ إِذَا اعْتَلَّ إِنْسَانٌ مِنْ أَهْلِ الدَّارِ قَالَ انْظُرُوا فِی‌ وَجْهِهِ‌ فَإِنْ قَالُوا أَصْفَرُ قَالَ هُوَ مِنَ الْمِرَّةِ الصَّفْرَاءِ فَیَأْمُرُ بِمَاءٍ فَیُسْقَى[1] یعنی هنگامی که انسانی از اهلت بیمار شود نگاه به صورتش کنید اگر زرد بود بیماری از صفرا است پس به او آب نوشانید.

عصبانیت

نشانه دیگر تندی و عصبانیت است. شخص دارای غلبه صفرا بداخلاق می‌شود سریع عصبانی و سریع پشیمان می‌شود:

الْحِدَّةُ ضَرْبٌ‌ مِنَ الْجُنُونِ لِأَنَّ صَاحِبَهَا یَنْدَمُ فَإِنْ لَمْ یَنْدَمْ فَجُنُونُهُ مُسْتَحْکِم‌[2] مشکلات مغزی و جنون بوجود می‌آورد. جوان‌هایی که در اول جوانی حرکات غیرعادی دارند از غلبه صفرا است. 

این نشانه خصوصا در دوران بلوغ اتفاق می افتد که شخص دچار یک بحران صفراوی می شود و می بینیم که زود از کوره در می رود و به صورت غیر عادی عصبانی می شود. از همین جا معلوم می شود که اولین و مهمترین درمان عصبانیت جوانان درمان صفرای آنها است. پر انرژی بودن، حرکات سریع، بیش فعالی، علاقه به ورزش های رزمی و کارهای خشن مثل بوکس و کاراته و پرخاشگری و بهانه گیری ، کم حوصلگی، راهپیمایی سریع و بی اراده، دیدن خواب های خشن و جنگ و دعوا ، همه از علائم مزاج صفرا است.

 

سنِ غلبه صفرا

در تشخیص صفرا سن را هم باید در نظر گرفت اگر شخص در سنین پانزده تا چهل سالگی یا تا پنجاه سالگی(در افراد متفاوت است) بیمار شود اصل این است که از غلبه صفرا باشد. چرا که طبع غالب در این سنین طبع صفرا است.

اگر فردی در ابتدای تولد مزاج صفرا داشته باشد در پانزده سالگی غلبه صفرای او بیشتر می شود و اگر مزاج بلغم داشته باشد از سردی و رطوبت او کاسته می شود و در کل در جوانی همیشه یک مقدار مزاج گرم و خشک تر می شود و در تشخیص مزاج حتما باید سن هم در نظر گرفته شود.

 

فصلِ غلبه صفرا

در تشخیص صفرا، فصل هم باید در نظر گرفته شود. فصل تابستان فصل غلبه صفرا است چون تابستان گرم و خشک است و صفرا هم گرم و خشک است پس بیماری در این فصل علی القاعده از صفرا است.

در نتیجه اگر دیدیم بیماری شخصی در تابستان بیشتر می شود متوجه می شویم که علت بیماری از صفرا است و این شخص غلبه صفرا دارد.

گرمی و خشکی بدن

احساس گر گرفتگی، خارش و خشکی پوست، شوره سر، بدن لاغر و بدون چربی و قد بلند، همه نشانه های غلبه صفرا هستند. افراد صفراوی از محیط گرم خوششان نمی آید و به کولر علاقه خاصی نشان می دهند. به ترش مزه ها هم علاقه زیادی دارند.

علاوه بر این نشانه ها باید بدانیم که میل جنسی در این مزاج زیاد و قدرت جنسی معمولی است و کم خونی، پرکاری تیروئیددر این افراد شایع است و در معرض فیبروم، تخمدان های پلی کیستیک، پوکی استخوان و ریزش مو هستند.[3]


نکات پایانی

  • در بین مردها گرم مزاج بیشتر از زنان است.
  • فصل بهار مزاج دموی، فصل تابستان مزاج صفراوی، فصل پاییز مزاج سوداوی و فصل زمستان مزاج بلغمی دارد. اگر در هر یک از این فصول بیماری شما بدتر می شود یا مشکلاتتان بیشتر می شود یا با شما ناسازگار است نشان می دهد که مزاج شما با مزاج آن فصل یکی است و باعث غلبه بیشتر مزاج شما می شود.
  • همیشه یک مزاج غلبه ندارد بلکه ممکن است دو یا چند مزاج با هم غلبه کنند و علائم چند مزاج را هم زمان داشته باشد.
  • سن کودکی و نوجوانی مزاج دموی، سن جوانی مزاج صفراوی، سن میانسالی مزاج سودا و سن پیری مزاج بلغمی دارد.
  • رنگ ادرار نشان از مزاج فعلی شماست. اگر ادرار زرد پررنگ باشد نشانه صفرا، اگر بی رنگ مثل آب باشد نشانه بلغم و اگر زرد کم رنگ باشد نشانه اعتدال است. البته استمرار یک رنگ ادرار در نشانه های مزاج مدنظر قرار می گیرد.
  • مزاج محل زندگی افراد(آب و هوا) تاثیر بسزایی در مزاج مردم آن منطقه جغرافیایی دارد.

سوالات تشخیص مزاج خود

زن هستید یا مرد؟
وزن، قد و سن شما چقدر است؟
در کدام شهر و منطقه جغرافیایی زندگی می کنید؟ (کوهستانی، کویری و...)
اگر وزن شما زیاد است چاق با چربی زیاد هستید که چاق گوشتی؟
به کولر علاقمندید یا به بخاری؟
ترش مزه ها را بیشتر دوست دارید یا شیرین مزه ها؟
کدام فصل بیماری شما را شدت می دهد و مشکلات شما را بیشتر می کند؟
یبوست یا اسهال دارید؟
احساس گرگرفتگی و حرارت زیاد و ناگهانی دارید؟
کم کاری یا پرکاری تیروئید هم دارید؟
مشکلی از لحاظ میل یا قدرت جنسی ندارید؟
هضم غذا یا معده شما مشکی ندارد؟
جوش، لکه و مشکلات پوستی؟
وسواس، غم و غصه زیاد، گوشه گیری، شکاکیت و منفی نگری؟


سوالات درمانی

کم خونی، فشار خون، قند، چربی یا بیماری دیگری هم دارید؟
حالت ضعف و بی حالی، رنگ پریدگی، سرگیجه هنگام بلند شدن؟

لینک کوتاه:  http://erahman.ir/post/479

درمان غلبه مزاج:

درمان غلبه صفرا
درمان غلبه بلغم
درمان سودا در طب اسلامی
شناخت مزاج دموی و درمان آن
درمان یبوست با گیاهان دارویی

åã ÝíÓäãÇ ˜áæÈ ÇÝÓÑÇä
17
* مزاج پیری سرد و خشک است.
جایی همچنین مطلبی ندیدیم...
17
قانونچه فی الطب
تألیف محمد بن محمود الچغمینی الخوارزمی
تصحیح و ترجمه اسماعیل ناظم

در این کتاب دوره پیری همراه با غلبه سردی و خشکی بیان شده. و به تجربه هم شاهد هستیم که عموماً افراد مسن بدنشون خشک تر میشه نسبت به دوره میانسالی.
ممنون از توجهتون...
فکر می کردم اختلافی نیست ولی دیدم اختلافی هست...
با اینکه این بحث رو در کتاب های زیاد و اساتید مختلفی شنیده بودم ولی در این مورد اختلافی ندیده بودم...
مطلب زیر رو بخونید
مهدی
سلام
من مشکل نعوظ داشتم و فرمودین مزاجم رو اینجا بنویسم

راستش با توجه به توضیحات بالا فکر میکنم مزاج من به صفرا نزدیکتره

اما نه کاملا
مثلا به ترش مزه ها علاقه ی زیادی دارم
رنگ ادرارم اکثرا زرد کم رنگ می باشد
گاهی ، تاکید میکنم فقط گاهی رنگ چهره ام زرد می شود

در ضمن من کم خونی مینور هم دارم

ممنون میشم راهنمایی کنید
علیکم السلام... در تشخیص مزاج خودتون علائم مزاج دیگه ای جز صفرا رو ننوشتید و ظاهرا صفرا هستید و کم خونی با صفرا رابطه داره... درمان کم خونی و خوردن غذاهای خون ساز برای درمان بسیار مهم هست...
نسخه:
قرص خون سه بسته
خونساز یک بسته
جامع با آب تره سه بسته
خوردن زیاد زردک خصوصا زردک قمی
پوشیدن کفش زرد
خوردن بیشتر شیر، گوشت گوسفند، نخود، چهار مغز

مهدی
ممنون از راهنماییتون
فقط چند سوال در مورد تجویزتون داشتم

اینکه آیا همه ی این داروهایی که فرمودین باید با هم بخورم؟
چون من دیروز قرص خون رو خریدم
اما نمی دونم خونساز چیه اصلا
یا مثلا تو شهر ما هیچ تره باری زردک نداره


و اینکه آیا این ها فقط برای درمان کم خونیمه یا اون مشکل نعوظ رو هم رفع میکنه؟

متشکرم از پاسخگوییتون
بله همه را با هم باید شروع کنید و دستور مصرف روی داروها نوشته ولی اگر زمانشان با هم شد بهتر است یکی دو ساعت با هم فاصله داشته باشد حداقل... چون کم خونی ام الامراض است برای نعوظ هم درمان کم خونی لازم است... برخی از موارد برای کم خونی و برخی برای نعوظ هست... همه را با هم مصرف کنید ان شاء الله درمان می شوید... اگر زردک نبود موارد دیگر را مصرف کنید گرچه برای نعوظ مهم بود...
موفق و موید باشید...
مهدی
ببخشید می دونم واقعا زیاد از حد سوال کردم و وقتتون رو گرفتم
خواستم بدونم این ها رو اگه مصرف کنم کم خونی و ضعف نعوظم بصورت دائمی بهبود پیدا میکنه یا موقتی
چون ضعف نعوظ من واقعا اعتماد به نفسمو واسه ازدواج پائین آورده

ممنون میشم این سوال رو هم پاسخ بدین
بازم معذرت میخوام
ان شاء الله دائمی حل میشه...
 خوردنی های غیر دارویی که گفتم بعد از ازدواج زیاد مصرف بشوند مثلا گوشت بره را در شیر بپزید (به جای آب) و نخود هم به آن اضافه کنید و به عنوان آبگوشت بخورید. 
مشکل خاصی نیست و حل میشه ان شاء الله...
خود ازدواج نعوظ آور هست یعنی شاید اوایل به خاطر دوری از مسائل جنسی زن و مرد با مشکل مواجه بشوند ولی بعد از مدت کوتاهی بدنشون آمادگی کامل برای نزدیکی پیدا میکنه... مثل کسانی که بار اول که حجامتشون می کنن چون بدنشون با حجامت هماهنگ نیست و عادت ندارن شل میشن و غش می کنن ولی بارهای بعدی کم کم بدن آماده میشه و به راحتی حجامت میشن و هیچ مشکلی هم ندارن...
مهدی
سلام
ببخشید شما برای کم خونی من تجویز کردین که قرص خون استفاده کنم و همزمان جامع بعلاوه ی آب تره
خواستم ببینم از اونجا که روی قرص خون نوشتن سبزی نخورید ، از اونطرف تره یک نوع سبزی هست
آیا مشکلی نداره که آب تره بخورم؟
خیر... ولی سعی کنید با فاصله از هم بخورید و همه را با هم نخورید...
سلام
با سلام و خسته نباشید
زن 31 ساله
من خودم زود عصبانی میشم 
تازگی ها کم خونی و فقر آهن گرفتم 
بعضی وقتها صورتم زرده
درصورت که خودم سفید
کیست صفرا رو در آوردم 
جوش روی شانه و صورت
رنگ ادرار بیشتر مواقع سفید چون آب زیاد میخورم ولی جدیدا کمی زرد 
اضافه وزن دارم  موهام سیاهه البته چند تار سفید جدیدا توش زده  و نازک شده واره میریزم شدید معده درد  ورم  و باد معده

غم و قصه  هم دارم

من نتونستم خودم مزاجم و تشخیص بردم
باسپاس فروان




علیکم السلام... توضیحات کم هست...
به کولر علاقه دارید یا بخاری؟ قد و وزن؟ حالات در فصل گرم و سرد؟ چه غذاهایی با معدتون نمی سازه؟ علاقه به شیرین مزه ها دارید یا ترش مزه ها؟ و ...

فروغ
با سلام‌.من هیچ وقت نفهمیدم مزاجم چیه.کاملا از گرما متنفرم و همیشه گرممه.بسیار خسته هستم و برا کار خونه تنبل.زود عصبی میشم. کم عرق میکنم.معمولا پوستم خشکه. حافظه کوتاه مدتم ضعیف شده.مدام دچار عفونت رحم میشم.پوست تیره و موهای بسیار مشکی دارم.
علیکم السلام... قد و وزن؟  کم خونی هم دارید؟ احساس ضعف، سر گیجه هنگام بلند شدن، رنگ پریدگی و سفید گچی بودن رنگ ؟ جوش در صورت و...؟
سلام
با سلام

قدم 155 وزنم 72

بیشتر گرمایی ام  به کولر علاقه مندم
شیرینی  بیشتر از ترشی 
معدم درصورت فکر کنم نفاق ها درد میگیرد
قرص خون و خون ساز خوردم تا چند روز اول مشکلی نبود  در هفته دوم چنان معده درد و دل پیچه گرفتم 
یه صبح تا شب 
دو بار دیگر خوردم گفتم از اینها نیست ولی دوباره معده درد شدم 

ممننون  از توجهتان
با سپاس فروان
علیکم السلام... بنظر میاد مزاج شما بلغم هست ولی غلبه صفرا هم دارید که ممکن هست به علت در آوردن کیست صفرا و... باشه.
احتمالا مزاج صفرا باعث میشه و مایعات زیاد بخورید و این برای مزاج بلغم و معده شما مضر هست...
ابتدا معده باید درمان بشه بعد داروی کم خونی 

درمان معده و بلغم:
مرکب دو، یک بسته
مرکب سه، دو بسته
آب زیاد نخورید خصوصا آبی که یخ داخل آن هست.
به، آویشن، انار، سیب مصرف کنید و از موادی با مزاج تر (رطوبتی) مثل ماست و دوغ پرهیز کنید.
میلاد
پسری ۲۷ساله،با وزن۹۳و قد ۱۷۹،ساکن کردستان با هوای سرد،چاق هستم و چربی زیادی دارد مخصوصا شکم،به بخاری علاقه دارم ولی از کولر فراری هستم،به شیرینیجات علاقه دارم،در فصل پاییز همیشه دچار وسواس فکر و غم و غصه. استرس میشم،نه یبوست دارم و نه اسهال،احساس گرگرفتگی را خیلی کم در تابستان دارم،میل جنسی فراوان دارم،معده ام مشکلی ندارد،بعضی اوقات جوشهای قرمز رنگی در صورت و سرم به وجود می آید که خیلی هم درد میکنند،وسواس فکری شدیدی دارم و افکار منفی وفاسد هم دارم، سالها در گلوم خلط دارم،راه‍ حل چیه،چه داروهایی باید مصرف کنم ،چقد طول میکشه از شر این وسواس فکر خلاص بشم
مزاج پایه و اصلی شما بلغم هست ولی مزاج سودا و صفرا هم در بدن شما غلبه کرده و در بعضی موارد بروز دارد...
برای رسیدن به سلامتی، با ورزش و غذای طبیعی و مناسب سعی کنید به تعادل مزاج و وزن مناسب برسید...
برای درمان وسواس فکری و افکار منفی باید درمان های مزاج سودا را انجام دهید و نسبت به این افکار بی تفاوت باشید... سعی نکنید با این افکار مبارزه کنید چون بدتر میشه، فقط هر فکری آمد بی تفاوت باشید و اهمیتی ندید تا خودش قطع بشه یا کم کم اهمیتش رو از دست بسه و تکرار نشه... اگر ازدواج نکردید ازدواج کنید... یادتون هم باشه که فکر گناه، گناه نیست... درمان طولانی هست و ممکنه چند سال طول بکشه ولی هر چقدر جلوتر میرید میبینید که راحتتر شدید و مشکلاتتون کمتر شده... با درمان دارویی سودا که چند هفته تا چند ماه طول میکشه و رعایت نکات درمان مزاج سودا، درمان امکان پذیر میشه و شما با بی تفاوتی به این افکار میبینید که این افکار کم میشه...
 
میلاد
ببخشید اگه میشه این سوال رو هم جواب بدید،ممکنه من هم صفرا،سودا،بلغم رو باهم داشته باشم،درمانش چیه؟
بله ممکن هست هم مزاج بلغم و هم صفرا و هم سودا با هم غلبه کنند ولی غالبا یکی از این مزاج اصلی هستند...
با کم کردن وزن با ورزش و خوراک مناسب و داروی گیاهی لاغری غلبه بلغم کم میشه...
با قی کردن صفرا و سودا کم میشه...
حجامت اصولی کمک میکنه غلبه صفرا و سودا کم بشه...
هر مزاجی دارویی داره که آن مزاج رو از بدن خارج میکنه و غلبه مزاج کم میشه مثل داروی سودا بر...
هر مزاجی پرهیزات و دستوراتی داره که باید رعایت بشه مثل از بین بردن موهای زائد در سودا...
درمان سه مزاج را در مطالب مرتبط بخوانید و عمل کنید الا آنهایی که با مزاج دیگر در تعارضند...

میلاد
ببخشید،من الان برای درمان بلغم چی مصرف کنم؟
میلاد
ببخشید منظورم از افکار منفی  و وسواس گونه اینه که مثلا شیشه یه ماشینی شکسته یه دفعه این فکر میاد تو ذهنم که من شکستم و دائما با خودم درگیرم
فرقی نمیکنه... من کلی جواب دادم...
مصطفی
سلام 
من هم این مشکل(افکار فاسد ومیل شدید)رو داشتم وتنها با ۳بار حجامت روی پا به فاصله۷روز کاملا حل شد یعنی بدون اینکه بفهمم بعد یه مدتی فهمیدم هیچ چیزی فکرم رو مشغول نمیکنه درست مثل آب روی آتیش بود
علیکم السلام... ممنون که تجربتون در مورد درمان وسواس فکری رو در اختیار ما گذاشتید... روش خوبی هست ولی برای کسانی که مزاج بلغم دارند مثل ایشون سه بار حجامت با فاصله 7 روز رو توصیه نمی کنم... کسانی که مزاج بلغمی یا کم خونی ندارند میتونن از این روش استفاده کنند...
منظورتون از حجامت پا، حجامت ساق پا بود؟
مصطفی
سلام
منم کم خونی حاد داشتم ولی این حجامت رو انجام دادم
نه حجامت روی پا برای خارج شدن بخار کبد برام تجویز کرده بودند البته من اصلادرمورد این مشکل وسواس فکری بهشون نگفته بودم ولی بعدش که تو یکی از همین سایت های طب اسلامی جستجو میکردم مطلبی دراین مورد پیدا کردم که کسانی که این مسکل رو دارند باید هر سال در بهار این حجامت رو انجام بدن.البته حجامی که بهشون مراجعه کردم حجامت رو اشتباه انجام دادند یعنی به جای روی هردوپا روی مچ پا انجام دادن اونم بکی درمیون نه هر دوتا ولی بازم تاثیر خیلی خوبی داشت.
علیکم السلام... بسیار ممنون از توجه و همراهیتون...
ظاهرا به خاطر یکی در میون بودن و سطحی بودن این حجامت ها عارضه ای براتون نداشته ولی نمیشه به دیگران هم توصیه کرد چون من موارد متعددی دیدم که با حجامت حالشون بدتر شده و این به خاطر داشتن کم خونی یا مزاج بلغم یا اصولی نبودن حجامت و ... بوده و در نظرات سایت هم مواردی داشتیم...
کلا حجامت پا، سودای زیادی رو از بین میبره و در وسواس فکری تاثیر مثبتی داره ولی همون هر سال بهار برای همه قابل توصیه هست ولی 3 بار حجامت با فاصله کم محدودیت داره...
مصطفی
سلام
من بعد از اینکه متوجه اشتباه انجام دادن حجامت هام شدم دوباره تابستان حجامت روی پارو باهمون فاصله۷روز انجام دادم خدارو شکر عارضه خاصی نداشت . فکر کنم عارضه اش با مصرف قرص خون قبل از انجامش کمتر باشه.ممنون از راهنمایی های مفیدتون
علیکم السلام... خواهش می کنم...
موفق و موید باشید...
میلاد
سلام،ببخشید میشه همزمان هم سودابر و صفرابر و ضد بلغم رو همزمان استفاده کرد؟
علیکم السلام... بله .... البته جدا جدا بهتر هست یعنی یکی که تمام شد دیگری رو شروع کنیم...
میلاد
کلا چقد طول میکشه با سودابر سودا رو از بدن خارج کنه؟
14 روز و ممکن هست بیشتر...
ناشناس
مادر من 58 سالش هست رنگ پوستش سفید هست وچاق البته بیشتر شکمش هست و سرما باعث می شود درد دیسک کمرش  و زان دردش بیشتر شود و غذای ترش مزه بیشتر تمایل دارد  و به کولر علاقه ای ندارد ودر استان گلستان مینودشت زندگی ومی کند و قدش 150 هست و مشکلات وسواس وگوشه گیری وغیره را ندارد و تیروئید سالم است و مشکلات پوستی هم ندارد وموهایش کم پشت دیر رشد است البته فر هم هست ویبوست دارد و سرگیجه گاهی اوقات دارد وفشار خون عصبی وگاهی چربی خون دارد وقند ندارد البته میگوید گاهی از داخل گر می گیرد وبه اصطلاح عرق سرد میکند و حالت ضعف وبی حالی هم ندارد ودچار زخم معده شده که حدود 6 ماه تحت نظر دکتر است ولی هنوز خوب نشده که چای بابونه هم استفاده می کندl
مزاج بلغم درمان شود و از سردیجات پرهیز کنند (مزاج بلغم مشکلات معده به وجود میاره)...
از روغن زیتون و کنجد استفاده کنند فقط...
یک قاشق غذاخوری بابونه و بومادران هر روز دم کنند با عسل مرغوب شیرین کنند و بخورند (اگر فشار خون نداشتند شیرین بیان هم اضافه میشد)...
رسول روشنی خواه
با سلام من نمی توانم مزاجم را تشخیص دهم، خواهشا کمک نمایید:
خانمی متاهل و 27 ساله وزن 50 و قد 160، متولد و ساکن شهر تبریز(کوهستانی)، لاغر، نه به کولر علاقه دارم و نه به بخاری (از باد مستقیم بدم میاید و زود سردم می شود ولی دوست دارم در جای سرد بخوابم و سروم بیرون از پتو باشد)، هم شیرین و هم ترش را دوست دارم ولی بیشتر ترش مزه ها، فشارم همیشه پایین و دست و پاها در پاییز و زمستان مخصوصا زمستان که سرد تر است  خیلی سرد است حتی در خانه و بیرون حتی با دستکش، کمی یبوست دارم، حرارت و گرگرفتگی ندارم، مشکل تیروئید و کم خونی ندارم، از لحاظ جنسی مشکلی ندارم و نسبتا گرم مزاج ام، معده ام ضعیف و بعضاً درد میکند، کمی وسواس دارم، و گوشه گیر و کم حرف ام و غم و غصه زیاد میخورم، ولی شکاک نیستم اصلا، آرام ام و دیر عصبانی میشم، جوش زیاد مخصوصا جوش سرسیاه ریز، آزمایش دادم هیچ مشکل خونی اعم از کم خونی و چربی و غیره ندارم، ضعف زیاد و بعضاً رنگ پریده، رنگ پوستم سفیده، هنگام بلند شدن اصلاً سرگیجه ندارم ولی همینجوری بعضی وقتها سرم گیج میره، گوشم چرک زیاد تولید میکنه و میگیره گوشم رو، موهای سر و ابرو هام زیاد میریزه

خیلی ممنونم
علیکم السلام... مزاج شما صفراوی هست و کمی سودا هم دارید . بنیه شما باید قوی شود و مزاجتون به دم نزدیک بشه...
گوشت بره، چهار مغز، ژل رویال، شیره انگور زیاد بخورید خصوصا کباب گوشت بره
برای یبوست و سودا سنا و گل سرخ دم کنید

میلاد
سلام،بنده امروز ناشتا مرکب۱استفاده کردم و روش نوشته بود سبزیجات استفاده نشود،ومن امشب یادم نبود پیاز خوردم،مشکلی پیش نمیاد برام؟میتونم فردا دوباره مرکب۱استفاده کنم
علیکم السلام... اشکالی نداره ... به داروتون ادامه بدید
میلاد
ایا سودابر و صفرابر و تقویت اعصاب رو باید با آب خورد؟
خیر... نیازی نیست با آب خورده بشه... ولی اشکالی هم نداره با آب بخورن...
ناشناس
با سلام بنده 38سالمه مجرد هستم وقدم 158 ووزنم 44 کیلو است ودر استان گلستان زندگی میکنم و به سرما علاقه بیشتری دارم ودر گرمای تابستان شدید بی حال می شم  وضعف دارم ودر هوای سرد سرحالترم و  پوست بدنم خیلی خشک هست وریزش مو هم دارم و یبوست هم گاهی دارم و شدیدا نفخ میکنم وشکمم صدای قاروقور می دهد و تیروئیدم سالم هست و فشارم معمولا هیشه پایین است مخصوصا در هوای گرم وچربی وقند ندارم وپوست صورتم کک ومک لکه دارد وگاهی جوش می زند  واز جاهای شلوغ وپر سروصدا خیلی خوشم نمی اید و یکی دو سال هست که پریودم نامنضم شده وهر 16 یا 18روز پریود میشوم والان دو ماهی هست که چند روز اول حالت لکه بینی دارم  وبا کلا 12 یا 13روز می شود وقرص خون هم مصرف کردم وقبلا بارهنگ وبومادران وغیره استفاده کردم ولی خیلی فایده نداشته الان توی سایت دیدم سماق رومی خوب هست استفاده کنم واگر نبود سماق معمولی چطور ممنون هستم با تشکر
علیکم السلام...
روزی نصف قاشق غذاخوری رازیانه دم کنید و تا 40 روز مصرف کنید
هفته ای یکی دو بار حنا به سر بگذارید.
قرص خون هم یک بار دیگه مصرف کنید.
گوشت گوسفند خصوصا کباب زیاد مصرف کنید.
چهار مغز، شیره انگور هم مرتب مصرف کنید.

نکته:سماق رومی برای استحاضه زیاد و قطع و کم کردن خونریزی هست ولی پریود رو تنظیم نمیکنه.
ناشناس
ببخشید در ادامه سوالات مزاج شناسی در بالا من یادم رفت که بگم غذا ترش مزها را بیشتر دوست دارم از شیرینی خیلی خوشم نمی اید
ناشناس
ببخشید که دوباره سوال می پرسم شما گفتید که رازیانه به مدت 40 روز دم کرده واستفاده کنم برای من که گاهی سینه هایم کیست دار می شود مشکل ندارد و پریودی را جلو نمی اندازد
خیر... رازیانه استروژنیک است و هورمون های زنانه را بالا می برد و باعث تنظیم قائدگی می شود( خونریزی را چندان کم و زیاد نمی کند ولی اگر کم باشد زیاد و اگر زیاد باشد کم می کند). برای خانم ها اثرات مثبت زیادی داره... اگر خونریزی زیاد بود با سویق عدس و سماق رومی درمان کنید... البته می تونید سویق عدس یا حتی عدسی را هم در طول هفته استفاده کنید...
seyed
مرد هستم،۲۷ساله،۹۴کیلو،منطقه کوهستانی زندگی میکنم،نزدیک همدان،چاق هستم از نوع چربی که دور کمرم زیاد هست،به بخاری علاقه دارم،جلوی کولر ناراحت میشم زیاد نمیتونم وایسم،به شیرینی جات علاقه دارم،از فصل پاییز متنفرم،چون بیشتر در پاییز این افکار مزاحم سراغم میاد،نه اسهالم نه یبوست دارم،البته بعضی اوقات میشه که یبوست داشته باشم ولی خیلی کم،در تابستان خیلی کم بدنم از درون داغ میشه،تو دوران نوجوانیم حالت داغ شدن از داخل بدنم رو داشتم ولی الان نه زیاد،فقط تابستونا خیلی کم،صورت و سرم بعضی اوقات جوش میزنه که خیلی هم دردناکه که الان اگه تو عکسم نگاه کنی کنار دهنم زده جوش،منفی نگر هستم،وسواس فکر شدید دارم،همیشه زیاد سمت غصه میرم،گوشه گیر هستم و منزوی ،نمیتونم سریع با دیگران دوست بشم،یه مدت چربی خون داشتم خیلی زیاد بودش ،ورزش کردم بهتر شد الان نمیدونم شاید بیشتر شده باشه،بعضی وقتها از جام بلند میشم سرگیجه دارم ،بعضی اوقات خیلی کم سالهاست تو گلوم بلغم هم دارم،به شدت رویا پرداز هم هستم خیلی زیاد
درمان وسواس فکری:
سودای شدیدی دارید و درمان سودا در اولویت است.
1. یک انگشت عسل مرغوب هر روز صبح ناشتا بخورید.
2. درمان سودا در طب اسلامی که لینک آن در انتهای همین مطلب آمده را بخوانید و عمل کنید.
3. سودابر سه بسته
4. تقویت اعصاب سه بسته
5. حجامت ساق پا

seyed
ممنون از لطفتون،فقط چندتا سوال،۱_من قبلا تقویت اعصاب مصرف کردم،البته فک کنم مرغوب نبود چون از فروشگاه ایت الله نخریده بودم،مانعی نداره تقویت عصب های جدید رو مصرف کنم۲_ورزشم چطور باشه،سنگین یا سبک؟۳_ناهلر بخورم؟۴_همه اینها ناشتا باید خورده بشه،باید با فاصله چند دقیقه ای باشه،ممنون از حوصلتون،اجرتون با امام حسین
1. نه... چند روز که فاصله بیفته دیگه اشکالی نداره
2 و 3. هر چقدر مطالب طب اسلامی رو بیشتر رعایت کنید درمان کامل تر و قویتر میشه ...ورزش سبک خیلی براتون مفیده... ناهار نخوردن هم موثره... مهمتر از همه غذای طبیعی و سالم خوردن و دوری از غذاهای سودا زا هست... گوشت گاو نباید بخورید و ...
4. طبق دستور نوشته شده روی آن مصرف کنید ولی اگر زمان آنها یکی شد با فاصله یکی دو ساعته بخورید...
موفق و موید باشید.. 
سامان
سلام،بنده سالها شاید به مدت ۱۰سال استمنا میکردم,حالا۴۰روز هست که ترک کردم،میخاستم بدونم برای درمان عوارضش چه کار کنم،شنیدم به مغز اسیب میزند
علیکم السلام...
مو های بدنتون رو نزنید، لباس تنگ نپوشید و گوشت گوسفند و مواد مقوی ، سالم و طبیعی مصرف کنید... بدانید که از گناه بزرگی رهایی پیدا کردید و بدن و ذهنتون رو از از بین رفتن نجات دادید...
ابتدا به سوالات همین مطلب جواب بدید تا ببینم وضیت بدنتون در چه حال هست...
سامان
به شدت ترسو شدم،رویا پرداز و متوهم،تمرکز ندارم،به شیرینیجات علاقه دارم و بخاری،بلغم هم دارم
باید داروی سودابر ، ضد بلغم، کم خونی، داروی عقل و ... باید مصرف بشه...
البته داروی کم خونی (قرص خون) اولویت داره
مصرف تره، گوشت گوسفند، شیره انگور، چهار مغز 
هر روز صبح ناشتا یک انگشت عسل مرغوب بخورید.
در کل اول از همه باید بدن رو تقویت کنید چون استمنا به شدت بدن رو ضعیف و سست میکنه.
ان شاء الله خداوند ثابت قدم نگهتون داره و توفیقاتتون رو بیشتر کنه...
لبیک
مرد هستم31سالم،قد180،،وزن100دراصفهان هستم چاقی ام گوشتی است،توتابستان به کولر علاقه شدید ودرزمستان به بخاری بعضا علاقه دارم،میل جنسی ام بالا است،بدن سبزه ای،به شیرینی جات علاقمندم وازترشیجات هم بد نمی اید،گوشه گیرنیستم،معده ام ضعفی نداره هضمش خوبه،
مزاج شما دموی هست
سامان
عسل برای ترمیم مغزم خوبه،از این نظر عرض میکنم که استمنا به مغز اسیب میزند
عسل برای کل بدن مفید هست...
سامان
سلام،ببخشید من این قرص خون رو دقیقا نمیفهمم چجوری استفاده کنم،روش نوشته زمستان دو مثقال صبح و یه مثقال شب،دقیقا نمیدونم منظورش چیه؟
سمیه
سلام
بنده زن هستم قد 158 وزن 43سن30
در بخش ترکمنچای میانه آذربایجان شرقی هستم
به بخاری علاقه دارم
نه زیاد ترش مزه ها را  دوست دارم نه شیرینی
یبوست شدید دارم
احساس حرارت زیاد دارم و بعضی وقتها دستم و پام یا شبا سرم بی حس میشه
نفخ دارم و اینکه همیشه از خواب که بلند میشم دل درد شدید دارم
پوستم خیلی خشک میشه
وسواس، غم و غصه زیاد، گوشه گیری،  منفی نگری دارم
کم خوابم یا اصلا بگویم نمیتونم بخابم. وقتیم میخابم از خاب میپرم یا عمیق نمیخابم. هیچ قرص خابیم اثر نداشت
انرژیم صفره و حوصله ندارم اینقدر کمبود انرژی دارم که نمیتونم پشت میز مطالعه بشینم ولی دکترها میگن مشکلی نداری
خیلی استرسی و بیقراری دارم
کم خونی و همیشه فشارم 8 و 9 هست
حالت ضعف و بی حالی، رنگ پریدگی، سرگیجه هنگام بلند شدن دارم.
هر دکتری میرم میگن همه ازمایشات نرماله خوبه. ولی من خیلی دارم از کمبود انرژی اذیت میشم توان هیچکاری ندارم. خاهشا راهنماییم کنید




علیکم السلام...
مزاج سودا دارید، احتمالا صفرا هم داشته باشید که به دلیل کم خونی و عدم معاینه حضوری نمیتونم قطعی بگم صفرا هم دارید...
کم خونی هم دارید... من موارد زیادی دیدم که آزمایششون کم خونی نشون نمیده ولی علائمش رو دارند و این مشکل طب رایج هست.... برای ما علائم مهم هست که در شما فراوان هست... 
درمان کم خونی و سودا بسیار ضروری و مهم هست... تیروئید باید بررسی بشه...یبوست باید برطرف بشه... بعد از درمان کم خونی و سودا و صفرا باید خواب عادی و منظم بشه...
البته سبک زندگی امروزی همه رو استرسی، بی حال، عاشق بازی کامپیتوری، نفخ دار کرده... 
سمیه
ببخشید یادم رفت بگم من اصلا تمرکز ندارم نمیتونم تمرکز روی درس بکنم. خیلی بیقراری میکنم نمیتونم سر کتاب 10 دقیقه بشینم.

سمیه
سلام. مممنون از پاسختون. آزمایشات از تیرویید و کم خون هیچ نشون نمیدن. ببخشید من حالا میتونم درمان شم یا حتما حضوری باشه. من حضوری نمیتونم. خاهشا ممنون میشم بفرمایید چیکار کنم.
علیکم السلام... 
  1. قرص خون سه بسته
  2. غذاهای خون ساز خصوصا کباب گوسفندی... 
  3. پختن شیر در گوشت و خوردن آن ( بدون چیز دیگری یا با چیز های دیگر مثل آیگوشت که به جای آب شیر دارد)
  4. مصرف نمک دریا و غذاهای طیبیعی... 
  5. سنا یک بسته
  6. سودابر سه بسته
  7. پرهیز از غذاهای سودازا مثل فست فود ها و سوسیس و کالباس و نوشابه
  8. ژل رویال و عسل

همه رو میتونید از سایت مرکز طب اسلامی اینترنتی تهیه کنید...

سمیه
سلام مممنون. بعضی محصولات موجودی ندارن.
علیکم السلام... باید صبر کنید..
نگار
با سلام.
من ی دختر ۲۴ ساله هستم.۴۵ کیلو وزن دارم و ۱۴۳ تا قد.مال استان چهارمحال و مناطق کوهستانی هستم.خیلی خیلی کم بیمار میشم اصلا بیماری ندارم فقط به علت وسواس لیش از حدی ک روی مسائل پاکی و نجاست دارم و دستشویی رفتن به دلیل شستن زیاد پاهام پادرد دارم.احساس ضعف و سرگیجه اصلا ندارم.مشکل پوستی ندارم فقط گاهی اوقات جوش میزنم.از بین ترش مزه ها و شیرینی جات به هرجفتشون ب یک اندازه علاقه دارم ولی ترشیجات بیشتر میپسندم.وقتی بیش از حد حرص میخورم معده درد میگیرم.فصل سرما و وسایل گرمایشی رو بیشتر دوست دارم.بیماری کم کاری تیروئید و از این قبیل بیماری ها ندارم.ب شدت وسواسی هستم آدم شادی هستم و غصه نمیخورم زیاد.وسواس فکری هم دارم.ولی وسواسیت برای پاکی و نجاست دارم.خواهش میکنم کمکم کنید رفع کنم مشکلمو زندگیم تحت شعاع قرار داده بدجور.باتشکر
علیکم السلام... 
1. یکبار حجامت عام و دو بار حجامت ساق پا با فاصله یک ماهه از هم
2. داروی سودابر آیت الله تبریزیان دو بسته
3. سنا و گل سرخ یک بسته
4. پرهیز از موادزا مثل ته دیگ و فست فودها و سوسیس و کالباس و نوشابه و مواد مضر دیگر و مصرف محصولات طبیعی مثل سرکه طبیعی، روغن زیتون و شحم گاو و...
5.  اهمیت ندادن به وسواس چون وسواس محبوب شیطان است و مقابله با آن و توجه به اینکه وضو و غسل نباید به حد وسواس برسد و شما در تمام مسائل پاکی و نجاست وظیفه دارید مثل دیگران عمل کنید. به خودتان بگویید دوست دارم با وضوی باطل نماز بخوانم و خداوند به بهترین وجه از من قبول می کند و به مقابله من با وسواسم برای رضای او اجر می دهد و اگر اهمیت بدهم مورد رضایت خداوند نیست. کاملا فکر خود را قانع کنید و بدانید که این مقابله در طولانی مدت جواب می دهد.
بیمار
سلام وتشکراززحمات شما.
دختر۲۸ساله قد۱۷۰وزن ۶۵درمنطقه کوهستانی . بیش از۱۰ساله روی صورت وکمروشانه جوش میزنم جوش های بزرگ قرمز چرکی که جای جوش ها منافذبازریز زیادی شده حدود۱۵تاصاف کننده درست کردم که اوایل اثرداشت ولی دوباره جوش هابرگشتن تابستوناخیلی اذیت میشم وعرق بدبوزیربغل دارم حتی باحمام ازبین نمیره موهام ریزش داره برعکس موهای زائدم به جز صورتم زیادن تابستوناشکمم انگاردیگ درحال جوش وهمیشه  غرغر ونفخ دارم حتی بدون غذاخوردن و یافقط آب خوردن وکل سال دستو پام سرده حتی تابستونا بااینکه گرمااذیتم میکنه بخاطرسردی دستوپام مجبورم  دوتاپتوداشته باشم که این باعث تعجب همه است تمام پاییز وزمستون سرمامیخورم وگلوم چرک وعفونت میکنه ودهنم بومیده وبیشترروزابخصوص صبحا که پامیشم که علتش مشکل معده هم هست آدم منزوی وخجالتی ومنفی نگر واروم وکم حرف وخیلی زودرنج که سریع گریه میکنم ودستم لرزش داره واعصابم ضعیف به شیرینیجات تمایل دارم بنیه ضعیفی دارم وزودخسته میشم دفع کاملی ندارم وبیشتریبوست دارم ومعده درد. اگه ممکنه داروهایی که مشکلاتمورفع میکنه بگین چون امکان مراجعه ندارم .
باتشکر.
درمان کم خونی شما اولیت داره
1. قرص خون سه بسته
2. مصرف کباب خصوصا گوشت گوسفند، 4مغز، سه شیره، شیره انگور و خونسازهای دیگر به مقدار زیاد
3. کم خوردن شیرین مزه ها مثل شیرینی ها و ...
4. حجامت سطحی (خونگیری کم) سه بار در بهار و دو بار تابستان هر سال (بعد از درمان کم خونی)
5. صاف کننده خون دو بسته
6. خوردن انار
7. سنا و گل سرخ یک بسته
8. نگذارید یبوست داشته باشید . با درمان کم خونی و انجام حجامت یک ساله بیماری های عفونیتون باید خوب بشه و سیستم ایمنی قوی بشه.
بیمار
سلام وتشکرازپاسختون .
ببخشیدسه شیره باعث بدتر شدن صورتم نمیشه آخه من به شدت حساس شدم بازدن یه جوش جدیدعذاب میکشم وقرص خونو چطور استفاده کنم ؟ واینکه حجامتو باتوجه به اینکه نمیتونم برم خدمت حاج آقاوشاگردان ایشون میشه افرادی که حجامت انجام میدن توشهرمون ولی خیلی اصول طب اسلامی روباهاش اشنانیستن انجام بدم ؟
به جای شیرین مزه های دیگه از سه شیره استفاده کنید ولی اگر اثر منفی داره استفاده نکنید و روش های دیگه کافیه.
نحوه استفاده داروها روی آنها نوشته شده.
هر جا حجامت کنید به شرطی که حجامت عمیق نکنن اشکال نداره و جواب میده... حجامت منظم در تقویت سیستم ایمنی فوق العاده هست(به شرط نداشتن کم خونی)
بیمار
خیلی ممنون .
ببخشید بازم سوال میپرسم روش حجامتشون فقط بایک لیوان هست اونم لیوان شیشه ای  اشکالی نداره ؟
چون خودم فکر میکردم شاید علبه صفراداشته باشم چندروز پیش سه بسته داروی صفرابر وسه عددجامع برای نفخ وبوی دهان سفارش دادم اونارواستفاده نکنم ؟
بازم تشکر .

اگر تیغ میزنند و با لیوان میکشند اشکالی نداره...
آنهایی که خریدید هم خوب هست مصرف کنید...
درمان باید در چند مرحله انجام بشه... باید داروهای فعلی رو مصرف کنید بعد با توجه به نتیجه، مشکلات باقیمانده هم برطرف بشه
بیمار
خیلی ممنون فکرمیکردم بیماری هایی که دارم خیلی سخت درمان میشن  باراهنمایی های شما خیالم راحت شد بازم تشکر میکنم .
خواهش میکنم...
سمیه
سلام خسته نباشید
من داروهارو خریداری کردم
فقط اینکه قرص سودابر ناشتا به اندازه یک فندق مصرف شود لین قرص با اب یا بدون اب باید مصرف شود؟
و اینکه قرص خون و سودابر صبح هر دو ناشتا باید خورده شود. آیا با هم ناشتا خورد اشکال نداره؟
علیکم السلام...
فرقی نداره
هر دو ناشتا با فاصله از هم خورده بشه
سمیه
دکتر ممنون میشم بگید قرص ها رو با اب مصرف کرد یا بدون اب؟
فرقی نمیکنه و مهم نیست...
سمیه
ببخشید اذیت میکنم با سوالام. میترسم دستورو اشتباهی عملی کنم.

دکتر روی قوطی قرص خون نوشته شده یک دوم ان در طول روز در زمستان؟ زیاد نیست یک دوم؟
خیر...
بیمار
سلام و تشکراز زحماتتون .
همین الان شبکه مستند برنامه ای پخش کردن که سه تادختردرسن بیستوچندسالگی بابرادرشون  پشت سرهم فلج میشن که انگارعلتشوگفته بودن ازدواج فامیلی بوده ومادرشونم نابینا میشه زندگیشون واقعاطاقت فرسا بود من آخربرنامه رو دیدم ازلحاظ مالی هم مشکل داشتن البته من اخربرنامه رو دیدم گفتم شاید ام اس باشه به خانوادم که گفتم حتما حاج اقا میتونه درمانش کنن اونام اصرار کردن یه جوری بهش اطلا ع بده شاید سبب خیر شدمشکلشون حل شد منممزاحم شما شدم تورو خدااگه میتونید یه جوری پیگیر شید پیداشون کنید شبکه مستندبودتقریبا۱۱امشب برنامه تموم شدشاید یه ربع به ۱۱شروع شده باشه مازندرانی بودن خدا عاقبتتونو بخیر کنه .
علیکم السلام... امیدوارم مسئولین به جای مبارزه با طب اسلامی، ان را به مردم معرفی کنن. خیلی ها نیاز دارن... خیلی ها...
بیمار
خیلی ممنون ازتوجه شما ممنون که راه ارتباطی بامردم گذاشتیدبله درواقع شاید حتی یک نفرهم نباشه که نیازمند حاج آقانباشه مگرعلمای خاص 
مساله فقط بیماری نیست اگرچه همه حداقل یه بیماری دارن ، آداب زندگی اسلامی هم هست  راه حل فقط فرج آقاست کاش میشد ازشفایافتگان بخواین واسه فرج دعاکنن .انشاالله اگر پیداشدن خبر شفایافتنشون بدین .
ببخشیدیه سوالم راجع به بیماری خودم دارم ممکنه عرق بدبوی زیر بغل حتی درزمستون نه تعریق زیاد علت بیماری خاصی باشه اخه بعدازحمام بلافاصله دوباره شروع میشه وبااستحمام هم به سختی میره 
خوابتون رو منظم و به اندازه نیاز کنید و داروها رو مصرف کنیم ان شاء الله برطرف مبشه...
ناشناس
سلام
من چند سالی است که گاهی اوقات داخل بینی ام در تیغه وسط قرمز وزخم شده وخون می اید تا خوب شدن چند روزی طول می کشد و 38 سالم هست و در استان گلستان زندگی میکنم و158 قدم هست ووزنم 45 و به کولر علاقه دارم و ترش مزه را ترجیح می دهم ودر تابستان اذیت می شوم واحساس گرما دارم گاهی . پرکری تیروئید ندارم ونفخ شدید وگاهی یبوست دارم گاهی جوش می زنم ولکه پوستی دارم غم وغصه وکمی شکایت هم میکنم گاهی کم خون هستم وفشارم پایین است قند وچربی ندارم در گرما ضعف وبی حال ورنگ پریدگی دارم
علیکم السلام... 
قرص خون 3 بسته
صفرابر یک بسته
سویق سیب یک بسته
روغن بنفشه پایه کنجد (چکاندن در بینی)
غذاهای خونساز مصرف کنید و خودتون رو تقویت کنید.
گرمیجات کم مصرف کنید
اکبر
سلام خسته نباشید من 2ساله بیماری پسوریازیس دارم بدنم ،ناخنم، سرم درگیر این بیماریست مزاجمو نمیدونم چکار کنم
علیکم السلام... اگر فقط مزاجتون را می خواهید بدانید به سوالات پایان همین مطلب به صورت کامل جواب دهید تا مزاجتون را مشخص کنیم... اگر هم درمان بیماریتون رو می خواهید به قسمت دریافت نسخه مراجعه کنید.
سمیه
سلام دکتر
ببخشید من غلبه سودا داشتم که طبق گفته شما فرص خون و سودابر و سنا خریدم. قرص سودابم هنوز تموم نشده. میخاستم بگم بعضی وقتا دل درد زیاد اذیتم میکنه  بعضی وقتا از دل درد حالم بد میشه قبلا دکتر گفته بود کولیت روده دارم میترسم خدای نکرده به سرطان تبدیل شه. میشه بگید چیکار کنم چی مصرف کنم؟
علیکم السلام... دلدرد به سرطان تبدیل نمیشه... اگر دلتون درد گرفت دانه اسفند رو بگوبید در کپسول خالی شده بریزید و بخورید... برای درمان اساسی یا به استاد مراجعه کنید یا مشکلتون را در دریافت نسخه مطرح کنید چون نیاز به بررسی داره.
محمد
سلام،مجموعه ای از علائم و بیماریها را دارم.لطفا راهنمایی فرمایید.احساس خستگی و بی حوصلگی،احساس سرما،سردرد در پیشانی،درد های عضلانی،تمرکز کم،حالت های عصبی و افسردگی،تپش قلب ،سردی شدید پاشنه ها بیشتر در زمان بی حوصله بودن،البته این علائم از دو سال قبل بعد از یک سرمای شدید و یک موقعیت استرس زا ایجاد گردید.با راهنمایی پزشکان طب سنتی چند بار حجامت کردم و داروهای بلغم زدا مصرف کردم ،احساس بهبودی ندارم.مزاج عمومی بدنم قبلا گرم و صفراوی بود ولی در طول این دو سال حالت های بلغمی غلبه داشته و بیشتر خصوصیات بلغمی شده .سینوزیت،میگرن، ناراحتی های معده،روده عصبی هم دارم.همه غذاهای سرد و تر باعث ناراحتی معده میشه حتی آب ،مگر اینکه واقعا تشنه باشم. ولی یبوست و اسهال حاد ندارم.سن ۴۳ سال .در آزمایشات مکرر هم مشکل مهمی تشخیص داده نشده.از زنجفیلات ،سیاهدانه هم چند بار استفاده کردم.
علیکم السلام... به همه سوالات پایان مطلب جواب دهید. قد و وزن؟
محمد
سلام:قد:187 -وزن:90 -محل زندگی :کوهستانی و سردسیر در ارتفاع بالای 2000 متر -علاقه به بخاری و فراری از کولر و هوای سرد تا حدی که با کمترین باد سرد قولنج و سردرد ایجاد می شود-علاقه به شیرینی-تشدید بیماری در فصول سرد-احساس داغ شدن پاها را قبلا تا دو سال پیش قبل از تشدید بیماری داشتم-تعریق زیاد دارم که بعد از تعریق خود باعث احساس سرمای زیاد می شود.با کمترین فعالیت تعریق دارم که با قرار گرفتن در معرض باد یا محیط آزاد عوارض بعدی ظاهر می شود و این میل به انجام فعالیت های ورزشی را می کاهد-تیروئید مشکلی ندارد-کاهش توانایی جنسی-افزایش وسواس فکری  و افکار منفی----مصرف روزانه قرص 50 میلی آتنولول ببیشتر برای تپش قلب و کاهش فشار خون که بیشتر عصبی می باشد.حالت ضعف و بی حالی و بی انگیزگی تقریبا دائمی
البته روغن گل بنفشه برای سینوزیت هم چند بار استفاده کردم چرک زرد رنگ پشت حلق و بینی زیاد دارم..........ممنون از توجه جنابعالی
علیکم السلام... غلبه بلغم دارید...
شما نیاز بالا به درمان غلبه بلغم داریم. باید ورزش بکنید و با خوردن دارو امکانش براتون فراهم میشه. روغن بنفشه سرد هست به تنهایی استفاده نکنید. جایگزین گیاهی قرصتون هم نیاز هست. فشار بالا همراه غلبه بلغم اثرات بدی دارد.
در صورت نیاز به دارو همین نظر را با توضیح بیشتر اگر نیاز هست در دریافت نسخه مطرح کنید
زهرا
با سلام من 5 روز پیش با مرکز طب اسلامی آیت الله تبریزیان تماس گرفتم و صحبت کردم شماره تماس و آدرس گرفتند اما با من تماس گرفته نشد باید چکار کنم منتطر تماس باشم دارو می فرستند و بعد هز یه می گیرند ؟؟ خواهش می کنم جواب بدید ممنون
علیکم السلام... من از روششون خبر ندارم... تازه سفارش تلفنی دارو را گذاشتند... به خودشون زنگ بزنید و سوال کنید...
سنا
ا سلام.وزن 54.قد 172.سن 26.منطقه جغرافیایی کویری.به بخاری بیشتر علاقهمندم.شیرین مزه بیشتر دوست دارم.بیماری زمستان تشدید میشود.دچار یبوست هستم.در تابستان احساس گر گرفتگی میکنم. کم کاری تیروئید دارم.دچار رفلاکس معده هستم. پای چشم هام تیره هست.اخیرا دچار وسواس فکری ومذهبی شده ام

علیکم السلام... 
حالت ضعف و بی حالی، رنگ پریدگی، حالت ضعف و بی حالی، رنگ پریدگی پوست و صورت، سرگیجه هنگام بلند شدن؟

کامیار
با سلام و تشکر.مرد 34ساله قد174 وزن82.با توجه به خصوصیات من لطفا راهنمایی بفرمایید: بد گمانی افکار پراکنده و خیالبافی و گوشه گیری رو کمی بیش از حد معمول دارم.مدفوع میل به شلی داره.رنگ ادرار زرد کم رنگ.رنگ پوست تیره.بدن ماهیچه ای و ورزشکاری.موی بدن زیاد و ضخیم ومشکی.بلوغ زودرس قبل از12 سالگی.شهوت زیاد و فعال از دوران کودکی از وقتی که یادم میاد.بدن خیلی گرم و متنفر از گرما حتی در هوای سرد.احساس رخوت وخواب آلودگی در طول روز حتی بعد از استراحت کافی.زود به خواب میروم و سخت بیدار میشوم.همیشه مشکل معده دارم .پر اشتها و پر خور و بسیار حساس به وعده های غذایی.تمام مفاصلم خشک و دردناکه.زود رنج ولی صبور.نوعی ترس و غم دائمی و بی علت همیشه با من هست.ورزشکارم ولی شدیدا تنبل.عاشق شیرینی و گریزان از مزه ترش.زود و زیاد عرق میکنم ولی گر گرفتگی ندارم.به شدت کم حافظه نزدسک به آلزایمر.قدرت تشخیص مغزم به شدت افت کرده.لطفا راهنماییم کنید.با تشکر
علیکم السلام... مزاج اصلیتون ظاهرا دم هست ولی سودا هم دارید و بلغم هم در شما دیده میشه خصوصا معدتون... 
غلظت خون ندارید؟ آزمایش خون دادید؟
معده و مزاجهاتون باید درمان شوند. حجامت مداوم برای شما لازم و ضروری است.
در صورت نیاز به دارو به صفحه دریافت نسخه مراجعه کنید.
محمد
سلام

مردی هستم 30 ساله و مجرد با 84 کیلو وزن و 183 سانتیمتر قد
بیشتر عمر خودم رو در شهرهای سردسیر مثل اراک و همدان زندگی کردم 
هم به بخاری و هم به کولر گازی علاقه دارم از کولر ابی متنفرم. برای خواب باید جام خنک باشهد ولی نه خیلی . غذاهای ترش رو دوست دارم و بیشتر در فصل پاییز و بهار مریض میشم .
دچار کم پشتی و نازکی تار مو و تا حدودی ریزش مو هستم.
از نظر جنسی تا قبل سی سالگی میل جنسی زیادی داشتم ولی دچار زود انزالی هم بودم ولی بعد از سی سالگی میل جنسیم تا حدی کمتر شده ولی باز دچار زود انزالی هستم.
معده ام تا حدودی حساسه نمیتونم همه جور غذا رو با هم بخورم مثل دسر های شکلاتی با غذاهای گوشتی
زایده های گوشتی کوچکی در بدن و رو صورت دارم. کمی وسواس هستم ولی نه زیاد و مدتیه که غم و غصه زیادی دارم و اکثرا گوشه گیری هستم و تنهایی رو ترجیح میدم و تا حد کمی شکاک و منفی نگر هم هستم.
تری گلسرید خونم بالاست و هم ضعف و بی حالی دارم اکثرا و اغلب موقع بلند شدن سرگیجه دارم و چشمام سیاهی میره  و البته ثهوه هم مصرف میکنم و پیاده روی هم زیاد انجام میدم.
ببخشید که طولانی شد. 
با تشکر از شما
سلام.. غلبه مزاج چندانی ندارید. احتمالا مقداری رطوبت بدنتون زیاد باشه. مقداری هم علامت سودا دارید. کم خونی هم دارید. البته تشخیص دقیق نیاز به دیدنتون داره... 
ناشناس
سلام
من وقتی به پهلوی سمت راست می خوابم درد شدیدی در ناحیه شکم می گیرم و وقتی که بر می گردم به پشت یا پهلوی چپ خوب می شوم مشکل من چیست دکتر هم رفتم می گویند چیزی نیست
چکار کنم قبلا اینگونه نبودم با تشکر
علیکم السلام... باید علائمتون بررسی بشه... در صورت لزوم به صفحه در یافت نسخه مراجعه کنید
ناشناس
سلام 
ببخشید من رنگ حنا را با کمی قهوه و میخک گذاشتم بعد از شستن الان یکی دو روز است که سرم کمی سنگین است و مخصوصا پشیت سرم سنگینتر است چکار کنم البته رنگ شیمیایی هم می گذاشتم اگر زیاد می ماند سرم سنگین می شد چکار کنم واینکه برای تیره تر شدن رنگ بعد از حنا می توان از وسمه استفاده کردضرری ندارد واینکه حنا را با وسمه مخلوط کنیم وباهم بگذاریم ویا جداگانه باشد ممنون
علیکم السلام... احتمال داره بخاطر میخک باشه چون بی حس کننده هست. وسمه هم ممکن است اثرات خوبی نداشته باشه... می تونید امتحان کنید.
ناشناس
سلام
ببخشید اگر سرکه های شیمیایی که در مغازه ها به فروش می رسد را با بادنجان روی حرارت بگذلریم تا بپزد و سرکه ان کامل تمام شود وبه خورد بادنجان برود از نظر شرعی اشکال دارد و اگر سرکه طبیعی باشد چطور ایراد دارد یانه
سلام... جوشاندن سرکه در هر صورت اشکالی ندارد
ناشناس
سلام
زن هستم.23 ساله.قد 170 وزن 49. منطقه کوهستانی زندگی میکنم.لاغرم و یذره هم چربی ندارم.نمیتونم بگم عاشق کولرم یا بخاری چون هردوشون توی فصل خودش.ولی چون از گرما متنفرررم شاید کولر بیشتر. خودمم مثل کوره گرمم و توی تابستون عذاب میکشم
-شیرینیجات رو ببشتر دوست دارم تا ترشیجات
-دقت نکردم ب فصلش ولی امسال بیشترین مریضیام توی بهارو تابستون بود تا زمستون. البته منظورم ازمریضی دل دل دردهامه ک بخاطرش رفتم دکتر.ولی اینم بگم ک زود سرما میخورم تو زمستون
-یبوست دارم.اسهال نه
-احساس گرگرفتگی و حرارت ناگهانی رو خیلی تجربه میکنم
-آزمایش تیروئید دادم نرمال بود.میل جنسیم بالاست.درباره هضم غذا و مشکل معده فک میکنم دارم. چون خیلی زیاد بخاطر معده درد میرم دکتر.اصلا مسمومم نشدما فقط گوارشم فک میکنم حساس و ضعیفه ک زود مریض میشم.همین الان سه روزه بی جهت دل درد دارم یه غذایی خوردم ک همه خوردن ولی فقط من ب این روز افتادم.انقد نوشابه و درمان گیاهی دادن تا هضم شه.الان یکم خوب شدم
-فقط توی دوران بلوغ جوش زیادی داشتم ولی الان هیچی. مشکل پوستی هم ندارم.گوشه گیر و منفی نگرم هستم و بشددددت خیال پردازم
-کم خونی هم دارم ولی فشار خون و قند و چربی خیر
-همیییشه ضعیف و بی حال و بی انرژی ام و فقط میخوام بخوابم و هیچ کاری نکنم.چقدم خوابای چرت و بیمعنی میبینم.الان ک تابستونه کلا توی رخت خوابم.سرگیجه موقع بیدار شدن از خواب دارم اکثر اوقات. بشدت پرخاشگر و عصبی ام و زود از کوره درمیرم
لطفا بگید مزاجم چیه و واسه درمانش چیکار کنم. آیا میتونم با این وضعی ک دارم وزن بگیرم و چی باید بخورم.اصلا اشتها ندارم
سلام. رنگ پوستتون تیره هست یا نه؟ مشکل منفی نگری و گوشه گیریتون حاد هست یا نه؟ وسواس ندارید؟ متاهل یا مجردید؟
ناشناس
نه رنگ پوستم سفیده
نه منفی نگریم اصلا حاد نیست
وسواسم ندارم.مجردم
مزاجتون صفرا هست. مقداری هم علائم سودا دارید و باید از خوراک های گرم و خشک و سودایی پرهیز کنید.
درمان کم خونی و یبوست براتون بسیار مهم هست.
با درمان این موارد وزن گرفتن هم امکان پذیر میشه ولی الان نه
در صورت نیاز به درمان به صفحه دریافت نسخه مراجعه کنید
مهران
با سلام
من دچار مشکلاتی شدم که خدمتتون عرض خواهم کرد. تا آنجا که میتونم شرح حالمو بیان میکنم.
من 25 سالمه. دردوران بلوغ دچار گناه استمناء (مدت 8 سال) شده بودم که الحمدلله چند ساله که ترک کردم.قبلا بسیار مزاجم گرم بود و لاغر بودم و کمی هم یبوست داشتم. یکبار به پزشک سنتی حاذق مراجعه کردم که گفت مزاجم صفرا هست. حدود سه یا 4سال پیش حجامت انجام دادم که بعد از مدتی نبضم خیلی قوی و محکم شد و حالم بهتر شد اما کم کم عرق کردن بدنم زیاد شد و از گرمی مزاجم کاسته شد اما چون این تغییرات حدود یکسال یا بیشتر طول کشید نمیدانم سرد شدن بدنم با حجامت ارتباط دارد یا نه. حدود دو سال پیش مدتی شکمم خوب کار کرد و بعد هم حالت اسهال و نفخ و گرسنگی و بی حالی پیدا کردم که بعد از آزمایش انگل ژیاردیا داشتم. یه مدت دارو مترونیدازول مصرف کردم کمی بهتر شدم اما علایم همچنان پا بر جا بود. و دیگه آزمایشات انگل نشون نداد. اما حالت اسهال و گرسنگی و ضعف همچنان این دو سالی با من بود تا الان که صورتم خیلی لاغر و پژمرده شده و بدنم هم سرده و عرقم زیاده و موی بدنم هم بیشتر شده و زود خسته میشم و رنگ صورتم تیره تر شده و با اینکه 5 کیلو لاغر تر شدم(وزن 69 قد188) انگار عضلاتم کمتر شده و چربی بدنم بیشتر شده و عضلاتم شل شده و زیر چشمم سیاه شده. این مدت چون کمی حالت اسهال داشتم احساس میکنم غذا خوب جذب بدنم نمی شد و بدون هضم کامل دفع میشده. حدود 7 ماه پیش که به دکتر گوارش مراجعه کردم گفت کولیت دارم البته بدون کلونوسکوپی و ... اما ظاهرا اشتباه تشخیص داده هر چند علائمش رو کمابیش دارم. 3 ماه پیش به دکتر طب سنتی مراجعه کردم که به من منضج و مسهل عام داد به همراه قرص هاضم و سیاهدانه و عسل که با خوردن مسهل و منضج بدتر از قبل شدم و بیماریم شدت پیدا کرد و منم ادامه ندادم. 15 روز پیش آزمایش دادم که دوباره آزمایش انگل ژیاردیا نشون داد. حالا نمیدونم این همه مدت انگل بوده و آزمایشات نشون نمیدادن یا اینکه انگل درمان شده بود و دوباره انگل گرفتم. دکتر عفونی رفتم گفت انگل نمیتونسته اینقدر مشکل ایجاد کنه و گفت باید کولونسکوپی کنم. من هم انجام ندادم هنوز. حال موندم علت اصلی مشکلاتم چیه و درمانش چیه؟ لطفا اگر مقدوره راهنماییم کنید











در صورت تمایل به صفحه دریافت نسخه مراجعه کنید و همین متن را آنجا کپی کنید.
در صفحات دیگر کار درمانی انجام نمیدهیم...
حانیه
سلام من خانوم ۲۳ ساله متأهل با ۶۸کیلو وزن و۱۷۰ قد.تو تبریز زندگی میکنم هم به کولر وهم به بخاری علاقه مندم.بعضی مواقع ترش مزه ها رو دوست دارم بعضی مواقع شیرینی کلا متغیره.از تابستون اصلا خوشم نمیاد رنگ پوستم خیلی کدر میشه بعضی مواقع بعد از بند انداختن هم جوش میزنم اکثر مواقع یبوست دارم ولی از وقتی صبح ها ناشتا اب جوش میخورم خوب شدم هر از گاهی احساس حرارت میکنم .چند وقتیه میل جنسیم خیلی کم شده.بی دلیل عصبی میشم و حرصم میگیره.بعضی وتها احساس سنگینیه معده میکنم.وسواس فکری بعضی مواقع دارم و غم و غصه میخورم.وقتی بلند میشم چشام سیاهی میره حالت ضعف و بی حالی دارم بعضی مواقع هم زانوهام درد میکنه.موهای کم پشت و نازک و صاف دارم.پوستمم هم خیلی خشکه
سلام...
در دهه محرم فرصت پاسخگویی ندارم...
حانیه
سلام من خانوم ۲۳ ساله متأهل با ۶۸کیلو وزن و۱۷۰ قد.تو تبریز زندگی میکنم هم به کولر وهم به بخاری علاقه مندم.بعضی مواقع ترش مزه ها رو دوست دارم بعضی مواقع شیرینی کلا متغیره.از تابستون اصلا خوشم نمیاد رنگ پوستم خیلی کدر میشه بعضی مواقع بعد از بند انداختن هم جوش میزنم اکثر مواقع یبوست دارم ولی از وقتی صبح ها ناشتا اب جوش میخورم خوب شدم هر از گاهی احساس حرارت میکنم .چند وقتیه میل جنسیم خیلی کم شده.بی دلیل عصبی میشم و حرصم میگیره.بعضی وتها احساس سنگینیه معده میکنم.وسواس فکری بعضی مواقع دارم و غم و غصه میخورم.وقتی بلند میشم چشام سیاهی میره حالت ضعف و بی حالی دارم بعضی مواقع هم زانوهام درد میکنه.موهای کم پشت و نازک و صاف دارم.پوستمم هم خیلی خشکه .ببخشید خیلی هم بد خواب هستم شبا نمیتونم بخوابم صبح هم که پامیشم انگار خستم اصلا سرحال نیستم
سلام... مزاجتون متعادل و یا کمی گرم هست. قرص خون آیت الله تبریزیان مصرف کنید دو بسته. آب جوشیده مفید هست. پاییز و بهار بعد از مصرف قرص خون حجامت _بدون خون کشی زیاد_ انجام دهید.
حانیه
ممنون میشم اگه بعد از دهه جواب بدین.
جواب داده شد...
یاسمین
با سلام
من قدم ۱۷۲ و وزنم ۸۳ هست، فقط در قسمت شکم و پهلو چاق هستم، در بوشهر زندگی میکنم، منطقه گرم و خشک، بدنم سست هست . احساس افسردگی میکنم و خییییییلی زود عصبانی میشم، به ترشی و شیرینی هر دو علاقه دارم ولی به ترشی و شوری بیشتر، موهام صاف و از جلو سر کم پشت هست، احساس غلط توی گلوم دارم، بیشتر اوقات سردم هست، ولی طاقت گرما رو ندارم، یعنی خودمم احساس سرما دارم ولی اطرافیان میگن چرا اینقد گرمی، بدنم تب دار ولی خودم احساس سرما میکنم، اصلا حوصله ورزش ندارم، گاهی رژیم میگیرم ولی اصلا وزنم کم نمیشه، کبد چرب و فشار خون هم دارم، ولی فشارخونم کنترل شده است، 
میشه مزاجم رو تشخیص بدین و راه حل لاغری بهم بدین، 
علیکم السلام...
مزاج شما بلغم (سرد و تر) هست و بعضی علائم گرمی دارید که ظاهرا به خاطر کبد چرب یا فشار خون یا امثال اینها هست. ابتدا باید کبد چرب و فشار خون را درمان کنید چون مزاج بلغم شما را بدتر می کند...
درمان و نسخه فقط در صفحه دریافت نسخه با گرفتن تعهد هزینه آن انجام میشه
ثریا
با سلام.دختری هستم ۲۹ ساله،قد ۱۵۰،وزن ۴۵،مجرد،منطقه جغرافیایی در تابستان خیلی گرم و خشک و در زمستان بارندگی کم و سرد و خشک.دست و پام بعضی وقتا سرد میشه حتی در تابستون.چربی ندارم،خیلی کم در شکم برجسته هستم.در زمستون هوای گرم رو دوست دارم ولی در تابستون مستقیم جلوی کولر نمی‌خوابم.بیشتر ترشیجات مثل لواشک،لیمو و ... رو دوست دارم.معمولا در تابستان یبوست دارم.ادرارم زرد ولی بعضی وقتا تیره.گرگرفتگی ندارم.تابستون اگه در معرض آفتاب مستقیم باشه سرگیجه میگیرم.مشکل تیرویید ندارم.مشکل معده ندارم.به ندرت جوش میزنم ولی اگه جوش بزنم در تابستون جوش میزنم.پوستم نسبتا نرم و خشک.قبلا خیلی خیالباف و زودرنج بودم ولی الان به ندرت خیالبافم.گوشه گیر نیستم و مشکل ارتباطی ندارم.خیلی مثبت نگرم.وسواس ندارم.کمخونی،فشارخون،چربی و بیماری دیگه ندارم.رنگ پوستم سبزه روشنه.موهای مشکی و صاف وکمی تارهای سفید دارم.
علیکم السلام... چندان غلبه مزاج ندارید و نزدیک به معتدل هستید...
Designed By Erfan Powered by Bayan

کپی برداری برای سایت های غیر تجاری و تبلیغی آزاد می باشد

نظرات خصوصی جواب داده نمی شود