سایت رسمی عباد الرحمن

عباد الرحمن,احکام,طب,طب اسلامی,عکس نوشته,کتاب,دانلود کتاب,تفسیر,بصیرت افزایی,حوزه,دانلود کتابpdf,آیت الله تبریزیان

اهمیت حجاب در روایات

  • ۱۸:۵۰

اهمیت حجاب در روایات و قرآن

احادیث تکان دهنده حجاب

امام صادق علیه السلام فرمود:

« لَیسَ لِاِبْلیسَ جُنْدٌاَشَدٌ مِنَ النِساءِوالْغَضَبِ » (۱)
سپاه و لشکری برای شیطان بهتر از زن و غضب نیست.

حضرت رسول خدا صلی الله علیه واله وسلم فرمود: 

«اَلنِّساءُ حِبالَةُ الشََّیطانِ » (۲)
زنان (بی عفت و بد حجاب) دام شیطان هستند.

ماجرای عریان شدن آدم و حوا

در سوره اعراف آیه ۱۱ تا ۲۷ ماجرای شیطان و حضرت آدم علیه السلام و حوا آمده است. در آیه ۲۰ می‌فرماید: « شیطان حضرت آدم علیه السلام و حوا را وسوسه و دعوت به سر پیچی از دستورهای خداوند بزرگ کرد. برای اینکه آن دو باورکنند و بتواند فریبشان دهد، قسم خورد که من خیرخواه شما هستم. پس آن دو از آن درخت ممنوع خوردند و در نتیجه هر دو برهنه شدند. و بعد حضرت آدم علیه السلام و حواء توبه کردند و خداوند توبه شان را قبول کرد. » از این قصه استفاده می‌شود که اولین کسی که برهنگی را ایجاد و تمام تلاش خود را در این مورد به کار برد شیطان بود.


بدترین فتنه ها

رسول خدا صلی الله علیه واله وسلم می‌فرماید:
« ما تَرَکْتُ بَعْدی فِتْنَةٌ اَضَرَّ عَلَى الرِّجالِ مِنَ النساءِ»
بعد از من برای مردان، فتنه ای زیان انگیزتر از زنان بی تقوی نخواهد بود. (۳)


لشکریان شیطان

« إنَّ الشَّیطانَ قالَ لِلْمَرْأَةِ: أنْتِ نِصْفُ جُنْدى وَأنْتِ سَهْمُ الَّذی أرْمى بِهِ فَلا أَخْطى، وَانْتِ مَوْضعُ سِرّی، وَانتِ رَسُولی فی حاجَتی » (۴) 

شیطان به زن بی تقوی گفت: تو نصف سپاه من هستی، تو آن چنان تیری هستى که وقتی می‌اندازم، خطا نمی کنم. تو محلّ اسرار من می‌باشی که هر چه سر دارم به تو می‌گویم. تو فرستاده من در نیازهایم هستى.

رسول گرامی صلی الله علیه واله وسلم فرمود:
«... یا نَبِِىَّ اللّه اِنَّ اَرْجی الْاشْیاءِ عِندی وَأدْعَمَهُ لِظَهْری وَاَقَرَّهُ لِعَینى النِّساءُ، فَاِنَّها حِبالَتى وَمصائِدی وَسَهْمى الّذی بِهِ لا اَخْطَىءُ،.. لَوْ لَمْ یَکُنْ هُنً ما اَطَقْتُ اِضْلالَ اَدْنى آدمیٍّ، قُرّةُ عَینی، بِِهِِنَّ اَظفَرُ بِمِقْراتى وَبِِهِِنَّ اَوْقعُ فی الْمَهالِکِ.. لِاَنَّهُنَّ رَجائِى وَظَهْری وَعِصْمَتى وَمَسْنَدى وَثِقَتى وَغَوْثى »
شیطان به حضرت یحیی علیه السلام گفت:
ای پیامبر خدا، امیدوارترین چیزها و محکم ترین تکیه گاه و بهترین چشم روشنی برای من زنان بی تقوی هستند. به راستی که آنها دامهای من برای انحراف و فساد در جامعه می‌باشند آنها چنان تیری هستندکه وقتی پرتاب می‌کنم خطا نمی رود... و اگر زنان بی تقوی نبودند من قدرت گمراهی کوچکترین انسان را نداشتم، چشم دلم به وسیله اینها شاد می‌شود و به کمک چنین زنانی در هدفهایم پیروز می‌شوم و به یاری آنها مردم را به نابودی می‌کشانم... برای انکه این زنان مایه امیدم و تکیه گاهم هستند و مورد اطمینان و فریادرس من می‌باشند. (۵)


چشم روشنی شیطان 

امام رضا علیه السلام فرمود: 

«ابلیس نزد تمام انبیاء علیهم السلام می‌رفت، و در بین آنان بیشتر با حضرت یحیی علیه السلام گفتگو داشت. روزی حضرت از او پرسید چگونه مردم را گمراه می‌کنى ابلیس وسایل گمراه کننده خویش را بر شمرد. بعد حضرت از او پرسید: 

« اَیُّ الاشْیاءِ اَقَرُّ لِعَینَیکَ قَالَ: النساءُ هُنَّ فُخُوخی وَمَصائدى، فَاِنى إذا اِجْتَمَعَتْ عَلیَّ دَعَواتُ الصَّالِحینَ وَلَعَناتُهُمْ صِرْتُ اِلىَ النِّساءِ فطابَت نَفْسی بِهِنَّ ». 

در بین این وسایل کدامیک بیشتر چشم و دلت را روشن می‌کند؟ شیطان گفت: زنان بی تقوی دام و وسیله خوبی برای فساد در جامعه و انحراف (مردان هستند). و زمانی که انسانهای صالح مرا نفرین می‌کنند، من به وسیله زنان بدذات جلوی این نفرین‌ها را می‌گیرم و رهایی می‌یابم و به کمک چنین زنانی جان و دلم شاد می‌شود. » (۸) 


پیامبری که برای حفظ خود از زن فاسد به زندان پناه برد

وقتی حضرت یوسف علیه السلام، با آن در خواست نامشروع زلیخا روبرو شد گفت: 

« قالَ رَبِّ السّجْنُ أحَبُّ إلیَّ مِمّا یَدْعُونَنى إلَیهِ وَإلّا تَصْرِفْ عَنَّى کَیدَهَنَّ اَصْبُ اَلْیهِنَّ وَأَکُنْ مِنْ الْجاهِلینَ » (۹) 

خدایا برای من رنج و مشکلات زندان بهتر است از این کار زشتی که زنان از من تفاضا دارند. خدایا! اگر تو حیله و مکر آنان را به لطف و عنایت خود از من دفع نفرمایی، به طرف آنها تمایل خواهم کرد و از اهل جهل و شقاوت خواهم بود.

دقت شود که حتی پیغمبر خدا هم توان مقابله با مقابله و نگهداری خود از زن فاسدی که قصد او کرده را ندارد و هر هزینه ای را می دهد تا از این گناه در امان بماند. پس هیچ کس نمی تواند ادعا کند که از این گناه در امان است و این قدرت فوق العاده زنان فاسد در انحراف مردان را می رساند.


سبب قطع رابطه با خداوند بزرگ 

رسول گرامی صلی الله علیه واله وسلم فرمود: 

« لَوْلا النِّساءُ یُعْبَدُ اللّهُ حَقَ عِبادتِهِ » (۱۰) 

اگر زنان بد نبودند خداوند سبحان چنان که شایسته پرستش بود، پرستیده می‌شد.


منابع:

۱- تحف العقول، ص ۳۸۲. مانند آن: فروع کافى، ج ۵، ص ۵۱۵. 

۲- من لایحضره الفقیه، ج ۴، ص ۲۷۲، 

۳- صحیح بخارى، ج ۷، ص ۱۱. کنزالعمال، ج ۱۶، ص ۲۸۶. مستدرک، ج ۲، ص ۵۶۱، چاپ قدیم ج ۱۴، ص ۳۰۶ چاپ حدید، براى اطلاع به (تفسیر حدیثى) درکتاب « بهشت جوانان » مراجعه فرمایید. 

۴- محجة البیضاء، ج ۵، ص ۱۷۷. 

۵- بحار الانوار، ج ۶۳، ص ۲۲۹. 

۸- سفینة البحار، ج ۱، باب بلس. بحار الانوار، ج ۱۴، ص ۱۷۳. ج ۶۳، ص ۲۲۵.

۹. سوره یوسف آیه ۳۳

۱۰- من لایحضره الفقیه، ج ۲، ص ۲۴۷. نهج الفصاحه، ص ۴۹۹. کنز العمال، ج ۱۶، ص ۲۸۶، شماره ۴۴۴۹۹. 

åã ÝíÓäãÇ ˜áæÈ ÇÝÓÑÇä
  • ۳۵۰۸
سید محمد جعاوله
خداوند همه رو به راه راست هدایت کنه
ان شاء الله...
55m

خدا در مورد حجاب مستقیما به مردم توصیه کرده و موضوعی کاملا شخصی است نه بعنوان حکم و دستور حکومتی به افرادی گمراه  تندرو و خودباور که مردم را  گوسفندان بیشعور و فاقد حقوق انسانی میدانند. امر به معروف یک موضوع کاملا مردمی است و در هیچ شرایطی حتی اگر همه برهنه شوند، ربطی به حکومت ندارد که طور گزینشی تنها پایبند احکامی از اسلام است که ضامن بقای قدرت باشند. افراد مدعی طبق کدام سند مسئول اجرای احکام الهی هستند که خود مبرا از هر محاکمه در تخلفات و ظلمهای بیشمار و غیرقابل توصیفند ؟ اگر حقیقت اسلام چیزی است که شاهد ان هستیم، اسلام بزرگترین دشمن بشریت است و پایبندی به ان موجب گسترش و تداوم ظلم است.

حجاب ضامن بقای قدرت نیست بلکه مبارزه با بی حجابی باعث هزینه سازی برای حکومت است و حکومت ها به نفعشون هست مردم رو در شراب و موسیقی و برهنگی مشغول کنند تا کاری به کار آنها نداشته باشند و به عیش و نوش مشغول باشند و راضی از حکومت
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan

کپی برداری برای سایت های غیر تجاری و تبلیغی آزاد می باشد

نظرات خصوصی جواب داده نمی شود