سایت رسمی عباد الرحمن

عباد الرحمن,احکام,طب,طب اسلامی,عکس نوشته,کتاب,دانلود کتاب,تفسیر,بصیرت افزایی,حوزه,دانلود کتابpdf,آیت الله تبریزیان

چرا کفار دنیای آبادتر و رفاه بیشتری دارند؟

  • ۱۷:۴۴

اگر قرآن می فرماید: گناه باعث می شود نعمت ها و رحمت الهی کم شود پس چرا بسیاری از کفار در فراوانی و رفاه و دنیای آبادتر بسر می برند؟
اولا نباید رفاه ظاهری و مادیات را فقط مد نظر گرفت. چه بسیار زندگی های به ظاهر لذت بخشی که باطن آن تلخ و رنج آور و بدون آرامش هست.
در ثانی خداوند با مسلمان و غیر مسلمان یک نوع برخورد نمی کند و در مورد هر یک سنتی اجرا می کند. قرآن کریم می فرماید:


وَلَوْلَا أَن یَکُونَ النَّاسُ أُمَّةً وَاحِدَةً لَّجَعَلْنَا لِمَن یَکْفُرُ بِالرَّحْمَنِ لِبُیُوتِهِمْ سُقُفًا مِّن فِضَّةٍ وَمَعَارِجَ عَلَیْهَا یَظْهَرُونَ (۳۳)
اگر (تمکّن کفّار از مواهب مادی) سبب نمی شد که همه مردم امت واحد (گمراهی) شوند، ما برای کسانی که به (خداوند) رحمان کافر می‌شدند خانه‌هایی قرار می‌دادیم با سقفهایی از نقره و نردبانهایی که از آن بالا روند، (۳۳)
وَلِبُیُوتِهِمْ أَبْوَابًا وَسُرُرًا عَلَیْهَا یَتَّکِئُونَ (۳۴)
و برای خانه هایشان درها و تختهایی (زیبا و نقره ای) قرار می‌دادیم که بر آن تکیه کنند؛ (۳۴)
وَزُخْرُفًا وَإِن کُلُّ ذَلِکَ لَمَّا مَتَاعُ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَالْآخِرَةُ عِندَ رَبِّکَ لِلْمُتَّقِینَ (۳۵)
و انواع زیورها؛ ولی تمام اینها بهره زندگی دنیاست، و آخرت نزد پروردگارت از آن پرهیزگاران است! (۳۵زخرف)

بنابرین دنیا برای خداوند ارزشی ندارد و آن را به کفار می دهد و میفرماید اگر اینطور نبود که مادیات فوق العاده زیاد باعث می شد همه به کفر گرایش پیدا کنند ما خانه های آنها را هم طلا و نقره می کردیم و نباید پنداشت که اینها نعمت است بلکه این مادیات باعث می شود آخرت خودشان را خراب تر کنند. زندگی دنیا هم که دو روزی بیشتر نیست.
ولی مادیات مومنین نعمت است و باید شایستگی آن را داشته باشند و خداوند نمی گذارد امت مسلمانی که به دین خود عمل نمی کنند و مبتلا به گناه و معصیت شدند به گناه خود ادامه دهند و رحمت او ایجاب می کند با گرفتن نعمت ها آنها را بیدار و متنبه کند.

åã ÝíÓäãÇ ˜áæÈ ÇÝÓÑÇä
تنها ...
بسیارعالی و آموزنده 

ممنونم
خواهش می کنم دوست عزیز...
ممنون از توجهتون...
ندا
چه زیبا بود...
بر معلوماتم افزوده شد 
خداوند علمت را زیاد کند...66612
تشکر...
سعید
برای توجیه کمکاری در ایجاد رفاه برای مردم لازم نیست قرآن را آنطور که دوست داریم تفسیر کنیم
کمکاری ها بحث متفاوتی هست و حرفتون درست هست ولی آیا اگر شیعیان کمکاری نکنند در بهترین آب و هوا و بیشترین رفاه و ثروت قرار می گیرد؟ بهترین آب و هوا ها الان برای غیر مسلمانان هست و قرار نیست به خاطر گناهانشون ثروت نداشته باشند و رفاه نداشته باشند اما شیعیان با گناه محرومیت پیدا می کنند. این مطلب مستندات بسیار زیاد و قوی دارد از قران و روایت که قابل تردید نیست. مادی فکر نباید کرد و کلامی که قطعی هست را باید پذیرفت.
مهرداد

ایه میگوید اگر مومنان گمراه نمی‌شدند به کفار نعمت‌های زیادی میداد، سوال اینجاست که چرا؟ چرا به کفار نعمت بیشتر میداد اگر نعمت بیشتر باعث انحرافکفار میشود پس خداوند بجای انکه نجات کفار و مومن شدن انها را بخواهد برعکس میخواهد منحرف تر شوند و اگر نعمت خوبست چرا فقط به کفار دهد ، اگر نعمت چیز بد و منحرف کننده‌ای بود پس سلیمان باید منحرف ترین باشد من نمیدانم چرا خداوند میخواهد کفار منحرف‌تر شوند و اصلاح نشوند، درستش این بود که به کفار ندهد تا متنبه شوند و به مومنین میداد تا راحت باشند

سلام... خیلی راحت درستش رو گفتید! فکر کردید خدا قراره زوری همه رو ببره بهشت؟ بهتر نبود جهنم رو توی همین دنیا مردم میدیدند تا جرات نکنند گناه کنند یا عمل بدشون به شکل واقعی بد برزخی میدیدند و گناه نمیکردن؟
خدا میخوات با اختیار و بدون ترس و فشار شدید انسان خوب باشه و آزمایش بشه. اگر گناه لذت داشت و نکردیم شایسته پاداش هستیم. اگر گناه انسان را بدبخت کند و نکردیم که فقط به سمت لذتمان حرکت کردیم و کار مهمی نکردیم و آزمایشی وجود نداشته. آیات زیادی به این مطالب که گفتم اشاره می کنند.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan

کپی برداری برای سایت های غیر تجاری و تبلیغی آزاد می باشد

نظرات خصوصی جواب داده نمی شود