سایت رسمی عباد الرحمن

عباد الرحمن,احکام,طب,طب اسلامی,عکس نوشته,کتاب,دانلود کتاب,تفسیر,بصیرت افزایی,حوزه,دانلود کتابpdf,آیت الله تبریزیان

درمان غلبه صفرا

  • ۱۸:۰۰

مزاج

در درمان غلبه صفرای افراد صفراوی مزاج علاوه بر غذای مناسب مزاج صفرا از داروهای مفرد و ترکیبی گیاهی و روش هایی مثل قی کردن، داروی مسهل و... استفاده می شود و باید توجه داشت تا پرهیزات مزاج صفرا رعایت نشود دارو ها نمی توانند اثر مطلوب را بگذارند. پس اولین قدم اصلاح خوراک است و گاهی حتی با غذا می توان مزاج صفرا را درمان کرد.

 

درمان با غذا

ساده ترین و عاقلانه ترین و اصولی ترین روش برای اصلاح مزاج، شناخت نوع مزاج و شناخت نوع غذا و مصرف به موقع آنها است. مزاج صفرا گرم و خشگ است و باید غذاهایی مصرف کنید که مزاج سرد و تر داشته باشد. غذاهایی که مزاج صفرا را اصلاح می کند عبارتند از: ترش مزه ها مثل لیموترش، زرشک، نارنج، آلو بخارا، تمر هندی، آلوچه، کاهو، نان جو، آش جو و... .

مصرف آب صفراوی مزاج ها باید بیشتر باشد و دو ساعت قبل از غذا آب بخورند تا در میان غذا تشنه نباشند. از گرمیجات  و خوردن چای هم پرهیز کنند.

 

داروی ترکیبی

سویق عدس یا سرکه نیز می‌تواند درمان صفرا باشد. داروی صفرابر یک داروی ترکیبی از چند گیاه است اولین آنها خرفه است (دو واحد) شاید خرفه بهرتین درمان صفرااست زیرا صفرا گرم و خشک است و خرفه سرد و مرطوب است. تخم خرفه (دو واحد) تخم خرفه هم خاصیت برگ آنرا دارد. هلیله زرد (دو واحد) هلیله زرد صفرا بر  است و هلیله سیاه سودابر است.کاسنی (سه واحد) صغمونیا (یک چهارم واحد). همه مواد آسیاب و سپس الک شوند.

این ترکیب خواص زیادی دارد یکی درمان صفرا، یکی درمان گرمی بدن، تکرّر ادرار، آب ریزش دهان، آب ریزش بینی، استرس، عصبانیت، درمان خشکی بدن، خشکی دهان، درمان تلخ شدن، و درمان کل بیماری‌هایی که مترتب بر غلبه صفرا می‌باشد.

می توانید داروی ترکیبی آماده صفرا بر را از سایت رسمی آیت الله تبریزیان سفارش دهید.

در بعضی شهرها بخصوص قم غلبه صفرا زیاد است درشهرهای جنوب مانند خوزستان غلبه صفرا زیاد است بنابراین مصرف صفرابر زیاد است. شاید بعد از داروی صافی خون و داروی جامع، صفرا بر مصرف زیادی داشته باشد.

صفرا چون گرم وخشک است شاید درابتدا خشکی دهان بیاورد اما چون دراین حالت آب زیاد خورده می‌شود رطوبت دهان را زیاد می‌کند.

در این دارو چند چیز وجود دارد یکی هلیله زرد که درمان صفرا است و یکی صغمونیا که صفرا را خارج می‌کند. صغمونیا ملین شدید است و یکی از درمانهای صفرا مشی(اسهال) است و گیاه دیگر خرفه است. خرفه استفاده می‌شود از باب اینکه سردی درمان گرمی است.

مقدار مصرف: شب موقع خواب اندازه‌ی یک قاشق مربا خوری مصرف شود.

در طب سنتی علاوه بر اینها بیشتر از سکنجبین یا عرق کاسنی و شاطره استفاده می کنند و سکنجبین آنچنان معروف بوده است که مولانا در مثنوی خود داستانی را در باب اهمیت گفتن "ان شاء الله"( اگر خدا بخواهد) نقل می کند و عاقبت طبیبی که "ان شاء الله" نگفته را اینگونه بیان می کند:

از قضا سرکنگبین صفرا فزود

روغن بادام خشکی می نمود

یعنی با اینکه سکنجبین درمان قطعی صفرا بود ولی چون ان شاء الله نگفته بودند صفرا را افزایش داد و روغن بادام که واضح بود که ایجاد رطوبت و نرمی می کند خشکی ایجاد کرد.

 

درمان با قِی (استفراغ)

یکی از راه‌های درمان استفراغ کردن است. استفراغ یک جور درمان است و در طب اسلامی مطرح است بلکه بعنوان درمان و داروی عمومی معرفی شده است. امروزه استفراغ به عنوان یک درمان مطرح نیست شاید در طب سنتی این درمان وجود داشته باشد اما در طب جدید مطرح نیست و در طب اسلامی و در طب عرب مطرح است. شاید یک چهارم بیماری ها را درمان کند.

روایتی از پیامبر ص داریم می‌فرماید:

الدَّوَاءُ فِی‌ أَرْبَعَةٍ الْحِجَامَةِ وَ الْحُقْنَةِ وَ النُّورَةِ وَ الْقَیْ‌ء[1] یعنی درمان در چهار چیز است: حجامت و تنقیه و نوره و استفراغ.


استمشاء(مشی و اسهال)

بحث بعدی استمشاء است. مشی یک سومِ درمان است بخاطر روایتی که از پیامبر خوانده شد:

الدَّاءُ ثَلَاثَةٌ وَ الدَّوَاءُ ثَلَاثَةٌ فَأَمَّا الدَّاءُ فَالدَّمُ وَ الْمِرَّةُ وَ الْبَلْغَمُ فَدَوَاءُ الدَّمِ الْحِجَامَةُ وَ دَوَاءُ الْبَلْغَمِ الْحَمَّامُ وَ دَوَاءُ الْمِرَّةِ الْمَشِیُ[2] یعنی بیماری و درمان هرکدام سه چیز است. اما بیماری همانا غلبه خون و غلبه صفرا و سودا و غلبه بلغم است و داروی غلبه خون حجامت و داروی بلغم حمام رفتن و داروی صفرا و سودا اسهال است.

مراد از الْمَشِیُ استفاده از مسهل و ملین است. بنابراین استفاده از ملین درحقیقت درمان یک سموم بیماری‌ها است.

چون انسان مدت طولانی در غلبه مره است چون تا چهل سالگی در غلبه صفرا است و تا پنجاه یا شصت سالگی در غلبه سودا است. (از پانزده سالگی تا پنجاه یا شصت  سالگی) پس مسهل می‌تواند درمان کل بیماری‌هایی باشد که در این فاصله از زندگی به وجود می‌آید. به عبارت دیگر مسهل درمانِ سال‌های متمادی می‌باشد، مدتی که درحدود چهل و پنج سال است.

روایات دیگری داریم که در آن‌ها روی سنا تاکید شده است. روایتی از پیامبر اکرم ص داریم:

تَدَاوَوْا بِالسَّنَا، فَإِنَّهُ لَوْ کَانَ شَیْ‌ءٌ یَرُدُّ الْمَوْتَ‌ لَرَدَّهُ السَّنَا[3] یعنی با سنا مداوا کنید چرا که اگر چیزی مرگ را برگرداند همانا آن چیز سنا است.

نکته مهم پایانی

علاوه بر اینها باید بدانیم که کم خونی در مزاج صفرا بسیار شائع هست و برای درمان غلبه مزاج صفرا باید کم خونی را هم درمان کرد. علاوه بر آن همانطور که در کتاب طب سلسله الذهبیه منسوب به امام رضا علیه السلام  اشاره شده است برای درمان غلبه مزاج صفرا باید بدن را در راحتی قرار داد و کارهای زیاد و سخت یا کارهای که در هوای گرم زیاد هستند نباید انجام داد. باید غذاهای خوب و خوشمزه و سالم مصرف کرد و وزن بدن را بالاتر برد. کم خوراکی و لاغری و کم خونی و کم خوابی صفرا را افزایش می دهد.

پس ورزش هایی انجام بدهید که در هوای گرم نیست و بدن را ماهیچه ای می کند نه اینکه باعث کم شدن وزن و چربی بدن می شود و خواب کافی و منظم داشته باشید. در محیط گرم قرار نگیرید و در کل خود را در راحتی قرار دهید نه کار زیاد و سخت و قرض و گرفتاری و بی خوابی و ... .[4]

 

منابع:

[1] دعائم الاسلام، ابن حیون، ج2 ص145.

[2] من لایحضر، شیخ صدوق، ج1 ص126.

[3] قرب الاسناد، حمیری، ط حدیثه، ص110.

åã ÝíÓäãÇ ˜áæÈ ÇÝÓÑÇä
سیّد محمّد جعاوله
مطلب خوبی بود.
تشکر...
بالای آسمان
بسیار خوب و کامل بود
متشکرم
خواهش می کنم...
نـــای دل
تشکر فراوان...
خواهش می کنم...
متیو تل
ممنون
انجام وظیفه بود...
منتـــظر المـهـدی۳۱۳
+++ ممنونم از شما...
خواهش میکنم...
....همنشین عقل ....
ممنون متشکرم
تشکر از حضورتون...
سا قی
خدا خیرتون بده
تشکر...
علی اسمعیلی
بسیار ممنون از مطلب شما استفاده کردیم
خواهش می کنم...
کاظم
ممنون خوب بود
خواهش می کنم...
ممنون از توجهتون...
طاهر
مطالب کامل و علمی هستند چون از ائمه علهم السلام نقل شده اند
بله ... سعی شده که درمان غلبه صفرا مستند به روایات شود تا علمی باشد...
تشکر از توجهتون...
مامان محمد
سلام ممنون از مطالبتون کامل و جامع بود. فقط یک سوال داشتم من کودک یک ونیم ساله ای دارم گفتن گرمی بدنش برای اینه که صفرا دارد البته کودک من عفونت روده هم دارد که با نخوردن سویا اجیل مغزها گوشت ولبنیات گاوی این مشگل را گفتن دو سالگی رفع میشود اما داروی  گیاهی از ترکیب چند عرق(روزی دوبار اندازه دوتا ق غ) برای رفع صفرا دادن بعد از دو روز پسربچه من اسهال گرفته روز اول دوم تا هفت بارهم بیرون روی داشت اما الان سه تا چهار باره. اسهالش سبز لجنی و زرده بیشتر. برای رفع اسهال هم گفتن سیب زمینی و کته و دم کرده گلپر و اسپند و عرق نعنا و عسل بدمش . اما هنوز بعد از یک هفته اسهالش خوب نشده در ضمن توی اسهالش چیزی شبیه سفیده تخم مرغ کشدار هست که چون قبلنم بود و با ازمایش پزشکی گفتن حساسیت غذایه و با پرهیز همون مواردی که ذکر کردم پزشکشون گفتن خوب میشه که الان دوباره شروع شده و در پزشکی گفتن اینا دفع گلبول سفیده. من الان خیلی خیلی نگرانم چی کار کنم خواهشا زودتر کمکم کنید و راهنمایی بفرمایید ممنون. 
علیکم السلام...
افزایش مزاج صفرا، اسهال و عفونت روده مشکلاتی جدی نیست و با پیگیری و مراقبت مشکل رفع خواهد شد ان شاء الله... برای اسهال از عرق نعنا استفاده کنید تا علاوه بر رفع اسهال خواص ضد عفونی کننده هم داشته باشه. مرتب از سبزیجات و میوجات استفاده کند. دم کرده آویشن برای عفونت مناسب است. در عین حال چون آویشن و نعناع گرم است از سردیجات مثل کاسنی هم باید استفاده کنید. ترش مزه های طبیعی مثل سرکه و آبلیمو به همراه غذا به مقدار مناسب استفاده شود چون هم سرد است و هم ضد عفونی کننده ولی نباید افراط کرد.
امکان داشتن کم خونی و ضعف هم وجود داره که نیاز به اطلاعات بیشتر هست. ولی سکنجبین طبیعی و 4 مغز رو توصیه می کنم (پرهیز از 4 مغز که تا حدی خواص گوشت را جبران می کند و خصوصا بادام که میتواند کلسیم نخوردن شیر را مقداری جبران کند صحیح نیست و تغذیه گیاهی برای عفونت مشکلی نداره)
مامان محمد
سلام خیلی خیلی ممنون که زود جواب دادین. بخدا منم همین نظرو دارم ولی چیکار کنم بچه من به همه چیز انگار حساسیت داره الان به میوه های تابستونی هم همین واکنش رو نشون داده. البته وزنش هم کمه یازده کیلو. دکترالان بهش شیر خشک ضدحساسیت داده. ممکنه با دم کرده اویشن این دفع گلبول سفید و عفونت روده از بین بره؟؟؟؟؟ من هیچی نمیتونم بهش بدم حتی تخم مرغ. حتی مغزهارو دسگه نمی دونم چی بدم چی ندم. بازم تشکر.
علیکم السلام...
احتمالا کم خونی هم داره. با آویشن میتونه عفونت روده و دفعش خوب بشه البته اولش کم بهش بدید حساسیت نداشته باشه. 
تقویت بدنش خیلی مهمه. سکنجبین طبیعی، ژل رویال، 4 مغز، آب سیب، به، هویج، میوه انگور، شیره انگور، انجیر برای کم خونی و تقویت بدن مفید هستند.
تقویت شد حجامت آلرژی انجام بده برای حساسیت هاش.
علامت حساسیتش چیه؟ مطئنید حساسیت هست نه گرمی و جوش حاصل از گرمی مزاج؟
هر کدوم از مواردی که در دو پاسخم گفتم اگر حساسیت نداره بهش بدید.
مامان محمد
بازم سلام ممنون از توجهاتتون و جوابتون. چشم کم کم سعی میکنم بدم. علایم حساسیتش فقط اسهال که توش چیزایی شبیه سفید تخم مرغ کشدار داره جدیدا هم اینها کشدار و زرد رنگ خردلی چرکی مانند. اینجا که گفتن مال کبد و صفراس که کبد خوب کار نمیکنه و با عرق کاسنی کم کم رفع میشه ولی من مطمین نیستم . الان ده روزه اسهاله. امروز واکسن زده و تب کرده چیزای خنکی که باید بهش بدم میگن برای اسهال بده. ببخشید دم کرده گیاه بومادران برای اسهال خوبه یا بده؟ برای تب چی؟ من خودم که استفاده کردم خیلی خیلی خوب بده البته با نعنا و چای دم کردم و استفاده کردم و نبات.
علیکم السلام... بومادران برای اسهال و تب مفید هست ولی برای زیر دو سال ممنوع هست... عرق نعناع در اسهال قوی تر و بهتر هست و در تب هم اثر درمانی دارد. داروی بهتر تب بر مخلوط کاسنی و سکنجبین است... خنکی برای اسهال بد نیست و اسهال ایشون هم واکنش درمانی بدن هست و چیز بدی نیست و باید کنترل بشه که شدید نشه و اذیت نشه...  
مامان محمد
جوش حاصل از گرمی چیه؟ والا پزشک میگن حساسیت غذاییه با پرهیز خوب میشه. طب اسلامی میگن خوب کار نکردن کبد که با عرق کاسنی کم کم خوب میشه چون هم سید هستن و هم طبعش فوق العاده گرمه. من نمی دونم دیگه به حرف کدوم اطمینان کنم!؟ 
این دو طب مبانیشون فرق می کنه. در طب سنتی و اسلامی جوش رو از گرمی میدونن چنانکه وقتی از گرمیجات و شیرینی پرهیز میکنه خوب میشه ولی اگر با حتی مقدار بسیار کم هم جوش میزنه حساسیت محسوب میشه.
در هر صورت مزاج گرم باید درمان بشه و اگر نشه بیماری ایجاد میکنه و ما بارها دیدیم که با درمان مزاج شخص، بیماری های او هم تا حد بالایی حتی گاهی کامل خوب شدن... علم مزاج یک مطلب قطعی در روایات هست و پزشکی که از این علم سر در نمیاره طبابتش ناقص هست...
سعی کنید تا امکان داره به دستور هر دو طب عمل کنید و احتیاط کنید... اگر نمیشه من طب اسلامی رو پیشنهاد می کنم...
مامان محمد
با عرض ادب و سلام دوباره . ممنون از پاسخهای کاملتون واقعا کمک بزرگی کردین. طب اسلامی یه استاد بزرگی گفتن مشگل تب گرم و مدفوع خلط دارش با عرق کاسنی حل میشه. گفتن نمیخواد براشون رژیم بگیرین که بچه تقویت بشه. ایا اینکارو بکنم؟
علیکم السلام...
انجام وظیفه بود...
من هم با پیشنهادشون موافقم ولی کنار گوشت حتما سبزیجات مصرف کنند و ...
مامان محمد
خدا همیشه پشتتون باشه . ان شاالله با علما و شهدا محشور بشین ممنون. منو از سردرگمی نجات دادین. خیلی تحقیق کرده بوده بودم تا به سایت شما رسیدم که الحق کامل و جامع بود و پیگیر جواب دادین. خدا براتون همیشه خوبهارو جلوی پاتون بذاره. خیلی خیلی مچکرم.
دعای خیر شما بهترین چیزی هست که از فعالیت هامون به دست میاریم...
آنچه که قبلا گفتیم هم در کنار نسخه طبیبتون عمل کنید و تقویت و غذای خونساز و مقوی و گیاهی مثل شیره انگور و سکنجبین و ... را در اولیت بگذارید...
رضا
سلام ببخشید شنیدم کاسنی برای چشم ضرر داره الان من اگر هر شب داروی صفرابر بخورم ضرر به چشمم نمیرسونه؟
علیکم السلام...کاسنی برای چشم ضرر نداره بلکه اگر روی چشم ضماد بشه برای تقویت بینایی مفید هست... با خیال راحت هر شب بخورید...
میلاد
سلام،من پسری۲۷ساله هستم،دچار وسواس فکر هستم ،مثلا کاری رو که انجام ندادم فک میکنم که انجام دادم،همش با خودم درگیرم و استرس دارم،یبوست ندارم ولی سالهاست بلغم دارم
علیکم السلام...
ابتدا علائم خودتون رو به صورت کامل، با توجه به این مطلب در نظرات آن پست بنویسید تا مزاجتون مشخص بشه... (لطفا علائم رو در نظرات اینجا ننویسید)
میلاد
سلام،ببخشید چند سؤال داشتم.    ۱_من صفرابر خریدم روش نوشته قبل از خواب، اما بیشتر جاها شنیدم بعد از شام،حالا چکار کنم بعد شام یا قبل خواب.                   ۲_تقویت اعصاب روش نوشته به اندازه یک فندق تا۲هفته،نمیشه بیشتر خورده بشه ؟                       ۳_این صفرابری که گرفتم پودر هستش تقریبا سبزرنگه،درسته؟     ۴_کلا چند مدت میکشه صفرا از بدن خارج بشه؟                            ۵_فروشگاه قابل اعتماد کجاست برای خرید دارو؟
ممنون از لطفتون
علیکم السلام
1. بعد از شام
2. خیر... نمیشه
3. احتمالا درسته
4.  غلبه صفرا باید بعد از مصرف صفرا بر از بین برود و با غذای مناسب مزاج دیگر این غلبه پیش نیاید.
5. سایت مرکز طب اسلامی آیت الله تبریزیان که آدرس آن در اینجا هست.
موفق و موید باشید...
میلاد
ببخشید میشه کسی که صفرابر استفاده میکنه،پیاز هم مصرف کنه
میشه ولی پیاز گرم هست و بهتره کم مصرف بشه...
ناشناس
سلام ببخشید من 38سالمه ومجرد هستم حدود یکی دو سال هست که زود به زود پریود می شوم مثلا گاهی در ماه 2بار و گاهی هم 30 روز پریود می شوم می خواستم بدانم درمانی برای نامنظمی هست طوری که در ماه یک بار پریود شوم
علیکم السلام... دارو برای تنظیم پریود وجود داره...
ابتدا با پاسخ به سوالات پایان مطلب ، علائمتون رو به صورت کامل، با توجه به این مطلب در نظرات بنویسید ...
میلاد
سلام،چند مدت قبل علایم خودم رو خدمتتون گفتم،که شما گفتین سه غلبه صفرا، سودا،بلغم در بدنتون هست،الان من حدود ۱۰روزه داروی هر سه غلبه رو میخورم،میشه یکی یکی درمانشون کنم؟الان میخام اول سودا را خارج کنم،اگه داروی صفرابر و بلغم زدا رو قطع کنم  مشکلی نیست؟
علیکم السلام... داروی غلبه صفرا و دیگر داروهاتون رو قطع نکنید چون داروها نباید بینشون فاصله بیفته... اگر از ابتدا یکی یکی میخورید خوب بود ولی الان نه...
میلاد
ببخشید من زیاد سوال میپرسم،الان با این شیوه که همه  با هم هستند کاراییشون از بین نمیره؟من به مدت ۱۰روز دانه اسفند میخوردم،وقتی که صفرابر رو استفاده کردم قطعش کردم الان بعد از یه هفته دوباره شروع کردم شبا میخورم مشکلی نیس؟این وسواس فکر من و اظطراب میتونه تلفیقی از سودا و صفرا باشه؟ ممنون از حوصلتون
هر دارویی رو قطع کنید باید از نو شروع کنید و قبلی ها حساب نمیشه... دارو ها اگر با یک فاصله یکی دو ساعته از هم خورده شوند به هم کاری ندارند. با هم نخورید بهتر است...
میلاد
سلام،از افراد مورد اعتماد ایت الله تبریزیان در امر طب اسلامی چه کسانی هستندمیشه معرفی کنید
سلام... در کانال مرکز طب اسلامی نوبت برای شاگردان مورد اعتماد استاد می دهند...
میلاد
سلام،معذرت میخام از مزاحمتهام،فقط یه سوال:مشملی نیس اگه صفرابر رو قطع کنم دیگه مصرف نکنم ،فقط سودابر رو مصرف کنم
خیر... اشکالی نداره... بعدا اگر نیاز بود می تونید صفرا بر رو از ابتدا شروع کنید...
نگار
سلام ببخشید سودابر که برا من تجویز کردین چیه؟
نداره داروخونه ک گفتین
علیکم السلام... داروی اصلاح مزاج هست که غالبا موجود هست و باید صبر کنید تا موجود بشه...
نگار
سلام
ببخشید برامن داروی سنا و گل سرخ تجویز کردین چ جوری مصرفش کنم؟؟
ممنون
علیکم السلام... یک بسته رو دم کنید و در یک وعده بخورید...
حسنا
سلام خسته نباشید.یه سوال داشتم.
ماه هشتم بارداری هستم وبه خارش شدیدبدن دچارشدم...آزمایش دادم آنزیم های کبدیم چندبرابرشده ...توصیه کردن چیزهای خنک مثل کاسنی وتخم خرفه و...استفاده کنم وادویه جات وبادمجان وچیزهای گرم نخورم...حسابی ارخارش شدیدبدن کلافه شدم...وتاحالا بهبودی حاصل نشده الان منتظرم سونوکبدانجام بدم وبعدبه دکترنشون بدم.شماراه حلی داریدمن ازاین خارش هاخلاص بشم؟؟؟؟
سلام... توصیه های خوبی بوده... اگر انجام دادید و جواب نداده در صورت نیاز به دارو به صفحه دریافت نسخه مراجعه کنید. اگر پرهیز جواب نده نیاز به بررسی مزاج و مشکلات و خوردن دارو هست.
حسنا
ممنون ازپاسخگوییتان...چه دارویی تجویزمیکنید که تهیه کنم؟؟؟چون خارش شدیدکل بدنم رفع نشده....طوری که ازکاروزندگی افتادم وزجرمیکشم...
بدون بررسی علائم و جواب به سوالات نمیشه دارو داد... تعدیل مزاج، دارو برای کبد در صورت لزوم، روغن مالیدنی مناسب و... در صورت نیاز به دارو به صفحه دریافت نسخه مراجعه کنید.
فاطمه
سلام 
من در تشخیص مزاجم دچار مشکل هستم اما یکی از شاگردان آقای روازاده مزاج بنده رو صفراوی تشخیص دادند . من اصلا میونه خوبی با آب ندارم یعنی در طول روز گاهی یک استکان هم آب نمی نوشم و اصلا احساس تشنگی نمی کنم و بیشتر چای و نوشیدنی های گرم رو می پسندم . به شدت کم خونی دارازو پریود های شدیدی دارم. گاهی اوقات خیلی کم تپش قلب دارم .موقع خواب از دهانم آب خارج میشه و خیلی آزارم میده . بعد از دو عمل سزارین دچار کیست رحم شدم که با داروی شیمیایی یاز برطرف شد و متاسفانه همون دارو در من کیست سینه ایجاد کرده.
گرمای زیاد منو عصبی و بی خواب می کنه . سرما رو هم تا حدی می پسندم.
گاهی اوقات به شدت دچار گاز معده می شم که در سینه محبوس میشه و به قدری درناک میشه که احساس می کنم قلبم از درد می ایسته.
لطفا اگر امکان داره منو راهنمایی کنید .
در ضمن من عمل چشم هم داشتم و همین عمل باعث خشکی چشمم شده و صب ها پلکم به سختی از هم باز میشه و باید حتما قطره اشک مصرف کنم.
 
شرمنده از پر حرفیم . 
علیکم السلام... وزن و قد و سنتون چقدر هست؟ به ترش مزه ها علاقه دارید یا شیرین مزه ها؟
فاطمه
37 سال سن دارم . قدم 155 و وزنم 47 کیلو
 به ترش تمایلم کمی بیشتره ولی بیشتر ترش و شیرین دوست دارم .
ببشتر مشکلتون کم خونی هست. عمل های سزارین هم بدن رو سرد و رطوبتی میکنه. پریود شدیدتون هم باید کنترل بشه چون کم خونیتون رو تشدید میکنه.
زیاد روی مزاجتون متمرکز نشوید چون غلبه شدید هیچ مزاجی ندارید و غلبه های کم مزاج نیازی به توجه و درمان ندارند. مزاجتون بیشتر نزدیک به متعادل هست و کمی علائم صفرا دارید و بلغم هم به دلایلی به بدنتون عارض شده. برای درمان روی کم خونی باید متمرکز بشوید. داروهای شیمیایی و عمل های جراحی چیزی از مزاج برای بدن نمی گذارند و انقدر اثرات شدیدی به جا می گذارند  که چند مزاج با هم غلبه می کنند.
نسترن
سلام،استفاده از داروی صفرا بر برای کسانی ک باردار هستند مشکلی ایجاد نمیکنه؟
سلام... داروی صفرابر آیت الله تبریزیان به شرط مصرف طبق دستور آن برای بارداری اشکالی ندارد...
محبوبه
سلام پسرم امسال پنج سالش تموم میشه به خاطر تحرک زیاد  و عدم کنترل هیجانتش تشخیص بیش فعالی براش دادن از نوع خفیف به خاطر اینکه نمی تونه هیجانات و کارهاش رو کنترل کنه تو مهد و جاهای دیگه بچها طردش می کنن نمی خوام از داروی شیمیایی استفاده کنم  بهم گفتن کاسنی روزی دوبار هر بار نصف استکان و سرکه انگبین عنابی روزی یه قاشق داخل نصف لیوان اب بهش بدم گفتن غلبه صفرا داره  می خوام بدونم این داروی صفرا بر رو میشه برا بچه ها استفاده کرد و برای چه مدت  
و اینکه چه مدت زمان طول می کشه تا واقعا اثر کنه  میشه کمکم کنید واقعا از این شرایط پسرم ناراحتم و اعصابم تحت فشاره که با ورود به پیش دبستانی ایا می تونه تو کلاس بشینه دقت و تمرکزش خوبه اما حرکت هاش اصلا قابل کنترل نیست  لطفا کمکم کنید
سلام... این نوع دارو ها غالبا دوره 40 روزه داره و اگر شدید باشه ممکنه لازم باشه دو دوره 40 روزه مصرف کنه... حجامت هم تاثیر فراوانی داره.... کم خونی هم غلبه صفرا و بیش فعالی میاره که باید درمان بشه و در همه حال خوراک خونساز مفید هست براش...
فاطمه
سلام پسرم ۳۰سالشه سونو داده تشخیص کبد چرب گرید۲دادند قبلا هم یعنی یک سال پیش کبد چرب داشت رژیم سخت گرفت وخیلی وزن کم کرد وبهتر شد وقتی رژیم رو رها کرد بخاطر خارش کمی که داشت در شب واصرار من ازمایش داد واین تشخیص رو دادند ایا لازمه به دکتر مراجعه کنه یا با طب سنتی جواب میگیره درضمن کلسترول وقندش هم توی ازمایش بالا بود وایا به کلیه هم ربط داره چون همه اینا با عفونت ادراری شروع شد پسرم همیشه گرمشه واب هم زیاد میخوره ممنون میشم جواب بدید خیلی نگرانم خدااجرتون بده
سلام... با طب سنتی و اسلامی خیلی بهتر جواب میگیرید چون آنها از مزاج چیزی نمی فهمند و درمان این شخص بسیار به مزاج مرتبط هست.
مژده

سلام. خسته نباشید. 

من دختر 5 ساله دارم که هم وزنش کمه. و اشتهای خوردن غذا رو نداره.

خیلی گرمایی و عرق میکنه و آب زیاد دوست داره بخوره.

کم خونی هم داره

که من فکر میکنم غلبه صفرا داره.

و داخل ماشین که میشینه میگه حالم بده و میخوام بالا بیارم.

خیلی وقتها بدون دلیل بالا میاره و چیزی نمیتونه بخوره که من فکر میکنم سردی معده هم داره.

لطفا راهنماییم کنید. 

سلام... مواد غذایی مناسب کم خونی مصرف بکنه. برنج و خورشت برای بالا بردن وزن خیلی خوبه هر روز بخوره برای مدتی و کالری غذا هاش رو حساب کنه و بالاتر از کالری مورد نیاز مصرف کنه. شیرینی جات مثل کیک و برنج کالری بالا دارند و خوش خوراک هستند. با بالا بردن وزن و درمان کم خونی بخش مهمی از درمان انجام میشه. داروی کم خونی و اشتها آور و صفرابر هم کمک میکنه.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan

کپی برداری برای سایت های غیر تجاری و تبلیغی آزاد می باشد

نظرات خصوصی جواب داده نمی شود