سایت رسمی عباد الرحمن

عباد الرحمن,احکام,طب,طب اسلامی,عکس نوشته,کتاب,دانلود کتاب,تفسیر,بصیرت افزایی,حوزه,دانلود کتابpdf,آیت الله تبریزیان

کتاب کافی از کتب اربعه شیعه تالیف شیخ کلینی

  • ۰۲:۳۴

کافی


کتاب کافی از کتب اربعه شیعه تالیف شیخ کلینی است و ارزش و جایگاه رفیع کتب اربعه و علی الخصوص کتاب کافی بر بسیاری پنهان است.

سوال :نام کتب اربعه شیعه که فقها در استنباط احکام و غیره از ان استفاده می کنند چیست؟ این کتاب ها چه زمانی نوشته شده و پشتوانه این کتاب ها چیست؟
شیعه 4 کتاب اصلی روایی دارد که به کتب اربعه معروف است .این 4 کتاب با تکیه به 400 کتاب اولیه و سامان نیافته که در ان روایات بدون دخل و تصرف امده( اصول اربعة مائة) نوشته شده است. اصحاب ائمه تا دوران امام حسن عسگری سعی کردند تا میراث روایی اهل بیت را در قالب این 400 کتاب ثبت و ضبط کنند.
بیشترین سهم روایات این 400 کتاب از انِ امام صادق وامام کاظم علیهما السلام است.شیخ طوسی 3224 تن از شاگردان امام صادق علیه السلام را نام برده اند و معروف است که حدود 4000 نفر در مجلس درس امام صادق علیه السلام شرکت می کردند .
کتاب کافی از کتب اربعه شیعه تالیف شیخ کلینی یکی از این چهار کتاب است. شیخ کلینی حدودا هم زمان با ولادت امام زمان عج (255 قمری) متولد شد و در زمان غیبت صغری کتاب کافی را جمع اوری کرد و درسال 329 قمری(حدودا سال پایان غیبت صغری) از دنیا رفت.

منبع:
برگرفته از مقدمه معجم بحارالانوار صفحه 47 به نقل از قاموس الرجال

åã ÝíÓäãÇ ˜áæÈ ÇÝÓÑÇä
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan

کپی برداری برای سایت های غیر تجاری و تبلیغی آزاد می باشد

نظرات خصوصی جواب داده نمی شود