سایت رسمی عباد الرحمن

عباد الرحمن,احکام,طب,طب اسلامی,عکس نوشته,کتاب,دانلود کتاب,تفسیر,بصیرت افزایی,حوزه,دانلود کتابpdf,آیت الله تبریزیان

کتاب نهج الفصاحه از کیست+توضیح در مورد کتاب

  • ۲۰:۲۲

کتاب نهج الفصاحه از کیست

کتاب شریف نهج الفصاحه مجموعه ای از احادیث اخلاقی پیامبر اسلام است  که توسط ابو القاسم پاینده جمع اوری شده است.پاینده در مقدمه این کتاب می گوید:"من این مجموعه از حدیث شریف پیمبر را ضمن فحص و بحث متون به سال‌ها پرداختم و چیزی از نقد عمر بر آن صرف کردم و در نقد آن به امکان خویش کوشیدم "

وی در این مجموعه از منابع مختلفی من جمله کتب اربعه استفاده کرده است.(1)

ابوالقاسم پاینده، مترجم، نویسنده و روزنامه نگار معاصر ایرانی. در ۱۲۸۷ش در نجف آبادِ اصفهان به دنیا آمد. تحصیلات مقدماتی را در زادگاهش گذراند و از ۱۳۰۱ تا ۱۳۰۹ش در اصفهان به فراگیری علوم منقول و معقول پرداخت، از جمله نزد شیخ محمود مفید و شیخ محمد گنابادی، معروف به خراسانی، منطق و فلسفه خواند.

پاینده در ۱۳۱۱ش به تهران عزیمت کرد و کار روزنامه نگاری را ادامه داد. او مترجم و نویسنده‌ای پرکار بود. تسلط او بر زبان و ادب فارسی و عربی (وی با انگلیسی و فرانسه هم آشنایی داشت) و تجربة ممتدش در روزنامه نگاری، نثری روان و بی‌غلط به او بخشیده بود که ویژگی برجسته آثارش و باعث توفیق آنها بود. پاینده مشاغل دولتی هم داشت. از پاینده حدود چهل اثر منتشر شده است(2)

#کتاب نهج الفصاحه از کیست

      

پاورقی: 

1.       مقدمه نهج الفصاحة

2.       دانشنامه جهان اسلام 

åã ÝíÓäãÇ ˜áæÈ ÇÝÓÑÇä
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan

کپی برداری برای سایت های غیر تجاری و تبلیغی آزاد می باشد

نظرات خصوصی جواب داده نمی شود