سایت رسمی عباد الرحمن

عباد الرحمن,احکام,طب,طب اسلامی,عکس نوشته,کتاب,دانلود کتاب,تفسیر,بصیرت افزایی,حوزه,دانلود کتابpdf,آیت الله تبریزیان

در کدام روز از ماه حجامت بهتر است

  • ۰۰:۲۲

حجامت

بهترین روز های حجامت از نظر اسلام  17 و 21 ماه قمری است که حجامت در این زمان سفارش شده است و در برخی روایات 13 و 14 و 15 ماه قمری سفارش شده است . در کل نیمه دوم ماه (سیزدهم به بعد)بهتر است حجامت شود و اگر در روزهایی که در روایات  حجامت سفارش شده است و روز هفته مناسب باشد که بهتر است.

روایات روزهای حجامت

ﺯ ﺣﻀﺮﺕ ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﻣﻨﻘﻮﻝ ﺍﺳﺖ که ﻓﺮﻣﻮﺩ: فرمود: هرکه حجامت کند در روز پنج شنبه از آخر ماه در اوّل روز، دردها را از بدنش مى کشد.(حلیه المتقین)

و از حضرت رسول صلى الله علیه وآله وسلم منقول است: هرکه حجامت کند در روز سه شنبه هفدهم یا چهاردهم یا بیست و یکم ماه، او را شفا دهد از دردهاى همه سال، شفا بخشد او را از دردسر و درد دندان و دیوانگى و خوره و پیسى. (حلیه المتقین)

بهترین زمان حجامت از نظر اسلام

فراموش نشود که فصل مناسب(بهار و پاییز) از همه چیز مهم تر است و بعد از آن روز قمری و روز هفته، بهتر است ایام مناسبی باشد . ولکن برای درمان بیماری ،با خواندن ایت الکرسی، در هر زمانی می توان حجامت کرد . و هر چه ایام حجامت مناسب تر باشد تاثیر حجامت بیشتر می شود.

مطالب مرتبط:

مطالب دیگر در مورد حجامت

åã ÝíÓäãÇ ˜áæÈ ÇÝÓÑÇä
محسن رحمانی
روزهای دیگه چرا خوب نیست ؟
برای گرفتن بهترین نتیجه از حجامت باید در بهترین روزها حجامت انجام داد چون همانطور که ماه بر روی اب دریا تاثیر میزاره و جزر و مد اتفاق میوفته ، ماه بر روی خون و بدن هم تاثیراتی داره که بر اساس روایات بهترین زمان ها که بیشترین خون کثیف و مضر از بدن خارج میشه و زمان هایی که باعث درمان و پیشگیری میشه رو گفتم. و این تاثیرات در ایام دیگه کم هست گاهی نیست و گاهی مضر هست.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan

کپی برداری برای سایت های غیر تجاری و تبلیغی آزاد می باشد

نظرات خصوصی جواب داده نمی شود