سایت رسمی عباد الرحمن

عباد الرحمن,احکام,طب,طب اسلامی,عکس نوشته,کتاب,دانلود کتاب,تفسیر,بصیرت افزایی,حوزه,دانلود کتابpdf,آیت الله تبریزیان

درمان ناباروری در طب سنتی اسلامی

  • ۱۷:۴۷

درمان نازایی

در درمان ناباروری با طب سنتی از اصلاح طبع ، غذا و داروهای گیاهی مثل کاسنی و در طب شیعه از روایات معصومین برای درمان ناباروری استفاده می کنیم. متاسفانه به دلیل شیوع پیشگیری از بارداری و تغذیه های نادرست و... امروزه ناباروری به یکی از معضلات تبدیل شده است و درمان آن هم با توجه به علت های ریشه ای آن مقداری زمان بر است و نیاز به جدیت و پشت کار فراوان دارد. پس لطفا برای خوراک طبیعی و داروها گر چه مقداری هزینه بر هست اهمیت قائل بشوید و عزم خود را جزم کنید.

درمان ناباروری با اصلاح مزاج

بیشترین احتمال باروری در افرادی هست که مزاج دموی دارند. در نتیجه برای درمان ناباروری باید سعی کرد طبع را گرم و تر کرد. پس مرد و زن باید ابتدا مزاج خود را بشناسند و سپس غلبه مزاج را درمان کنند و سعی کنند مزاج خود را گرم و تر کنند. بلغمی مزاج ها باید طبع خود را گرم کنند، صفراوی ها باید به طبع خود رطوبت ببخشند و سوداوی ها باید طبع خود را گرم و تر کنند.(به مطالبی که در مورد درمان طبایع نوشته شده است رجوع شود)

بعضی از اطبا عقیده دارند که با گروه خونی می توان مزاج جبلی ( مزاجی که در ابتدای تولد داشتیم) را تشخیص داد و بر اساس تجربه های فراوان خود به این علم رسیده اند. باید دانست که افرادی با گروه خونی O مزاج دموی دارند و احتمال بارداری آنها بیشتر است و اگر طبع آنها تغییر کرده است برگرداندن آن ممکن است و زیاد سخت نیست.

درمان کم خونی وتیروئید

دموی مزاج ها غالبا کم خونی ندارند ولی مزاج های دیگر خصوصا صفرا احتمال کم خونی در آنها بالاست و برای بارداری حتما باید طرفین کم خونی خود را درمان کنند و حتی اگر لب مرز هستند باز هم احتیاج به درمان دارند
افراد کم خون باید مصرف گوشت گوسفند خود را بالا ببرنند و تا زمان درمان هفته ای سه بار گوشت خالص مثل کباب و... مصرف کنند و هر روز مقداری چهار مغز (مغز گردو، بادام، فندق، پسته) بخورند.

تیروئید کم کار و پر کار  هر دو باعث غلبه مزاج و ناباروری می شوند و باید درمان شوند.


درمان ناباروری در مردان

پختن تخم مرغ رسمی در روغن زیتون تصفیه نشده و پیاز: که از دستوراتی هست که از روایات به ما رسیده است و قدرت جنسی را تقویت می کند. ترجیحا صبحانه باشد.

شیر و خرما: ترجیحا شام باشد.

ژل رویال با عسل: برای درمان کم خونی و تقویت بنیه و اعتدال مزاج خصوصا برای بلغمی مزاج ها عالی هست و صفرای مزاج ها همراه با کاسنی مصرف کنند. 

مصرف زیاد تخم مرغ رسمی: امام باقر علیه السلام می فرمایند: مَن عَدِمَ الوَلَدَ فَلیَأکُلِ البَیضَ وَلیُکثِر مِنهُ ؛ فَإِنَّهُ یُکثِرُ النَّسلَ. [1] هر کس فرزند ندارد، تخم مرغ بخورد و فراوانْ از آن بهره ببرد ؛ چرا که نسل را مى افزاید. 

همچنین امام کاظم علیه السلام می فرمایند: کَثرَةُ أکلِ البَیضِ تَزیدُ فِی الوَلَدِ. [2] 

فراوان خوردن تخم مرغ، فرزند را افزون مى سازد.

عرق کاسنی: که خصوصا برای صفراوی مزاج ها عالی هست و بلغمی مزاج ها حتما از زنجبیل هم در زمان های دیگر روز استفاده کنند و گرمیجات در کنار کاسنی مصرف کنند.

پیاز: اگر مزاجتان سرد است یا ضعف جنسی دارید پیاز زیاد مصرف شود

مصرف گوشت و تخم مرغ

رژیم های تک خوری

حجامت عام و کمر در فصل و زمان مناسب

 

درمان ناباروری زنان

مشکلات رحمی مثل عفونت، فیبروم، کیست، تنبلی تخمدان ها و ... باید ابتدا برطرف شود. کم خونی و اصلاح مزاج هم باید انجام شود. ژل رویال و عسل هم برای تقویت بنیه و بدن بسیار مناسب است. حجامت عام و کمر در وقت مناسبش انجام شود و سعی شود مرد و زن با هم به درمان بپردازند.

روش درست نزدیکی کردن برای بارداری

ابتدا باید با کیت تخمک گذاری، زمان تخمک گذاری زن مشخص شود و نزدیکی در همان روز و دو روز قبل و سه روز بعد انجام بگیرد. یعنی در طی این پنج روز سعی شود هر روز نزدیکی انجام شود که این روزها بیشترین احتمال بارداری را دارد و در روزهای دیگر تخمکی نیست که زن باردار شود.

در غیر این پنج روز یا هفت روز دیگر تا حد امکان نزدیکی انجام نشود تا قدرت جنسی و میزان اسپرم بالا رود و فکر کردن به مسائل جنسی همسر در این مدت هم مفید هست. همچنین نزدیکی بصورت ایستاده نباشد و زن سعی کند تا دو ساعت نگذارد منی از رحم او خارج شود و آداب اسلامی جماع رعایت شود.

--------------- 

[1]: . طبّ الأئمّة لابنی بسطام، ص ۱۳۰. 
[2]: . الکافی، ج ۶، ص ۳۲۵، ح ۴، کتاب من لا یحضره الفقیه، ج ۳، ص ۳۵۱، ح ۴۲۳۵ کلاهما عن موسى بن بکر.

دانشنامه احادیث پزشکی -  جلد ۱، صفحه ۶۳۳

شناخت طبایع ج1 ص64،ص102و...

الدراسه فی طب الرسول المصطفی

جزوه طب اصول گرای اسلامی دکتر باقری

åã ÝíÓäãÇ ˜áæÈ ÇÝÓÑÇä
منتظرطلوع
سلام
ممنون بابت مطلب خوب تون.
این مطلب، ادامه هم خواهد داشت ؟
راه درمان اختلالاط هورمونی رو هم میزارید؟
تنبلی تخمدان؟
علیکم السلام...
خواهش می کنم...
ان شاء الله بله... شناخت و درمان مزاج ها و درمان تنبلی تخمدان و اختلالاط هورمونی در اولویت هستند...
بالای آسمان
خیلی ممنونم
مطالب طبی شما خیلی خوبه
فقط این رژیم تکخوری چیه؟
چند رژیم تک خوری وجود داره که دیدم اطباء اثرات درمانی عالی ازشون گرفتن و مجرب هست... در مدت این رژیم ها فقط باید یک رژیم خاصی داشت و هیچ غذایی دیگر مصرف نشود مثل رژیم شیر عسل که به مقدار خاصی در مدت مثلا 14 روز فقط شیر عسل باید بخورند... خیلی طولانی می شد مطلب و بعدا ان شاء الله جداگانه باید توضیح بدهم. اگر کسی نیاز داشت زودتر میذارم...
آبی
خوب بود مرسی
خواهش می کنم...
بالای آسمان
متشکر
قابلی نداشت...
متیو تل
سپاس
خواهش می کنم...
علی اسمعیلی
تشکر از مطلب بسیار بسیار مفید شما به راستی لذت بردم و خیلی مفید بود تشکر
نظر لطفتون هست...
....همنشین عقل ....
ممنون 
الان نتونستم بخونم ولی بعدا حتما سعی میکنم بخونم 
خواهش می کنم...
حضورتون برای ما ارزشمند هست...
❤منتـــظر المهدی۳۱۳❤
بسیار ممنونم ازتون...+++
خواهش می کنم دوست عزیز...
نـــای دل
استفاده کردیم..

سپاس..
انجام وظیفه بود...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan

کپی برداری برای سایت های غیر تجاری و تبلیغی آزاد می باشد

نظرات خصوصی جواب داده نمی شود