سایت رسمی عباد الرحمن

عباد الرحمن,احکام,طب,طب اسلامی,عکس نوشته,کتاب,دانلود کتاب,تفسیر,بصیرت افزایی,حوزه,دانلود کتابpdf,آیت الله تبریزیان

درد حجامت

  • ۱۱:۲۴

حجامت

یکی از سوالات اکثر افرادی که تاکنون حجامت نکرده اند این است که آیا حجامت درد دارد؟ در ادامه مطلب سعی می کنم در مورد درد حجامت و راه های جلوگیری از آن صحبت کنم.

در نگاه اول اینگونه تصور می شود که خب واضح است که وقتی رفتن یک سوزن در دست یا بریده شدنش ، آن قدر سوزش دارد ،تکیف خوردن تیغ های زیادی که مقدار خون زیادی هم از آن می آید مشخص است.

لکن این مقایسه اشتباه است و در جواب این سوال که آیا حجامت درد دارد باید گفت: درد حجامت قابل توجه نیست. حتی بسیاری از زن ها و بچه هایی که حجامت می کنند ابراز داشتن درد زیاد نمی کنند و دفعه بعد با کمال رضایت دوباره می خواهند که حجامت کنند.

این کم بودن درد به دلیل این است که قبل از تیغ زدن مدتی با لیوان حجامت محل آن را مکش می کنند و به خاطر تحت فشار بودن محل حجامت ،وقتی بعد از مدتی لیوان را بر میدارند محل حجامت مقداری بی حس می شود. ضمن اینکه تیغ حجامت بسیار تیز است و برش های بسیار ظریف و سریع ایجاد می کند. پس در جواب این سوال که آیا حجامت درد دارد باید بگوییم: درد کمی دارد که حتی زن ها و بچه ها هم آن را به راحتی تحمل می کنند.

راه های جلوگیری از درد حجامت

البته باید به این نکته توجه کرد که مقدار درد حجامت به عمق تیغ زدن و فشار بادکش بستگی دارد. اگر تیغ های حجامت خیلی عمیق باشد درد زیادی هم به همراه خواهد داشت. همچنین اگر با بادکش بیش از حد مکش انجام دهیم ایجاد درد و کبودی می کند.

پس لازم است برای حجامتی بدون درد قابل توجه تیغ را سطحی زد وبا بادکش آنقدر نکشیم که درد زیاد ایجاد کند و اگر بیش از حد کشیدیم کمی لیوان را خالی کنیم تا درد ایجاد نشود.و بدانیم که تاثیر حجامت به زیاد خون کشیدن نیست بلکه حتی پر کردن یک بند از لیوان حجامت آثار حجامت را ظاهر می کند.

البته اگر بیش از حد هم تیغ را سطحی بزنیم ، خون خیلی کمی خارج می شود و مجبور هستیم که با بادکش زیاد مکش ایجاد کنیم که درد و کبودی را به همراه دارد.

در نتیجه در حجامت اعتدال را باید رعایت کرد و نه آنقدر تیغ را سطحی زد که خون خیلی کم خارج شود و نه آنقدر تیغ را عمیق بزنیم که درد زیاد به همراه داشته باشد و شخص به خاطر کشیده شدن خون زیاد از بدنش ضعیف شود. و همچنین لیوان حجامت را نه آنقدر سفت کنیم که درد و کبودی را به همراه داشته باشد و نه آنقدر شل کنیم که خونی نیاید و لیوان بیافتد. 

مطالب مرتبط:

مطالب دیگر در مورد حجامت

åã ÝíÓäãÇ ˜áæÈ ÇÝÓÑÇä
....مسعود ....
ممنون
خواهش میکنم...
منتظر ....
ممنون از مطلب مفیدتون
خواهش میکنم...
مسیح
ببخشید اینی ک گفتین مکش زیاد یا عمق برای ادمای مبتدیه که خودشون میخوان بکنن با ممکنه به به آدم با تجربه کلا روش کارش این باشه؟
سوالتون واضح نبود. بعضی از افراد لازم هست همیشه سطحی حجامت بشوند و با عمق کم و بعضی لازم هست تیغ های عمیق به انها زده شود و بسته به مزاج و بنیه افراد فرق دارد ولی دفعه اول همیشه باید سطحی حجامت شود و لو مزاج دموی و بنیه زیاد داشته باشد. اینها روش حجامت اصولی هست و همه حجامت کننده باید رعایت کنند وگرنه با غش کردن حجامت شونده یا نتیجه مناسب نگرفتن روبرو می شوند
ناشناس
سلام
ببخشید روغن شحم گاو همان چربیهای اطراف گوشت گاو است یا به اطراف قلوه گاه گاو می گویند واگر چربی قلوه گاه نباشد خاصیت شحم را دارد یا نه  .
و اینکه ما از قصابی همان چربی گاو را می گیریم واب می کنیم وبرای پخت وپز استفاده می کنیم ویک مشکلی که هست اینکه پدر ومادرم هر دو بالای 50سال هستن اگر شبها غذا با این روغن پخته واستفاده شود ضرر دارد نباید استفاده شود یا نه مشکلی ندارد لطفا راهنمایی کنید چون ما شبها هم استفاده می کنیم مثلا در سحری وافطاری با این روغن غذا درست نکنیم یا نه خواهشمندم که جواب بدهید ممنون
سلام... چربی های اطراف گوشت گاو است... احتمال دارد که چربی قلوه گاه هم را هم شامل شود... بهتر فقط از یک نوع روغن استفاده نشود و خوردن روغن زیتون هم سفارش شده است.
ناشناس
سلام
ببخشید که دوباره سوال می پرسم برای تهیه روغن پیه یا شحم گاو باید تمام چربی با حرارت کم اب شود وبعد صاف کرده ویا کم کم که اب میشود به ظرف دیگر منتقل کرده تا تمام شود کدام درست وبهتر است با تشکر از شما

سلام... منتقل کردن به ظرف دیگر بهتر است.
ناشناس
سلام
ببخشید استفاده از سنگ نمک بهتراست یا نمک دریا .ما بیشتر از سنگهای نمک انهایی که سفید است استفاده میکنیم می خواستم بدانم کدام یک بهتر است ایا سنگ نمک مثل نمک دریا طبیعی وخوب است با تشکر از شما
سلام. نمک دریا بهتر است ولی نمک دریا هم خوب است.
م
خیلی ممنون خیلی مفید بود
خواهش میکنم...
امیر حسین آقازاده

من قرار حجامت کنم تیغش برای کودکان درد دارد 

 

کودکان غالبا کمی گریه میکنن و زود آروم میشن. خیلی وقت ها  هم اصلا گریه نمیکنن. تیغ سطحی باید باشه و چند قطره خون بیاد کافی هست. بالای دو سال البته فرق میکنه و شبیه بزرگتر ها میشه ولی در ابعاد کوچکتر.
برجسته حمید

سلام.میشه ازاسپری بی حسی استفاده کرد قبل از تیغ زدن برا حجامت

سلام.... حجامت آنقدر درد نداره که نیازی به این کارها باشه مگر اینکه حجامت عمیق یا غیر اصولی باشه که باید به حجام بگید عمیق تیغ نزنه و لیوان هم بیش از حد سفت نکنه. با این کارها درد زیادی وجود نداره...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan

کپی برداری برای سایت های غیر تجاری و تبلیغی آزاد می باشد

نظرات خصوصی جواب داده نمی شود