سایت رسمی عباد الرحمن

عباد الرحمن,احکام,طب,طب اسلامی,عکس نوشته,کتاب,دانلود کتاب,تفسیر,بصیرت افزایی,حوزه,دانلود کتابpdf,آیت الله تبریزیان

اگر اسلام نسخه رشد و شفا است ، پس چرا امروز ما مریض هستیم ؟

  • ۱۹:۲۲

عکس استاد نقویان

بسیاری از مردم میپرسند: اگر اسلام نسخه شفا و رشد هست پس چرا امروز حتی گاهی دیده میشه غیر مسلمان ها  بهتر از ما رفتار های انسانی و خوب دارند؟! مثلا چرا توی بعضی از کشورها دروغ کمتر از کشور مسلمان ما دیده میشه؟! چرا بعضی از کفار در تولیداتشون بهترین کیفیت را با بهترین قیمت میدهند و بعضی از مسلمان ها در کارشون دزدی می کنند؟! و هزار چرای دیگه که جواب را از زبان حجت الاسلام و المسلمین نقویان می شنویم.

باید اهل عمل شویم

این که اسلام نسخه رشد و شفا است ، سخن بسیار خوبی است و جواب خوبی هم دارد ، امروز با همه پیشرفتهای طب و بهداشت بیماری های عجیب و غریب سراغ ما آمده است من امروز صبح اخبار را گوش می کردم که فقط در یک کشور انگلستان پنجاه و پنج هزار نفر مبتلا به آنفولانزای خوکی هستند ، در انگلیس که انقدر پز می دهند اینجا کشور بهداشت است و چنین و چنان است، پنجاه و پنج هزار نفر فقط در یک کشور حالا آنهایی که تازه آمارشان را گرفته اند، آیا بهداشت الان نسبت به صد یا دویست سال پیش افت کرده است ؟ قطعا پیشرفت کرده و قطعا دستاوردهای طب و بهداشت عمومی هم همه جای عالم را گرفته است .

داستان ما داستان آن کسی است که رفت سلمانی سر خود را اصلاح کند در همین فاصله صحبت شد آقای آرایشگربه او گفت ، گاهی آدم خیاطی یا بقالی می رود صبحتی هم می شود یک عزیز سوپری در محل ما است که می گوید حاج آقا تلویزیون می روید به مردم بگویید انشاء اله پول دوا دکتر ندهید ، پول بقال بدهید ، بقال شما را چاق می کند ولی دوا ودکتر برای مریضی است . حالا من عرض می کنم در این دنیا که این همه بهداشت رشد کرده است و اینهمه جلو رفته است ، می بینیم بیماریها بیشتر شده است ، تازه بیماری های عجیب و غریبی مثل ایدز وهپاتیت بی و آنفولانزا و ... که می گویند واکسن آن را پیدا کرده اند و چه و چه . خلاصه آن آرایشگر به آن آقا گفت آقا ببین من خدا را قبول ندارم بیخود هم شما خودتان را خسته نکنید ، گفت چطور شما خدا را قبول ندارید ، گفت اگر خدایی هست و این خدایی هم که شما می گویید از پدر و مادر مهربان تر است کافی است از مغازه من بیرون بروید این همه بچه یتیم ، این همه زن بیوه ، این همه آدم فقیرو بدبخت ،اینهمه آدم مریض و ناتوان وجود دارد . ما اگر پدرو مادراین ها بودیم دلمان می امد یک روز بچه های خود را به این صورت نگاه داریم ؟ چرا خدا کاری نمی کند ، این آقای مشتری چیزی نگفت سر او اصلاح شد پول آن را داد و رفت دو دقیقه دیگر برگشت گفت آقای آرایشگر به نظر من در این شهر اصلا هیچ آرایشگری وجود ندارد ، گفت آقا چرا این حرف را می زنید هوا و گرما اثرش را گذاشته است مرد حسابی من تازه تو را اصلاح کردم گفت نخیر بی خود حرف نزن هیچ آرایشگری در این شهر وجود ندارد اگر وجود دارد آن طرف خیابان آن آقا را ببین سرش را آورد بیرون گفت کدام آقا گفت همان آقا چرا آنقدر پژمرده است آنقدر ژولیده است و سبیل و موهای او بلند است چرا آرایش شده و اصلاح شده نیست؟ گفت عزیز من گفتم مثل اینکه گرما اثر گذاشته روی جنابعالی ، این آقا باید به ما مراجعه کند تا ما او را اصلاح کنیم . گفت آقا خدا است ما باید به دستورات او مراجعه کنیم تا مشکلات بر طرف شود تا مراجعه نکنیم اوضاع همین است.

باید اهل نماز شویم

مشکل دومی حجت الاسلام و المسلمین نقویان بیان می کنند اهل نماز نبودن مسلمانان است. نماز اثر بازدارندگی از گناه را دارد ولی به شرط اینکه اهل نماز باشیم و الا یک نمازی که هیچ توجهی در آن نیست و صرفا یک عادت است نمی تواند اثر گذاری چندانی در شخص داشته باشد. 


دریافت سخنان حجت الاسلام و المسلمین نقویان در مورد نماز
     حجم: 1.22 مگابایت

منبع:

سایت برنامه سمت خدا

åã ÝíÓäãÇ ˜áæÈ ÇÝÓÑÇä
  • ۱۹۸۰
محمدرضا سلمانیان‌نژاد
یعنی ایشون به‌ این نکته توجه نداشته؟!
مطمئنا توجه داشته لکن بنا به دلایلی اصلا در مورد این مطالب صحبت نکردند. این دلایل هرچی بود به نظر من کار اشتباهی بوده ، چون اولا بجای اینکه بگویند:مشکل این هست که نماز ما نماز نیست و الا مردم دروغ نمی گفتند، نماز را بی تاثیر جلو دادند و گفتند :باید دروغ نگیم و الا بهترین ظواهر دینی هم داشته باشیم جامعه درست نمیشه و زیرکانه در مورد مشکل این ظواهر صحبتی نکردند.
 دوما 80000 نفر اون کلیپ رو دانلود کردند و خیلی هاشون برداشت های غلطی کردند و چون ایشون یک شخصیت تاثیر گذار هست فکر می کنند عقاید اشتباهشون درست هست . فقط شما نظرات رو در آپارات ببینید ، بچه حرب الله ای ها میگن همه حرف های استاد درست نیست و از این حرفها تعجب کردن و دین گریز ها هم انگار تایید به عقاید اشتباهشون خورده و ایشون رو مدح میکنن و تنها انسانی معرفی می کنن که اونها رو به خدا میرسونه! 
محمدرضا سلمانیان‌نژاد
آخه دلیلی نداره تا یه‌نفر حرف تازه‌ای زد ما سریع بگیم اشتباهه مگه ما پیرو چندتا کامنتیم؟
من که جز صداقت و حرف حق چیزی ندیدم
کامنت ها بازتاب فکر مخاطب هاست و مهمه... اصلا کامنت ها هم هیچ دلیل اولم چی؟
حرف تازه زیاده . بزرگانی مثل حجت الاسلام باقری و پناهیان و خیلی های دیگه دارن حرف های تازه میزنن و گاهی قبول هم نداری ولی میدونی میشه این حرف هم درست باشه و وجهی هست و قابل احترام است ولی حرفای استاد نقویان اصلا قابل دفاع نیست و دارن توی زمین حریف بازی میکنن و حرفایی شبیه دین گریز ها میزنن و همونطور که قبلا هم گفتم حرفاشون بعضا اشکال اساسی داره و وجهی نداره مگر اینکه هزار جور تاویل کنیم حرفاشون رو که اون هم چرا اینجوری باید صحبت بکنن؟!!
نـــای دل
سپاس از مطلب مفیدتون...
خواهش می کنم دوست عزیز...
علی اسمعیلی
خوب بود عزیز جان دست درد نکنه
خواهش میکنم...
محمد جواد
احسنت
تشکر...
فدای شما فندق هستم
خوب بود، فقط اینکه کاش بسیط تر شرح داده بود.

تشکر... بله. جا داشت مبسوط تر بحث بشه...
S A E E D oo
جای بسی تفکر...
در جمع ما خالیست.
واضح نبود جملتون...
ممنون از حضورتون...
محمدعلی
سلام
متشکرم از نقد منصفانه شما.
آیا نقدتون از سخنرانی آقای نقویان ادامه داره یا همین دو قسمت بود؟:
ebadalrahman.blog.ir/post/نقد-سخنرانی-حجت-الاسلام-نقویان
ebadalrahman.blog.ir/post/اگر-اسلام-نسخه-رشد-و-شفا-است-،-پس-چرا-امروز-ما-مریض-هستیم
سلام دوست عزیز...
هنوز هم هست...
به نظرم بیشتر باید روی آثار فردی و اجتماعی نماز کار کتم و مطالبی هم آماده کردم که بخاطر یعضی اولویت ها هنوز نتونستم انتشار بدم...
در مورد ماهواره و بعضی موارد دیگه هم مطالبی هست...
ممنون از همراهی تون...
محمدعلی
پس منتظریم.
متاسفانه یه عده روشنفکرنما که سایه روحانیت رو با تیر میزنن حالا این کلیپ رو کردن دست مایه و سند حق به جانبیت خود. نقدتون رو برای جواب به این دسته از دوستان و رفقا! لازم دارم. ان‌شاءالله که خداوند بر توفیقاتتون بیفزاید. قلم نرم و منطقی دارید خدا حفظتون کنه.
یاعلی
ممنون دوست عزیز...
میخواستم امروز پست امام زمانی بزارم ولی فکر کنم امام زمان عج به نقد های من بیشتر راضی باشن...
به خاطر درخواستتون نقدها رو زودتر میزارم...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan

کپی برداری برای سایت های غیر تجاری و تبلیغی آزاد می باشد

نظرات خصوصی جواب داده نمی شود