سایت رسمی عباد الرحمن

عباد الرحمن,احکام,طب,طب اسلامی,عکس نوشته,کتاب,دانلود کتاب,تفسیر,بصیرت افزایی,حوزه,دانلود کتابpdf,آیت الله تبریزیان

اهمیت انتخابات ریاست جمهوری

  • ۱۲:۴۳

اهمیت انتخابات ریاست جمهوری در اینجاست که مردم فقط رئیس جمهور را انتخاب نمی کنند بلکه علاوه بر رئیس جمهور، وزیرها و معاونینشان را هم غیر مستقیم انتخاب می کنند. و این پست ها بالاترین و تاثیرگذارترین مقامات اجرائی هستند که اگر انتخاب درستی انجام شود تاثیرات ملموسی را در سطح کلان برای تمام مردم خواهد داشت. 

رئیس جمهور با اصلاح وضع اقتصادی جامعه می تواند جلو بسیاری از گناهان مثل دزدی، رشوه گیری، ربا خواری و... را بگیرد حتی بهبود اقتصاد روی بی حجابی، بی نمازی، دروغ، غیبت و دیگر گناهان در سطح جامعه هم تاثیر دارد.
اما مسئله فقط بهبود اقتصاد نیست. نهی از منکر در مراتب بالای آن وظیفه حکومت است و ترک آن موجب می شود که منکراتی که جز با برخورد جدی و قاطع از بین نمی رود در جامعه باقی بماند در حالی که هیچ منکری فسادش بیشتر از این منکرات نیست.
در سیاست خارجی هم این رئیس جمهور است که باعث می شود یک کشور عزت و استقلال داشته باشد یا کفار را بر مسلمانان مسلط کند و عزت مسلمانان را از بین ببرد یا به آنها ضرر برساند.
امیر المومنین علی علیه السلام می فرمایند: «فَلَیْسَتْ تَصْلُحُ الرَّعِیَّةُ إِلَّا بِصَلَاحِ الْوُلَاةِ وَ لَا تَصْلُحُ الْوُلَاةُ إِلَّا بِاسْتِقَامَةِ الرَّعِیَّةِ» [۱] 

کشور اصلاح نمی شود، مگر اینکه کارگزاران و زمامدارانش صالح باشند. آن‌ها نیز اصلاح نمی شوند، مگر به استقامت و پشتکار مردم.
این روایت ما را متوجه اهمیت جایگاه حکومت و زمامدران و کارگزاران آن می کند تا مبادا از آن غافل شویم و فقط به فکر بی حجابی و گناه و معصیت مردم باشیم. بی حجابی هم با اصلاح حکومت اصلاح می شود و گرنه مردم به تنهایی از پس از بین بردن گناه در جامعه بر نمی آیند.

---------------
[۱]: نهج البلاغه، خطبۀ۲۱۶.

åã ÝíÓäãÇ ˜áæÈ ÇÝÓÑÇä
  • ۱۶۰۴
علی اسمعیلی
تشکر از شما و سخنان چالبی که فرمودید
خواهش می کنم دوست عزیز...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan

کپی برداری برای سایت های غیر تجاری و تبلیغی آزاد می باشد

نظرات خصوصی جواب داده نمی شود