سایت رسمی عباد الرحمن

عباد الرحمن,احکام,طب,طب اسلامی,عکس نوشته,کتاب,دانلود کتاب,تفسیر,بصیرت افزایی,حوزه,دانلود کتابpdf,آیت الله تبریزیان

انتخاب دین در اسلام

  • ۱۴:۱۳

انتخاب دین در اسلام با تکیه بر عقل است. پیروان همه ادیان موظفند با عقل دینشان را بررسی و اثبات کنند و اگر قانع نشدند ادیان دیگر را بررسی کنند. یعنی یهودی وظیفه دارد اگر ادله کافی برای اثبات دین خود ندارد، در مورد دین اسلام و مسحیت هم تحقیق کند. مسیحی هم همین کار را باید انجام دهد. حتی اگر کسی اسلام برای او اثبات نشد باید در مورد مسحیت که آخرین دین آسمانی قبل از اسلام است تحقیق کند و اگر با آن هم قانع نشد به سراغ یهود برود ولی در جای خود ضرورت ارسال پیامبران اثبات شده و نمی توان بی دین بود.

فراموش نکنیم که اثبات هر دین با اصول آن دین است نه جزئیات و احکام آن که فقط می توان به عنوان موءیدی از آنها استفاده کرد.

مسیحی و یهودی برای دین خود حجتی ندارند

بدون تصدیق قرآن و عقائد اسلامی (که پیامبران گذشته و کتاب های تحریف نشده آنها را تصدیق می کند) ، اثبات دین یهود و مسیحیت بسیار سخت است چون معجزه ای که مانند قرآن تا الان باقی مانده باشد وجود ندارد و آنچه باقی مانده نقل پیروان این ادیان است و تحریف های زیاد آنها. و می بینیم که مسیحیت در مورد توحید چه مطالب غیر معقولی دارد و در حالی که حضرت عیسی به پیامبر اسلام ص بشارت داده است آنها به پیامبر خاتم و دینش ایمان نیاورده اند.
مسلمان، دین مسیح و یهود را با تمسک به قرآن تصدیق می کند و به پیامبران و کتب آنها ایمان دارد.

مسیحی و یهودی معذور نیستند و باید تحقیق کنند.

دین اسلام آخرین دین و پیامبر آن ختم کننده پیامبران است. بنابرین پیروان دین اسلام با اثبات دین اسلام لازم نیست پیامبران گذشته و معجزات و کتب آسمانی آنها را اثبات کنند چون با اثبات قرآن همه اینها اثبات می شود و باید به پیامبران و کتب آسمانی آنها ایمان بیاورند ولی دین مسیح و یهود، خود را آخرین دین و پیامبرشان را آخرین پیامبر نمی دانند بلکه بشارت به پیامبر بعدی می دادنند. بنابرین چگونه جائز است پیروان این ادیان به دین و عقائد خود مطمئن باشند در حالی که در دینی که بعد از دینشان آمده تحقیق نکرده باشند؟


منبع:

بدایه المعارف الالهیه، ج۱، ص۲۸۳

åã ÝíÓäãÇ ˜áæÈ ÇÝÓÑÇä
  • ۱۶۵۸
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan

کپی برداری برای سایت های غیر تجاری و تبلیغی آزاد می باشد

نظرات خصوصی جواب داده نمی شود