سایت رسمی عباد الرحمن

عباد الرحمن,احکام,طب,طب اسلامی,عکس نوشته,کتاب,دانلود کتاب,تفسیر,بصیرت افزایی,حوزه,دانلود کتابpdf,آیت الله تبریزیان

آیا تتلو واقعا توبه کرده است؟

  • ۱۸:۴۶

توبه تتلو

آیا تتلو توبه کرده است؟

مدتی است تتلو خواننده زیر زمینی رپ ابراز توبه و پشیمانی کرده است و وقتی به پست ها و مطالب او مراجعه می کنیم می بینیم که نه تنها از آن عکس های غیراخلاقی خبری نیست بلکه صحبت او از حجاب و اسلام است.
طرفداران تتلو که با آن عکس ها و شعرهای غیر اخلاقی انس گرفته بودند نمی توانند این توبه را قبول کنند و همه رفتار های وی را به حساب تلاش برای گرفتن مجوز و دستور سپاه می گذارند و سیلی از فحش و ناسزا به سمت او روانه کردند و حتی عکس های گذشته او را در فضای مجازی پخش می کنند. به نظر می رسد اینها همان کسانی هستند که علی علیه السلام در مورد آنها می فرماید:
ذَوُو العُیوبِ یُحِبُّونَ إشاعَةَ مَعایبِ الناسِ؛ لِیَتَّسِعَ لَهُمُ العُذرُ فی مَعایبِهِم. [۱]
کسانی که خود عیب دارند، علاقه مند به شایع کردن عیبهای مردم هستند، تا جایِ عذر و بهانه برای عیبهای خودشان باز شود. 


توبه تتلو

اما آیا تتلو واقعا توبه کرده؟

هیچ کس از باطن انسان ها خبر ندارد ولی ما مامور به ظاهر هستیم. تتلو توبه کرده و در عمل هم این مطلب را ثابت کرده و این حجم از فحش و ناسزا را تحمل می کند و وظیفه ما این است که به چشم یک توبه کننده به او نگاه کنیم و تا در این مسیر قدم بر می دارد ما هم او را از خود نرانیم. چگونه می توان این افراد را راند در حالی که پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در مورد مومن می فرماید: خداوند، جلّ ثناؤه، می‌فرماید:
و عِزَّتی و جَلالی، ما خَلَقتُ مِن خَلْقی خَلْقا أحَبَّ إلَیَّ مِن عَبدیَ المؤمنِ. [۲]
به عزّت و جلالم سوگند آفریده ای نیافریده‌ام که نزد من محبوبتر از بنده مؤمنم باشد.

و خصوصا که در مورد توبه کار خداوند در قرآن کریم می فرماید:
«إِنَّ اللّه یُحِبُّ التَّوَّابِینَ وَ یُحِبُّ المُتَطَهِّرِینَ». [۳]
«همانا خداوند توبه گران و پاکیزگان را دوست می‌دارد».

اگر می گویی این شخص که اصلا مومن نیست که محبوبترین خلق خدا باشد. باید بگویم که انسان با گناه از ایمان خارج نمی شود و اگر می گویی از کجا معلوم توبه کرده باشد باید بگویم که در اسلام باید حرف مومن را قبول کرد و گمان بد بردن به مومن ممنوع است. امام کاظم علیه السلام به محمّد بن فُضیل فرمود: 

یا محمّدُ، کَذِّبْ سَمعَکَ و بَصَرَکَ عن أخیکَ، و إن شَهِدَ عِندَکَ خَمسونَ قَسامَةً و قالَ لکَ قَولاً فَصَدِّقْهُ و کَذِّبْهُم، و لا تُذیعَنَّ علَیهِ شیئا تَشینُهُ بهِ، و تَهدِمُ بهِ مُرُوءَتَهُ، فیَکونَ مِن الذینَ قالَ اللّهُ عَزَّ و جلَّ: «إنّ الّذینَ یُحِبُّونَ أن تَشِیعَ الفاحِشَةُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ ألِیمٌ فِی الدُّنْیا وَ الاْخِرَةِ وَ اللّهُ یَعْلَمُ وَ أنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ». [۴] 

ای محمّد! گوش و چشم خود را نسبت به برادرت دروغگو شمار و اگر پنجاه قسم یاد کننده نزد تو شهادت دهند و برادرت سخنی دیگر [و بر خلاف آنچه آنها گفته اند ]بگوید سخن او را باور کن و سخن آنان را باور مکن. علیه برادرت، مطلبی را که او را بد نام کنی و شخصیّتش را از بین ببری شایع مکن تا در زمره کسانی قرار گیری که خداوند عزّ و جلّ فرموده است: «کسانی که دوست دارند زشت کاری در میان آنان که ایمان آورده اند شیوع پیدا کند، برای آنان در دنیا و آخرت عذابی پر درد خواهد بود. و خدا[ست که ]می داند و شما نمی دانید».

پس نمی توان دست رد به سینه این افراد زد و گمان بد به آنها برد. البته نباید انتظار داشته باشیم که یکدفعه تتلو همه گذشته خود را رها کند و در حوزه علمیه هم درس نخوانده که انتظار آن باشد که تمام حرف ها و روش های او مطابق معارف اسلامی باشد.
---------------
[۱]: غرر الحکم: ۵۱۹۸. 

[۲]: بحار الأنوار: ۷۱/۱۵۸/۷۵. 

[۳]: البقرة: ۲۲۲. 

[۴]: ثواب الأعمال: ۲۹۵/۱.

åã ÝíÓäãÇ ˜áæÈ ÇÝÓÑÇä
  • ۲۶۵۹
منتظر ...
البته اکثر افرادی که دارن ایشون رو تخریب می کنن طرفدارانشون نیستن... خیلی هاشون با اغراض سیاسی و بخاطر بغضی که نسبت به اقای رییسی داشتن دارن اینطوری به ایشون حمله می کنن...
کاملا درسته...
تشکر از توجهتون...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan

کپی برداری برای سایت های غیر تجاری و تبلیغی آزاد می باشد

نظرات خصوصی جواب داده نمی شود