سایت رسمی عباد الرحمن

عباد الرحمن,احکام,طب,طب اسلامی,عکس نوشته,کتاب,دانلود کتاب,تفسیر,بصیرت افزایی,حوزه,دانلود کتابpdf,آیت الله تبریزیان

ماندن زنان در خانه

  • ۱۴:۲۳

براستی آیا بیرون از خانه رفتن غیر ضروری درست است که بعضی از زنان اینطور علاقمند به حضور در سطح جامعه و تساوی مرد و زن و کار در بیرون از خانه و ... هستند ؟ 
اگر از یک فروشنده در مورد بیرون از خانه بودن برای شغلش بپرسید جواب می دهد این شغل هزار درد سر و سر کله زنی دارد .
عده ای نشسته اند و دنبال نیرویی با انتظار حقوق پایین و بازدهی بالا هستند . نیرویی که زیبایی و جاذبه های خدادادیش را در راه سود آنها خرج کند.
چه کسی جز اینها و عده ای شهوت ران از بیرون آمدن زنان از خانه سود میبرد؟ مردانی که در نبود زنانشان فرزندانشان بدون مادر میماند یا شوهرانی که کانون محبت خانواده آنها میرود؟
چرا نمی بینیم که زن فطرتا لطیف و ظریف و زیبا و پر احساس خلق شده؟ کدام آدم عاقلی چنین موجودی را وارد بازار کار میکند ؟ کدام آدم عاقلی او را در دسترس همه قرار میدهد ؟
خداوند می فرماید :زُیِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَوَاتِ مِنَ النِّسَاءِ (14 ال عمران) محبّت امور مادی، از زنان و ...، در نظر مردم جلوه داده شده است؛
وقتی علاقه به جنس مخالف در مردان زینت داده شده و کششی زیاد در آنها نسبت به زنان است چرا باید زن ها را بیرون از خانه آورد و در کنار مردان قرار داد و اختلاط درست کرد؟
خداوند به زنان پیغمبر چنین دستور می دهد:
و قرن فى ییوتکن...
و در خانههایتان بنشینید.. (33 احزاب)

امام علی (علیهالسلام) در نامه ۳۱ نهج البلاغه خطاب به امام حسن (علیهالسلام) در این باره فرمودهاند: (زنان) را در پردهی حجاب نگاهدار تا نامحرمان را ننگرند زیرا که سختگیری در پوشش، عامل سلامت و استواری آنهاست. بیرون رفتن زنان بدتر از آن نیست که افراد غیرصالح را در میانشان آوری و: اگر بتوانی طوری زندگی کنی که غیر تو را نشناسند، چنین کن. 

مطالب مرتبط:

سخنان رهبری در مورد زن و خانواده
سخنان رهبر در مورد اشتغال زنان
دانلود کتاب نظام حقوق زن دراسلام

åã ÝíÓäãÇ ˜áæÈ ÇÝÓÑÇä
  • ۲۲۰۰
کبوتر حرم
امام خامنه ای: نان درآوردن مطلقا جزو وظایف زن نیست. اما آنجایی که صحبت فعالیت اجتماعی، جهاد در راه خدا، کار فرهنگی، حفظ پشت جبهه وکارهای سیاسی است، آنجا تکلیف و وظیفه اوست.
درسته دوست عزیز... ما انجام فعالیت های اجتماعی را برای زنانی که بتوانند هم به وظایف خود در خانه برسند و هم بیرون از خانه ، بد نمیدانیم .. بحث ما بیشتر اختلاطی که در سطح جامعه و محیط کار به وجود می آید است. و اینکه جهاد زن خوب شوهر داری است و هیچ ثواب و وظیفه ای بالاتر از وظایف در خانه نیست.
امام خامنه ای :به نظر من مسئلهی اصلی، یعنی یکی از مسائل اصلی، مسئلهی خانه و خانواده است: امنیّت زن در محیط خانواده؛ فرصت زن در محیط خانواده و خانهداری برای بُروز استعدادها؛ [چیزی] مانع درس خواندن او، مانع مطالعه کردن او، مانع فهمیدن او، مانع نوشتن او نشود - [برای] کسی که اهل این چیزها است - میدان برای این کارها فراهم باشد؛ این اساس قضیّه است.
 مسئله‌ی اشتغال بانوان، جزو مسائل اصلی نیست. البتّه ما با اشتغال بانوان مخالف نیستیم؛
حامد عبدالهی
اشتغال زنان به خودی خود اشتباه نیست. اما در کنار مفایدی که داره، ضررهایی داره که شاید بشه بخاطرشون از خیر مفایدش گذشت. این کار باید درست و اصولی باشه.
درسته ... در پست های بعدی سخنان رهبری  و ... را ان شاء الله میارم که مشخص باشه که ماندن زن در خانه برای زن بهتر است و خداوند بیشتر رضایت دارد ولی گاهی هم نیاز هست که بعضی از زن ها اشتغال داشته باشند و هیچ کس با اشتغال زن ها مطقا مخالف نیست بلکه با رعایت برخی موارد اشکالی نداره گرچه خانه داری بهتر است.
سا قی
حرف دل ما را زدید
آخه چه خبره بیرون مگه؟
ممنون از توجهتون دوست عزیز...

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan

کپی برداری برای سایت های غیر تجاری و تبلیغی آزاد می باشد

نظرات خصوصی جواب داده نمی شود