سایت رسمی عباد الرحمن

عباد الرحمن,احکام,طب,طب اسلامی,عکس نوشته,کتاب,دانلود کتاب,تفسیر,بصیرت افزایی,حوزه,دانلود کتابpdf,آیت الله تبریزیان

چیزهایی که بر جنب حرام است( مورد اول)

  • ۱۸:۰۰

تمام مراجع رساندن جایی از بدن به خط قران و اسم خدا را در هنگام جنابت حرام می دانند.( ایت الله شبیری زنجانی و مکارم احتیاط واجب کرده اند) و در حرام بودن رساندن جایی از بدن به اسم پیامبران و امامان و معصومین و حضرت زهرا سلام الله علیها اختلاف هست.(در این حکم هیچ فرقی بین زن و مرد نیست)

اول: رساندن جایی از بدن به خطّ قرآن یا به اسم خدا، و اسامی مبارکه پیامبران و امامان علیهم السلام به احتیاط واجب حکم اسم خدا را دارد.

برای دیدن فتاوای مراجع دیگر(غیر امام خمینی ره) بر روی ادامه مطلب یا عنوان مطلب ،کلیک کنید.

 (گلپایگانی، نوری: ) اول: رساندن جایی از بدن به خطّ قرآن، یا به اسم خدا و پیغمبران و ائمه علیهم السلام (گلپایگانی: و حضرت زهرا علیها السلام) به طوری که در وضو گفته شد.. 

(خوئی، سیستانی: ) اول: رساندن جایی از بدن به خط قرآن، یا به اسم خدا به هر لغت که باشد و بهتر آن است که به اسم پیغمبران و امامان علیهم السلام و حضرت زهرا علیها السلام نیز نرساند.. 

(زنجانی: ) اول: رساندن جایی از بدن خود به خط قرآن و بنا بر احتیاط به اسم خدا و صفات خاصه او به هر لغت که باشد مگر پولی که بر آن نام خدا نوشته شده باشد که دست زدن به آن اشکال ندارد و احتیاط مستحب آن است که به اسم پیغمبران و امامان و حضرت زهراء علیهم السلام نیز نرساند.. 

(تبریزی: ) اول: رساندن جایی از بدن خود به خط قرآن، یا به اسم خدا؛ و بهتر است جایی از بدن را به اسم پیامبران و امامان علیهم السلام نیز نرساند.. 

(بهجت: ) اول: رساندن جایی از بدن خود به خط قرآن، یا به اسم خدا و بنا بر احتیاط به اسم پیغمبران و امامان و اسم حضرت زهرا علیهم السلام به طوری که در وضو گفته شد.. 

(صافی: ) اول: رساندن جایی از بدن به خط قرآن، یا به اسم خدا و سایر اسماء و صفات خاصه خدا، و بنا بر احتیاط رساندن جایی از بدن به نام پیغمبران و ائمه علیهم السلام و حضرت زهرا علیها السلام به طوری که در وضو گفته شد.. 

(مکارم: ) اول: مس ّ خط قرآن یا اسم خدا و پیامبران و امامان علیهم السلام بنا بر احتیاط واجب همان طور که در وضو گفته شد.. 

 جلد 1، صفحه 209-توضیح المسایل مراجع مطابق با فتاوای سیزده نفر از مراجع معظم تقلید

ارسال شده توسط بازار کتاب 

http://www.ghbook.ir

åã ÝíÓäãÇ ˜áæÈ ÇÝÓÑÇä
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan

کپی برداری برای سایت های غیر تجاری و تبلیغی آزاد می باشد

نظرات خصوصی جواب داده نمی شود