سایت رسمی عباد الرحمن

عباد الرحمن,احکام,طب,طب اسلامی,عکس نوشته,کتاب,دانلود کتاب,تفسیر,بصیرت افزایی,حوزه,دانلود کتابpdf,آیت الله تبریزیان

چرا بسیاری از کفار در ثروت و رفاه هستن و بسیاری از مسلمانان در فقر؟

  • ۱۴:۱۲

شهر تجملی

بسیار این سوال پرسیده میشه که اگر دین اسلام بر حق هست، پس چرا بسیاری از کفار در بهترین آب و هوا و مکان ها زندگی می کنن و بیشرین رفاه و ثروت را دارن ؟!
مشکل این سوال اینه که ثروت و راحتی و رفاه ،معیار برای دوست داشتن خداوند و بر حق بودن دانسته شده. در حالی که خداوند میفرماید:
فَلَا تُعْجِبْکَ أَمْوَ لُهُمْ وَلَا أَوْلَدُهُمْ إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُعَذِّبَهُم بِهَا فِى الْحَیَو ةِ الدُّنْیَا وَتَزْهَقَ أَنفُسُهُمْ وَهُمْ کَفِرُونَ 
پس اموال و فرزندان منافقان تو را به شگفتى نیندازد. جز این نیست که خداوند مى خواهد به این وسیله آنان را در زندگى دنیا عذاب کند و جانشان در حال کفر، خارج شود(55 توبه)

 از ثروت و فرزندان زیادی که به منافقان داده شده تعجب نکن . این ثروت ها براشون نعمت نیست بلکه عذاب  هست، عذاب در تهیّه آن، در نگهدارىِ آن از سرقت و حریق و مردم حسود، به جا گذاشتن و رفتن هنگام جان دادن، پاسخگویى در قیامت براى چگونگى تهیّه و مصرف آن.
همین ثروت و رفاه و راحتی باعث میشه، روز به روز عذاب اخروی خودشون رو بیشتر کنن و هر روز غافل تر از دیروز باشن. 
پس چه بسیار ثروت هایی که باعث نابودی و بد بختی انسان میشه و باعث میشه که توفیق توبه از انسان گرفته بشه و در حالی بد از دنیا بره و جان، به سختی از بدن خارج بشه. ( «تَزهَق» به معناى خارج شدن همراه با دشوارى و تأسّف و حسرت است. ). 
åã ÝíÓäãÇ ˜áæÈ ÇÝÓÑÇä
علی رضا عظیمی راد
سلام
ممنون از مطلب  زیبا و مفیدتون
سلام... نظر لطفتونه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan

کپی برداری برای سایت های غیر تجاری و تبلیغی آزاد می باشد

نظرات خصوصی جواب داده نمی شود