سایت رسمی عباد الرحمن

عباد الرحمن,احکام,طب,طب اسلامی,عکس نوشته,کتاب,دانلود کتاب,تفسیر,بصیرت افزایی,حوزه,دانلود کتابpdf,آیت الله تبریزیان

چرا اجازه خروج از منزل به مرد داده شده است؟

  • ۱۳:۳۳

برای همه این سوال پیش می آید که چرا خروج زن از خانه نیازمند اجازه از شوهر است ، و چرا اسلام که ارزش افراد را به تقوای آنها می داند نه مرد یا زن بودن آنها و پیاده کردن عدالت را از اهداف فرستاده شدن انبیاء می داند اجازه ترک منزل را به دست مرد سپرده است.

شاید دلیل این مسئله تفاوت های زنان با مردان باشد. چون زنان در حالت عادی دارای شهوت کمی هستند و حالت ارگاسم و اوج لذت جنسی بالایی دارند بخلاف مردان که در حالت عادی شهوت بالایی دارند ولی لذت کمتری نسبت به زنان از روابط جنسی خود می برند.
با توجه به این مطلب زنان مردان را درک نمی کنند و فکر می کنند مثل خودشان هواس و فکر آنها به مسائل جنسی نمی رود . غافل از اینکه مردها خصوصا افراد مجرد نسبت به مسائل جنسی با چشم و گوش و بو و لمس زود تحریک می شوند و صدای نازک و بوی خوش و چهره آرایش کرده و عریانی قسمتی از بدن زن برای مرد بسیار محرک است.
زن ها فکر می کنند این با این وضیعیت خارج شدن از خانه هیچ مفسده ای ندارد و صرفا به فکر زیبایی و خوش بویی و خوش تیپی هستند همانطور که فطرت زن به زیبایی علاقه بسیاری دارد ولی مرد ها متوجه می شوند که اینها محرک و مفسده دار است. به علاوه اینکه بسیاری از اوقات خود انسان متوجه اشتباهات خود نمی شود خصوصا که طرف مقابل را خوب نشناسد.
البته مردی هم که چشم و گوش خود را نگه ندارد ، دیگر متوجه این امور نمی شود. همانطور که می بینیم که بعضی از مردها زن خود را با وضع بسیار بدی همراه خود یا تنها به جامعه می آورند. پس فقط مردی که مقید به شرع و ترک محرمات باشد معیار است و فطرت با گناه پوشانده می شود و تشخیص ها اشتباه می شود . و تقوا حق و باطل را نشان می دهد.

اگر بگویید مردها از این حق سوء استفاده خواهند کرد و به جای در نظر گرفتن مصلحت و مفسده ، می خواهند زن را در خانه نگه دارند و کار های خانه را بر عهده او بیندازند و به خاطر خود جلوی پیشرفت زن ها را بگیرند. و علاقه و ناراحتی شخصی را مد نظر می گیرند.
جواب می دهم که اولا در احکام و قانون ،مصلحت عموم و اکثریت در نظر گرفته می شود و ممکن است عده ای از قوانین اسلام سوء استفاده کنند.
و دوما بیرون کمتر بیرون رفتن زن از خانه به صلاح خود زن و جامعه هست.
و سوما  زن اگر بخواهد در خانه هم می تواند پیشرفت کند خصوصا امروزه که آموزش های مجازی و کارهای خانگی بسیار رواج پیدا کرده است.

مطالب مرتبط:

بر زن و بچه ات سخت گیری نکن

دو وظیفه زن که شرعا نسبت به شوهرش واجب است

åã ÝíÓäãÇ ˜áæÈ ÇÝÓÑÇä
محمد جواد
تحلیل خوبی بود
ممنون دوست عزیز...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan

کپی برداری برای سایت های غیر تجاری و تبلیغی آزاد می باشد

نظرات خصوصی جواب داده نمی شود