سایت رسمی عباد الرحمن

عباد الرحمن,احکام,طب,طب اسلامی,عکس نوشته,کتاب,دانلود کتاب,تفسیر,بصیرت افزایی,حوزه,دانلود کتابpdf,آیت الله تبریزیان

شیوع زیاد گناه ایذاء مومن بین مومنین

  • ۲۲:۴۷

یکی از گناهانی که بسیاری از ما مبتلا به آن هستیم و عقوبت های شدیدی هم به دنبال دارد آزار و اذیت مومن است. شاید بپرسید از کجا می گویی بسیاری از ما دیگران را اذیت میکنیم؟
جواب من این است که با کمی تامل در می یابیم که زندگی ما با اطرافیانمان در هم پیچیده و اگر حقوق دیگران را ندانیم یا رعایت نکنیم باعث آزار دیگران خواهیم شد و حال آنکه رعایت حقوق دیگران بسیار مشکل است و نیازمند آگاهی و دقت فراوان است.
اذیت کردن مومن ممکن است با بی توجهی در خانه ،اداره،محل تحصیل ،محل کار ،جامعه و ... اتفاق بیفتد و در واقع ما در همه جا در گیر این گناه هستیم و هر لحظه ممکن است آن را مرتکب شویم.
مردی که با ایراد گرفتن از دستپخت زنش او را اذیت می کند ، در حالی که در شرع مقدس وظیفه زن آشپزی کردن نیست و مرد حق ندارد مثل طلبکاری با زنی که سعی کرده غذای خوشمزه را برای مردش آماده کند و منتظر تشکر شوهرش هست ، رفتار کند.
یا رعایت نکردن حقوق دیگران در رانندگی که باعث اذیت و ناراحتی دیگران میشود (علاوه بر حق الناس و حرام بودن رعایت نکردن قانون).
یا داد زدن بر سر دیگران گر چه حق با ما باشد . یا سیگار کشیدن در جایی که دیگران را اذیت میکند . یا بوق زدن های نا بجا . ووو...
   

åã ÝíÓäãÇ ˜áæÈ ÇÝÓÑÇä
حامد عبدالهی
خیلی گناه بدیه
حق الناس هیچوقت بخشیده نمیشه. مگه بعد از گرفتن رضایت از شخص
تازه اگه رضایتی داده بشه.
بله .... متاسفانه در زمان ما حق الناس خیلی زیاد شده و احتیاط مردم هم کم شده ... مممنون از توجهتون...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan

کپی برداری برای سایت های غیر تجاری و تبلیغی آزاد می باشد

نظرات خصوصی جواب داده نمی شود