سایت رسمی عباد الرحمن

عباد الرحمن,احکام,طب,طب اسلامی,عکس نوشته,کتاب,دانلود کتاب,تفسیر,بصیرت افزایی,حوزه,دانلود کتابpdf,آیت الله تبریزیان

اختلاف سنی و طلاق

  • ۱۹:۰۰

یکی از معیارهای ازدواج، اختلاف سنی زن و مرد هست . آمار نشان میدهد که هم سن بودن یا بزرگتر بودن زن احتمال طلاق را به طرز چشم گیری افزایش میدهد. پس باید هنگام ازدواج به این مسئله توجه داشت و بزرگتر بودن پسر ولو یک سال مدنظر گرفته شود.

البته این به این معنا نیست که اگر زن هم سن یا بزرگتر از مرد بود نباید با او ازدواج کرد. این مطلب فقط به این معناست که کمتر نبودن سن زن یک امتیاز منفی محسوب می شود که باید دقت بیشتری در این ازدواج انجام شود و فقط در صورتی که در معیار های دیگر اختلافی وجود ندارد باهم ازدواج کنند.

به نظر میرسد که آمار طلاق بالا در مواردی که مرد سن بیشتری ندارد به خاطر این است که این ازدواج ها بیشتر محصول عشق های اینترنتی و دانشگاهی و ... هستند، نه به روش سنتی ؛و دختران با سن بیشتر برای پسرها جذابتر هستند ولی در زندگی نمی توانند آنها را تحمل کنند. دخترانی که تحصیل کرده هستند و در زندگی مشترک علاقه به کار بیرون و ادامه تحصیل و بیرون از خانه بودن دارند به خلاف دخترانی که بیشتر گرایش به خانه داری و تربیت فرزند دارند.

مطالب مرتبط:

عشق و طلاق

åã ÝíÓäãÇ ˜áæÈ ÇÝÓÑÇä
علی رحمانی پور
خیلی ممنون بابت اطلاعات و مخصوصا آمار
خواهش میکنم دوست عزیز...
پشم شیشه
بلی درست میفرمایید
نکته بسیار مهمیه
ان شاء الله اطلاع رسانی باعث کم شدن طلاق بشه...
منتظر ....
خیلی جالب بود تا حالا به آمارش توجه نکرده بودم
ممنون دوست عزیز...
موفق و موید باشید...
بی نام و نشان گمنام
به نظر میرسه شما نکته ی مهم و علت اصلی طلاق در این موارد رو (بالاتر بودن سن خانم) فراموش کردین یا مد نظر قرار ندادین....
علت اصلی اینه که تا وقتی خانوم توانائی ، زیبائی و جذابیت داشته، آقا بهره های لازم رو برده و با بالا رفتن سن خانوم، آقایون محترم، به علت کوچکتر بودن از لحاظ سنی، هنوز توانائی بیشتری نسبت به خانوم ها دارند... و ترجیح میدهند برای بهره بردن، ازدواج دیگری را تجربه کنند.
در مورد کار بیرون و تحصیلات هم، امروزه آقایون ترجیح میدن که همسران شون بیرون از خونه کار کنند تا کمک خرج شون باشن. این نمیتونه دلیل طلاق بیشتر در این موارد باشه.
دلیلی که من آوردم ممکنه اشتباه باشه و من فقط نظرم رو گفتم . ولی شما هم دلیلی برای حرفتون ارائه ندادید. اگر به جدول نگاه کنید می بینید که فرق امار طلاق یک سال کمتر بودن سن زن تا هم سن بودن بسیار متفاوت است با اینکه یک سال فرق زیبایی را از انسان نمی گیرد.
به نظرم بنده هم دلیلی که ذکر کردم و هم نپذیرفتن ولایت و سرپرستی مرد توسط زنان علت های اصلی هستند و خداوند مرد را سرپرست خانواده دانست و قبول نکردن این ولایت عاقبت طلاق دارد و نساختن با هم. و زنان هم سن و بزرگتر نمی توانند این ولایت را بپذیرند. به زودی مطلبی در مورد ولایت مردان بر زنان و آبه الرجال قوامون علی النساء می نویسم.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan

کپی برداری برای سایت های غیر تجاری و تبلیغی آزاد می باشد

نظرات خصوصی جواب داده نمی شود