سایت رسمی عباد الرحمن

عباد الرحمن,احکام,طب,طب اسلامی,عکس نوشته,کتاب,دانلود کتاب,تفسیر,بصیرت افزایی,حوزه,دانلود کتابpdf,آیت الله تبریزیان

گفتن "هر وقت داشتی ،پولش را بیاور" معامله را باطل می کند

  • ۲۰:۱۴

بعضی از مردم هنگام خرید و فروش نسیه مدت را معلوم نمی کنند و به عنوان مثال خریدار می گوید: ''پولش را برایت می آورم ''یا اینکه فروشنده می گوید: ''قابل شما را ندارد ، هر وقت داشتی، پولش را برایم بیاور''که این کار باعث باطل شدن معامله می شود و در نتیجه نه فروشنده مالک پول می شود و نه خریدار مالک کالا می شود ، مگر اینکه با این که بدانند معامله انها باطل است راضی باشند طرف مقابل از پول و کالا استفاده کند .

باید توجه کرد که در خرید و فروش باطل، مالک کالا و پول، صاحب اصلی انهاست و او می تواند رضایت ندهد و مالش را پس بگیرد و همچنین طرف مقابل هم اختیار دارد که مالش را پس بگیرد یا اینکه رضایت دهد طرف مقابل از ان استفاده کند . ولی اگر معامله صحیح بود ،نه مشتری و نه فروشنده حق بهم زدن معامله و پس گرفتن را نداشتند.

ﻣﺴﺄﻟﻪ 2105- ﺩﺭ ﻣﻌﺎﻣﻠﻪ ﻧﺴﻴﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﻣﺪﺕ ﻛﺎﻣﻠﺎ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﺑﺎﺷﺪ، ﭘﺲ ﺍﮔﺮ ﺟﻨﺴﯽ ﺭﺍ ﺑﻔﺮﻭﺷﺪ ﻛﻪ ﺳﺮ ﺧﺮﻣﻦ ﭘﻮﻝ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﮕﻴﺮﺩ، ﭼﻮﻥ ﻣﺪﺕ ﻛﺎﻣﻠﺎ ﻣﻌﻴﻦ ﻧﺸﺪﻩ ﻣﻌﺎﻣﻠﻪ ﺑﺎﻃﻞ ﺍﺳﺖ. 

-رساله امام خمینی

åã ÝíÓäãÇ ˜áæÈ ÇÝÓÑÇä
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan

کپی برداری برای سایت های غیر تجاری و تبلیغی آزاد می باشد

نظرات خصوصی جواب داده نمی شود