سایت رسمی عباد الرحمن

عباد الرحمن,احکام,طب,طب اسلامی,عکس نوشته,کتاب,دانلود کتاب,تفسیر,بصیرت افزایی,حوزه,دانلود کتابpdf,آیت الله تبریزیان

کشور اسلامی و رنج پرخوری!

  • ۱۸:۵۰

وزیر بهداشت در دیدار با اعضای خانه هنرمندان گفت: در تهران نزدیک به 60 درصد میانسالان اضافه وزن دارند و هر دهه افرادی با افزایش وزن افزایش یافته و متوسط کشوری 40 درصد مردم چاقند.
هاشمی گفت: مردم ما از پرخوری رنج می‌برند و به جای 30 درصد کالری روزانه، بیش از آن اسراف می‌شود، غذایی هم که می‌خوریم خوب نیست. متأسفانه در این زمینه حرف ما اثرگذار نیست.
وزیر بهداشت گفت: 90 درصد سرطان ریه به دلیل سیگار و سکته‌های قلبی و مغزی به دلیل چاقی است، 10 میلیون فشار خونی داریم و 5 میلیون دیابتی که همین تعداد در معرض بیماری‌اند، بنابراین در جایی که فرهنگسازی بتوان کرد، هنرمندان می‌توانند کمک کنند.
وزیر بهداشت گفت: اگر پیشگیری را رواج ندهیم، مردم ایران پیرتر می‌شوند و در 35 سال آینده جمعیت 60 سال ما 3 برابر می‌شود که اکثراً به بیماری‌های صعب العلاج و سرطان‌ها و سکته‌ها مبتلا می‌شوند.
(خبر گذاری فارس 95/2/5)
این پر خوری ها در کشور اسلامی در حالی است که روایات متعدد در عوارض روحی و جسمی پرخوری وجود  دارد. امام علی علیه السلام فرمودند:
قل من أکثر من الطعام فلم یسقم
اندکند کسانی که بسیار خورده باشند و بیمار نشده باشند. (غرر الحکم)

نباید پرسید چرا با اینکه اهلبیت علیهم السلام خود را عالم به علم طب معرفی کرده اند و دستورات زیادی در پیشگیری از بیماری ها از آنها به ما رسیده است، آمار بیماران در ایران زیاد است؟ چه بسا بی دین هایی که دستورات دینی را که با عقل خود فهمیده اند اجرا می کنند و نتایج آن را می گیرند. و چه بسا مسلمانانی که به دین خود عمل نمی کنند و مایه بد نام شدن دین هستند.
با پایین آمدن کیفیت محصولات غذایی و زیاد شدن غذاهای مضر باید به فکر تغذیه خود و خانوادمان باشیم و در ضمن از پرخوری پرهیز کنیم تا بیمار نشویم.

åã ÝíÓäãÇ ˜áæÈ ÇÝÓÑÇä
علی رضا عظیمی راد
جالب بود
ممنون از توجه شما دوست عزیز
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan

کپی برداری برای سایت های غیر تجاری و تبلیغی آزاد می باشد

نظرات خصوصی جواب داده نمی شود