سایت رسمی عباد الرحمن

عباد الرحمن,احکام,طب,طب اسلامی,عکس نوشته,کتاب,دانلود کتاب,تفسیر,بصیرت افزایی,حوزه,دانلود کتابpdf,آیت الله تبریزیان

مردی که به خاطر اطاعت از زنش جهنمی شد

  • ۲۲:۵۶

در اسلام مرد حق ندارد در هر موردی از زن خود اطاعت کند. بلکه باید رضای خداوند را در نظر بگیرد و بس. خداوند به مرد وظیفه داده است که زن و بچه خود را از گناه نگه دارد. بنابراین مرد اجازه ندارد هر چیزی که زنش خواست را برایش بخرد یا در هر مورد به او جواب مثبت بدهد بلکه باید خداوند و اسلام را معیار خود قرار دهد و اگر رضای خداوند در آن چیز نبود زن را اطاعت نکند ولو اذیت شود و عواقبی هم برایش داشته باشد. خداوند می فرماید:

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنفُسَکُمْ وَأَهْلِیکُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ عَلَیْهَا مَلَائِکَةٌ غِلَاظٌ شِدَادٌ لَّا یَعْصُونَ اللَّهَ مَا أَمَرَهُمْ وَیَفْعَلُونَ مَا یُؤْمَرُونَ (۶)
ای کسانی که ایمان آورده اید خود و خانواده خویش را از آتشی که هیزم آن انسانها و سنگهاست نگه دارید؛ آتشی که فرشتگانی بر آن گمارده شده که خشن و سختگیرند و هرگز فرمان خدا را مخالفت نمی کنند و آنچه را فرمان داده شده اند (به طور کامل) اجرا می‌نمایند! 

برای مثال مردان حق ندارند پوشش های نامناسب مثل پوشش چسبان برای زنان خود بگیرند. مرد نباید برای همسرش ساپورت و مانتو کوتاه و رنگ های جلب توجه کننده و ... بخرد و اگر در خرید اینگونه چیزها از زنش اطاعت کند، خود را جهنمی کرده و فردای قیامت مواخذه سختی خواهد شد.
روایتی از پیامبر صلی الله علیه و اله نقل شده است که فرمودند:
الإمامُ الصّادقُ علیه السلام: قالَ رسولُ اللّهِ صلی الله علیه و آله: مَن أطاعَ امرَأتَهُ أکَبَّهُ اللّهُ علی وَجهِهِ فی النارِ. قالَ: و ما تلکَ الطّاعَةُ؟ قالَ: تَطلُبُ إلَیهِ......... الثِّیابَ الرِّقاقَ فَیُجِیبُها. [۴]
هر که از زن خود فرمان برد، خداوند او را به رو در آتش افکند. پرسید: منظور از فرمان بردن چیست؟ فرمود:......... لباسهای نازک از او درخواست کند و مرد بپذیرد.
--------------- 

[1]: ۶ سوره تحریم
[2]: بحار الأنوار: ج74 ص53

åã ÝíÓäãÇ ˜áæÈ ÇÝÓÑÇä
جلیس العقل
ممنون
خواهش می کنم...
علی اسمعیلی
ببین برادر سخن شما درست است ولی نه به صورت مطلق بلکه به صورت قید خورده اگر مرد لباس چسبان به خورد که زن در برابر نامحرمان بپوشد جهنمی است ولی اگر به قصد زینت نزد او بخرد این مسئله حرام نیست شاید مستحب هم باشد چند روز پیش روایتی از پیامبر دیدم که مفهوم آن اینگونه بود زن خوب زنی است که در برابر شوهر خود بی پروا و در برابر نامحرمان عفیفه است البته با همین مفاهیم
کلام ما هم مطلق نبود و هر کسی منظور مطلب را متوجه می شود همانطور که روایت هم همینطور گفته شده است.
در ضمن ما کاملا توضیح دادیم که اطاعت از زن باید با معیار رضای خداوند باشد و اگر گناه بود اطاعت نباید کند...
ممنون ار توجهتون...
سامان
به نظر من باید قبل ازدواج مد نظر قرار داده بشه که خانم با حجاب و وقار رو برای ازدواج انتخاب کنه،در غیر این صورت محاله که بشه در پوششش تغییر ایجاد کرد،مگر اینکه طرف به میل خودش تجدید نظر کنه
این شرط لازم هست ولی کافی نیست چون گاهی با این که دنبال زن با حجاب میری ولی بعد از ازدواج یک چیزهایی رو شما گناه میدونی که زن گناه نمیدونه و بالکعس 
گاهی هم زن بعدا توسط دوستان و... انحراف پیدا میکنه...
Fm7071
سلام
متاسفانه خیلی از مردان هم هستن که با وجود داشتن زن باحجاب و ایمان، مجبورش میکنن چادر سرش نکنه و...
درسته این بستگی به اعتقاد زن داره اما وقتی مرد میگه اگه این کارو نکنی، زندگی رو جهنم میکنم و طلاق و... زن هم مجبور میشه اطاعت کنه
علیکم السلام...
بله مردهایی که زن رو به بی حجابی دعوت میکنن الان بیشتر در جامعه شیوع پیدا کرده...
وقتی مردی با اجازه به پوشش حرام زنش جهنمی میشه دیگه وقتی خودش امر میکنه حسابش مشخصه!
ما برای مذهبی ها مطلب نوشتیم چون سیذکر من یخشی...
خدا عاقبت همه رو ختم به خیر کنه...
F
خداخیرتون بده که اینو گفتین. پس جهنم فقط از خانمها پر نمیشه. تاحالا که مسبب همه ی گناهان خانمها بودن... و آقایون هم بی تقصیر وهر عملی هم مقتضای جنسیت و آفرینششون بود!
زن و مرد هر کدام بار گناه خودشون رو به دوش میکشند. هم مردی که برای خرید لباس بی حجابی اطاعت می کنه، هم زنی که بی حجابی میکنه و هم مردی که با دیدن بی حجابی اغفال میشه و به گناه کشیده میشه.
البته کسی که دیگری رو به گناه میکشه در گناه او هم شریک هست. پس فقط کسی که به گناه کشیده میشه فقط گناه عمل خودش بر دوشش هست و دو نفر دیگه(خود زن و همسرش) گناهشون سنگین تر هست...

همچنین زن هایی که خود خواسته بی حجابی میکنن عامل گناه دیگری هم میشن. زن دو گناه و مرد یک گناه

همین عامل به گناه کشیده شدن دیگران هست که توجه به گناه زن زیاد هست و به گناه مرد کمتر هست.
ولی مردهایی که زنهاشون رو به گناه میکشن و عامل گناه زنشون و مردهای جامعه میشن مسبب الاسباب هستن و از همه بدتر و جهنمی تر هستن ولی توجه به این مردها کم هست.
با اینکه خدا در مرد غیرت گذاشته و فطرت مرد زن رو فقط برای خودش میخواد و میدونه که مردهای دیگه از نگاه کردن به هسرش با این حجاب لذت جنسی می برند . با همه اینها باز همسرش رو به این وضع میکشه. چه کسی گناهش سنگیتر از این مرد هست؟
مجردی اگه زنا بکنه بهش 100 ضربه شلاق میزنن ولی اگه متاهلی که به همسرش دسترسی داره زنا کنه مردش باید اعدام بشه و زنش سنگ سار چون هیچ انگیزه ای برای گناه ندارن و گناهشون از سر خوشی زیاد هست...
F
منظورمنم دقیقا همین بود. درحال حاظر در بیش از 90 درصد بی حجابی و یا بدحجابی ها پدر و مادر دختر و یاهمسر خانم راضی هستند و همین والدین هستن که فرزندان آینده رو به همین روش تربیت میکنن.
درضمن اگر لذت از راه نگاه در ذات مرد هست. لذت زیبا دیده شدن هم در فطرت زن وجود داره. پس تذکیه نفس و خود داری در هر دو به یک میزان لازم هست.

ولی متاسفانه چون گناه زن بیشتر به چشم میاد تمام هزینه ها و تبلیغ ها بجای اینکه صرف درست کردن پایه های اعتقادی مردم بشه صرف تبلیغات علیه بی حجابی میشه که به تنهایی چنانکه میبینیم بی نتیجه است.
درسته که هر دو کشش به گناه دارن ولی این مرد کسی رو به گناه نمی کشونه و این زن مردها رو به گناه می کشونه پس گناه این زن بیشتر از این مرد هست گر چه هر دو مقصر و گناه کارند.

زن حق نداره به خاطر امر شوهرش بی حجابی و کار حرام کنه و در هر صورت گناهکار هست. حالا اگه فشار مرد زیاد باشه یا عواقب شدیدی داشته باشه دارم بررسی می کنم زن باید چیکار کنه.
F
هنوز هم میگید مرد کسی رو به گناه نمی کشونه؟ 
تازمانی که این طرز فکر توجامعه ماهست هیچی درست نمیشه.

منظور من فقط فشار همسر نیست.
اون دختری که زیرنظر همچین پدری بزرگ میشه بنظرتون چه عقیده ای داره؟
قبول کنید جامعه از مجموع زن و مرد تشکیل شده و نمیشه فقط با اصلاح 50 درصد از جمعیت، 50 درصد دیگه رو اصلاح کرد.

شما بهتر میدونید آیه حجاب سال ششم هجری نازل شد. یعنی سالها پس از ظهور اسلام..... یعنی زمانی که پایه های عقیدتی مردم توسط خودِ پیامبر و بدون واسطه شکل گرفته بود. زمانیکه هرچه پیامبر میگفت مردم باگوش دل و جان می پذیرفتند.
باورکنید الان حتی دین مدار ها در اصول اولیه دین مشکل دارند. ناآگاهند. تا پایه های اعتقادی کل جامعه درست نشه هیچ چیز درست نمیشه.
راننده ای که ارزش کمربندایمنی رو جهت حفظ جان خودش نفهمه، فقط سر چهارراه ها و نزدیک پلیس راه کمربند میبنده و اینکار هیچ تاثیری در حفظ جانش نداره.
من دو مرد رو مطرح کردم. یکی مردی که زنش رو به بی حجابی امر می کنه که حسابی نکوهشش کردم و دیگری مردی که با دیدن زن بی حجاب به گناه کشیده میشه و گفتم که این مرد گناه کار هست ولی کسی رو به گناه نکشونده بخلاف مرد اول و زن بی حجاب

تاثیر اطرافیان هم غیر قابل انکار هست و برای اصلاح بی حجابی باید مرد و زن هر دو اصلاح بشه . پدر ،مادر،همسر همه

ولی هیچ انسانی بی اختیار نیست . چه بسا کسانی که در خانواده بد خوب بودند . قران مثل زن فرعون را زده و قابلیت بد شدن ولو همسر بهترین باشه رو به زن حضرت لوط و نوح مثال زده. 
پس گر چه اطرافیان تاثیر داره ولی همیشه میشه خوب بود و هیچ عذری وجود نداره و خداوند روز قیامت به این مثال ها احتجاج خواهد کرد.

با توجه به فتاوای فقها زن در هیچ شرایطی حق نداره در گناه امر شوهر رو اطاعت کنه ولو زندگی جهنم بشه و کار به طلاق بکشه.
برخی فقها در شرایط حاد حق طلاق به زن میدن و برخی مرد رو توسط حاکم شرع مجبور میکنن زن رو طلاق بده و...

در هر صورت زندگی انسان جهنم بشه بهتر از اینه که آخرتش جهنم بشه همونطور که خداوند در جواب به کسانی که گفتند هوا گرم هست و نمیشه این همه راه رفت و جهاد هم کرد، فرمود: جهنم گرمتر از این هواست!
سامان
داداش من اگه اینجوری باشه و بخوایم این طرز فکرو داشته باشیم که کلا باید زندگیو بیخیال بشیم!! طرز فکر همه که کلا یکی نیس بالاخره یه تفاوتایی وجود داره که اونم با اخلاق نیکو نه با نهی از منکر و امر به معروفای خشن،میشه درست کرد..ضمنا اینم بگم زن با حجابی که حرمت حجابو نگه نمیداره و زورکی باحجاب شده از چهار فرسخی هم معلومه،چون حجاب براش مثل یه زندونه که نمیشه ازش خارج بشه اما با رفتارای سبکش میخواد خودشو تخلیه کنه..!!اگه حجاب واقعی باشه و از ته دل،و حیای واقعی داشته باشه نه کاری میکنه که مرد ناراحت بشه،نه منحرف میشه..امیدوارم برای همه پسرایی که خودشون حیا دارن ازین خانما خدا سر راشون قرار بده🙏🙏🙏
سامان جان این طرز فکر نیست تکالیف شرعی و اوامر خداوند هست...
در یک جمله تکلیف همین است ولی مهم راه و روش انجام تکلیف هست...
امر به معروف اگر واقعا دلسوزانه باشه نه از تکبر و عصبانیت، اگر آمر عامل باشه و... اثر داره و لو خشک باشه.
مردی که خودش چشم چرونی میکنه اول باید خودش رو امر به معروف کنه. مردی که داد میزنه یا با عصبانیت امر به معروف میکنه اول باید خودش رو امر به معروف کنه و...
ولی که اگر دلسوز باشی و قبلا دوست داشتنت رو به شریک زندگیت ثابت کرده باشی. نشون بدی که از خود گذشتگی داره و همه چیز رو برای دیگران میخوای و... نهی از منکرت ولو صریح اثر داره...
مهم جلو گناه گرفتن هست با هر روشی . میتونی با اخلاق نیکو بگیر ... ولی اخلاق نیکو شرط لازم هست نه کافی...
از محبت خارها گل می شود. با محبت همسرت حرف هات رو میپزیره و بخاطر تو از عقایدش دست برمیداره...
امر به معروف کننده خیلی مهم هست که مهذب باشد...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan

کپی برداری برای سایت های غیر تجاری و تبلیغی آزاد می باشد

نظرات خصوصی جواب داده نمی شود