سایت رسمی عباد الرحمن

عباد الرحمن,احکام,طب,طب اسلامی,عکس نوشته,کتاب,دانلود کتاب,تفسیر,بصیرت افزایی,حوزه,دانلود کتابpdf,آیت الله تبریزیان

استخاره برای ازدواج

  • ۱۸:۰۰

استخاره برای ازدواج با قرآن یا روش های دیگر درست است ولی باید حتما مطالب ذیل را رعایت کنید تا استخاره درستی بگیرید و نتیجه درستی بیاید چون اگر شرایط استخاره برای ازدواج رعایت نشود جواب درستی نمی آید و خداوند استخاره را فقط در شرایط خاصی قرار داده است.
 

شرایط استخاره ازدواج

استخاره یک نوع مشورت و طلب خیر از خداوند است و فقط در زمانی می شود استخاره برای ازدواج گرفت که مردد باشید و نمی دانید که آن کار را انجام دهید یا ترک کنید. پس ابتدا  خوب درباره ازواج فکر کنید و همه چیز را بررسی کنید، تحقیق کنید و به جزئیات رفتار و عقاید طرف مقابل بپردازید و عجله نکنید. هر مقدار جلسه که نیاز بود برای خواستگاری وقت بگذارید و رفتارها را زیر نظر داشته باشید. سوالات کلی مثل اینکه نظر شما در مورد حجاب چیست؟ نکنید چون سوال و جواب کلی هیچ اطلاعاتی به شما نمی دهد بلکه بیشتر باعث می شود احساس تفاهم توهمی کنید. پس سوالات جزئی بپرسید و قبلا هم سوال آماده کنید و به شدت مواظب باشید که با صمیمیت حرف نزنید و تا نتیجه قطعی به طرف مقابل علاقمند نشوید که در این صورت نه می توانید عیب طرف مقابلتان را بفهمید و نه می توانید جواب منفی استخاره برای ازدواج با قرآن را بپذیرید و نه...
اگر به نتیجه ای رسیدید عمل کنید و اگر با وجود تحقیق زیاد و جلسات زیاد برای خواستگاری و مشورت با افراد آگاه و با تجربه به نتیجه ای نرسیدید و در تردید ماندید با قرآن یا غیر آن برای ازدواج استخاره کنید.

استخاره اینترنتى برای ازدواج

بهتر این است که شخص حقیقی در کار باشد و اگر اینگونه بود که چه بهتر وگرنه نرم‌افزار طورى تنظیم شده باشد که آیات آغاز یکى از صفحات قرآن را بدون اطلاع قبلى منعکس کند، و روش دوم را برخی از مراجع مثل آیت الله مکارم قبول دارند.

حکم چند بار استخاره کردن برای ازدواج

هیچ‌گاه تجدید استخاره درست نیست؛ مگراینکه مدّت قابل ملاحظه‌اى بگذرد یا شرایط مورد استخاره تغییر کند. و این تغییرات هم قابل توجه باشد نه اینکه با اندک تغییری دوباره استخاره بگیریم.

اگر استخاره برای ازدواج بد بیاید می شود عمل نکرد؟

می توان به استخاره برای ازدواج عمل نکرد و وجوب شرعی ندارد ولی باید سعی شود مخالفت نشود چون در مشورت با خداوند خوب نیامده و در طلب خیر، این مصلحت آمده است. اگر هم می خواهید عمل نکنید یک مدت قابل توجهی به تاخیر بیاندازید بعد عمل کنید.


استخاره ازدواج حافظ

بسیاری از افراد را می بینیم که برای کارهایشان از جمله ازدواج فال حافظ می گیرند و استخاره ازدواج حافظ را با فال گرفتن حافظ انجام می دهند. جایگاه والای حافظ در عرفان و معنویت و شعرهای عرفانی و برگرفته از معارف اسلامی او باعث شده است که افراد توجه زیادی به این کتاب ارزشمند کنند ولی آنچه که توجه نشده این است که فال گرفتن با حافظ در شرع وجود ندارد و در دین اسلام به هیچ عنوان توصیه نشده است که از فال حافظ برای فهمیدن خیر یا شر بودن کاری استفاده کنید.

آنچه برخی از سایت ها با این عنوان گذاشته اند یا به جهت بی اطلاعی آنهاست یا فقط به فکر بازدید بیشتر هستند ولی واقعیت این است که استخاره و فال حافظ دو چیز کاملا متفاوت است و فال حافظ در شرع توصیه نشده است گرچه بنا بر تجربه درست باشد. پس هیچ گاه سرنوشت امر مهمی مثل ازدواج را بدست فال حافظ ندهید. 

اگر هم بعد از تحقیق و مشورت به نتیجه ای نرسیدید استخاره کنید و آن راهی که خداوند پیش پای شما قرار داده را انتخاب کنید که اگر به جای آنچه معصومین به ما فرموده اند سراغ آنچه که هیچ ضمانتی پشت آن نیست رفتیم و گرفتار شدیم هیچ کس را جز خود نباید ملامت کنیم. حافظ هیچ گاه فکر نمی کرد که به جای اینکه از مضامین اشعارش استفاده شود با آن فال بگیرند!

نکات زیر را در مورد فال حتما مد نظر داشته باشید:

1-اصل فال زدن به حافظ و مانند آن بدون مبنا قرار دادن آن در امور زندگی و اعتقاد به ترتب اثری خاص بر آن اشکالی ندارد.
2- در مورد دیوان حافظ و یا مثنوى و بعضى کتاب‏ هاى دیگر، دلیلى در مورد صحت تفأل به آنها در دست نیست. البته دیوان حافظ و یا  مثنوى، به دلیل آن که داراى مفاهیم بسیار متنوع و قابل تفسیرهاى گوناگون است، در بسیارى از موارد با معنویات فرد نوعى انطباق حاصل مى ‏کند. آنچه که در این بین توجه به آن لازم است، پرهیز از معتقد شدن به نتیجه تفأل است؛ چرا که نوعا اعتقاد به مضامین آنها، زمینه را براى بروز همان معتقدات، ایجاد مى‏کند.
3- تفال به اشعار حافظ و ...اگر فقط در حد خواندن شعر او است که وقتی که شخص دلتنگ شده و دوست دارد اشعاری از حافظ بخواند  اشکال ندارد اما اگر فال می‌گیرد که مبنای کار و اقدام یا اقدام نکردن یا پیش بینی قرار می‌دهد هیچ ارزشی ندارد و فال حافظ و غیر آن در این جهت مساوی است که هیچ کدام خبر از آینده و پیشنهادی به انجام یا عدم انجام کار خاصی نمی‌دهند.
4- آنچه که در برخی روایات آمده است استخاره است که انسان قبل از عمل به کارهای مهم استخاره کند البته استخاره نوعی هدایت غیر مستقیم الهی است و هدایت مستقیم همان ارشاد و هدایت عقل و قلب است که انسان با عقل و قلب خود بفهمد که کاری که جزء مباحات الهی است یعنی جزء حرامها و واجبات نیست آیا برای او مفید هست یا نه؟
5- بنابراین فال گیری با حافظ یا شاه نعمت الله ولی و ... ارزشی برای انجام یا انجام ندادن کار یا پیش بینی آینده ندارد.

اما در مورد استخاره :
توجه داشته باشید که انسان موجودی دارای عقل و اختیار است و برای تصمیم گیری خود بهتر است به صورت یک اصل از آگاهی خود و اطرافیان خود با مشورت استفاده کند و برای انتخاب هایش تحقیق و مشورت و تعقل را اصل قرار دهد. قرآن کریم هم می گوید : وشاورهم فی الامر فاذا عزمت فتوکل علی الله. مشورت کنید و سپس با توکل به خداوند دست به انتخاب و تصمیم گیری بزنید؛ ولی گاهی از مواقع با تمام دقتی که انسان به خرج می دهد و مشورت و تحقیق می کند، باز دچار حیرت می شود و نمی تواند تصمیم بگیرد، در این موارد استخاره و طلب خیر از خداوند بسیار راهگشا است و برای تصمیم گیری به انسان کمک فراوان می کند که مورد تایید روایات اسلامی نیز هست. در صورتی که منظور شما از استخاره و مشورت با خداوند، تفال و پی بردن به عاقبت کارتان بوده است، این کار در روایات نهی شده است. براى روشن شدن مسئله توجه شما را به نکاتى جلب مى‏ نمائیم :
- در انجام کارها، به ویژه کارهایى که از اهمیت ویژه‏ اى برخوردارند مانند ازدواج، بهترین راه استفاده از نیروى عقل و اندیشه است که خداوند در ما به ودیعه گذارده و باید از آن استفاده کنیم.
- براى اینکه در بکارگیرى نیروى عقل و اندیشه دچار لغزش نشویم باید با موازین شرعى و معیارهاى دینى آشنا باشیم و در صورت آشنا نبودن مسئله را با کارشناسان دینى در میان بگذاریم و نظر شارع را از آنها پیرامون مسئله‏ اى که با آن درگیر هستیم سؤال کنیم. - علاوه بر به کارگیرى نیروى عقل و اندیشه و در نظر گرفتن معیارها و ارزش‏ هاى دینى باید در اطراف آن موضوع قدرى مطالعه نیز داشته باشیم. مثلاً در امر ازدواج که از تصمیم گیری های مهم زندگی است، مطالعه‏ بعضى از کتابهایى که در مورد انتخاب همسر و معیارهاى صحیح ازدواج می باشد، راهگشاست چرا که رهنمودهای مفیدی را جمع‏ آورى کرده ‏اند.
- بعد از طى مراحى که بیان شد نوبت مى‏ رسد به استفاده کردن از عقل و اندیشه و تجارب و اطلاعات افراد مجرب و کارشناس؛ به عبارت دیگر باید با افراد کارشناس مشورت کنیم.
- اگر ما در انجام کارهاى خود مراحلى که بیان شد را طى کنیم معمولاً در بیشتر مسائل به یک نتیجه‏ اطمینان ‏آور مى ‏رسیم و مى توانیم با توکل به خداوند و استمداد از او، کار خود را شروع کنیم و نیازى به استخاره کردن نیست؛ زیرا ما هم از عقل و هم از معیارهاى دینى و هم از نظر کارشناسى افراد مطلع و مجرّب استفاده کرده ‏ایم و همه‏ آنها اتفاق نظر داشته ‏اند که انجام این کار به صلاح شما هست پس انجام بده یا به صلاح شما نیست پس انجام نده.
- گاهى اوقات ممکن است ما علیرغم اینکه همه‏ راه هاى ممکن را رفته‏ ایم باز هم دچار تردید شویم و اطمینان لازم را براى انجام آن کار یا ترک آن بدست نیاوریم؛ در اینجا استخاره مى ‏کنیم یعنى از خداوند طلب خیر مى کنیم. در واقع نقش استخاره در اینجا اینست که از نظر روانى یک حالتى را در ما ایجاد مى ‏کند که کار را با یک جدیت و اطمینان بیشترى انجام دهیم یا اینکه اگر انجام آن به صلاح ما نیست با اطمینان بیشتر آن را رد ‏کنیم و دیگر دچار وسوسه ‏هاى فکرى که ‏اى کاش این کار را انجام نداده بودم یا انجام داده بودم نشویم. زیرا همه راه هایى که ممکن است رفته ‏ایم و همه‏ آنها اتفاق نظر بر این دارند که مثلاً فلان کار را انجام بده. حالا اگر ما آن کار را انجام دادیم و احتمالاً با مشکلاتى مواجه شدیم دیگر خودمان را سرزنش نمى ‏کنیم که چرا من این کار را انجام دادم اى کاش انجام نداده بودم و بالعکس.


شماره تلفن استخاره برای ازدواج با قرآن

شماره ها زیاد است ولی یکی از شماره های استخاره برای ازدواج با قرآن که مرکزی معتبر و خوب بنام جبرئیل امین هست شماره 9099070202 هست که با تلفن گویا نوبت می گیرید تا برای شما استخاره کنند.


پی نوشت و منابع:

برای اطلاعات بیشتر و درصورت نیاز به نرم افزار استخاره به سایت آیت الله مکارم مراجع کنید

برای دیدن فتوای مراجع در مورد استخاره برای ازدواج اینجا را کلیک کنید.

سایت پرسمان دانشجویی

åã ÝíÓäãÇ ˜áæÈ ÇÝÓÑÇä
  • ۴۹۸۸
❤منتـــظر المهدی 313❤
تشکر
خواهش می کنم دوست عزیز...
بالای آسمان
روش استخاره داخل مفاتیح هم هست
اما ذکر نفرمودید
به هر حال مطلب مفیدی بود
متشکرم
بله درسته... 
من برای مردم معمولی نوشتم که بیشتر علاقمند به روش با استخاره برای ازدواج با قرآن هستند...
علی اسمعیلی
اگر برای یک استخاره که در مورد غیر ازدواج گرفتیم می خواهیم به آن عمل نکنیم آیا همین شرایط حاکم است؟؟؟ آیا در مورد استخاره ای که در مورد غیر ازدواج گرفته ایم و بد در آمده گفته این کار انجام نده ولی وقتی سبک و سنگین عقلی می کنیم می بینیم که انجام بدیم بهتر باز هم باید به استخاره عمل کنیم انجامش ندیم؟؟؟؟تشکر
بله... برای غیر ازدواج هم همین شرایط را دارد...
درمورد سوال دوم: از همان اول اگر انجام دادنش را درست می داند نباید استخاره کند و استخاره در شرایطی که عقل می فهمد جواب درستی نمیاد که بشود بهش اعتماد کرد... تا انجایی که من می دونم حجیه استخاره را از باب قرعه هست و قرعه برای امر مشکل هست و در غیر اموری که مردد هستیم اصلا خداوند قرار نداده که انتظار داشته باشیم نتیجه درستی بیاید... بعد از تفکر و مشورت اگر نتیجه ای بدست آمد باید عمل شود و حتی اگر استخاره هم گرفتیم (که نباید بگیریم) باز هم نتیجه عقل و مشورت باید عمل بشود... 
آقای سین
این روزا مگه خواستگار گیر میاد اصلا که آدم بخواد دل دل هم بکنه
نکته ظریفی بود و بنظرم شاعر بهمین خاطر گفته: در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست:)
....مسعود ....
در سال هایی چند به سخنرانی های علامة طهرانی رحمه الله گوش می دانم . ایشان دو سخنرانی در مورد استخاره و روش های آن صحبت می کنند . جالب است بدانید که استخاره یک روش ندارد و منحصر در استخاره با قران یا با تسبیح نیست ( بر فرض  حجیت انها ) بلکه نمازهای زیادی وجود دارد به نام نماز استخاره که حتی یک مورد ان بعد از نماز وتر ذکری اگر اشتباه نکنم استخیر بالله خیرا... را چند مرتبه در سجده می گویید و بعد از ان احتمالا دعایی می خوانید و هر چه به دلتان خطور کرد به همان عمل کنید . در هر این دو سخنرانی علامة طهرانی رحمة الله علیه بسیار مفید است و انسان را جذب استخاره می کند البته استخاره ی عاقلانه شرعی 
خوب بود استفاده شد ولی این شماره تلفن کدام مرکز است و نامش چیست؟
مرکز جبرئیل امین هست و فعالیت های اصلی آنها کار دیگه ای هست و من زیاد استفاده کردم و استخاره های خوب و دقیق می گیرند. تلفن که بزنید خودشون رو معرفی میکنند به صورت گویا...
ممنون از مطالبتون...
نـــای دل
مطلب مفیدی بود..

سپاس...
خواهش می کنم دوست عزیز...
فدای شما فندق هستم
ایشالا رفتم خواستگاری؛ استخاره میگیرم :-)

ان شاء الله...
موفق و موید باشید...
مینا

سلام‌پی‌تونیم‌بعدیکسال‌استخاره‌روتکرارکنیم

سلام... اگر تغییری در شرایط اتفاق افتاده بله...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan

کپی برداری برای سایت های غیر تجاری و تبلیغی آزاد می باشد

نظرات خصوصی جواب داده نمی شود