سایت رسمی عباد الرحمن

عباد الرحمن,احکام,طب,طب اسلامی,عکس نوشته,کتاب,دانلود کتاب,تفسیر,بصیرت افزایی,حوزه,دانلود کتابpdf,آیت الله تبریزیان

درمان یبوست با گیاهان دارویی

  • ۲۲:۲۹

برای درمان خانگی یبوست از غذاها، میوجات، گیاهان دارویی ملین و مسهل باید استفاده کرد که نوع آن بستگی به این دارد که درمان یبوست شدید را نیاز داشته باشیم یا یبوست کم باشد. 


برای درمان یبوست چه بخوریم؟

آش ها و غذاهای آبکی برای درمان یبوست خیلی مناسب هستند. میوه جات خصوصا انجیر تازه یا خیسیده و زرد آلو، سبزیجات، سبوس گندم و نان سبوس دار هم خوب هستند.


درمان یبوست با داروهای گیاهی

خاکشیر ملین(نرم کننده مدفوع) است و سنا و صبر زرد(آلوئه ورا) مسهل(اسهال آور و قوی) هستند. اگر یبوست شما خفیف است از ملین استفاده کنید و اگر یبوست شما شدید است از سنا استفاده کنید و اگر خیلی شدید است از یک کپسول صبر زرد در روز استفاده کنید.


درمان یبوست با خاکشیر

در هیچ یبوستی نباید از خاکشیر غافل شد چون بی ضررترین و اصولی ترین درمان است و سعی کنید ابتدا خاکشیر و درمان خوراکی را شروع کنید و اگر بعد از یک روز جواب نگرفتید سراغ مسهل ها بروید و اگر فرصت ندارید یا یبوست شدید هست حداقل ابتدا دو ساعت بعد از خاکشیر خوردن مسهل مصرف کنید تا دچار عارضه ای نشوید.


طرز تهیه خاکشیر برای یبوست

خاکشیر را در آب گرم ریخته و با ریختن در ظرف شیشه ای دیگر و تکرار این کار شنهایی که ته ظرف باقی می ماند را از آن جدا کنید(اگر شن دارد) و با نبات یا شیرینی های طبیعی دیگر مصرف کنید. البته بنظر بنده با آب سرد هم اشکالی ندارد استفاده شود. مقدار مصرف آن سه قاشق غذاخوری یک ساعت بعد از غذا و تکرار آن بعد از هر غذا است تا زمانی که یبوست برطرف شود. اگر مقدار کمتر مصرف شود اثر آن کمتر است اما بی اثر نیست. توجه داشته باشید که خاکشیر ملین هست و مدفوع را نرم می کند و فقط یبوست های خفیف را می توان با آن درمان کرد.


درمان قطعی یبوست

برای درمان قطعی یبوست باید ابتدا مزاج خود را اصلاح کنید سپس اگر بیماری مرتبط با ایجاد یبوست دارید را درمان کنید و در آخر ملین و بعد از آن مسهل مصرف کنید و غذاهای ملین را در برنامه غذایی خود قرار دهید.


راه های درمان یبوست شدید

برای درمان یبوست شدید باید به روش درمان قطعی یبوست که گفته شد عمل کنید و داروهای مسهل قوی را با مقدار حداکثر آن در کنار تنقیه روغن زیتون مصرف کنید.


درمان یبوست با روغن زیتون

خوردن روغن زیتون به صورت پخته نشده برای یبوست های خفیف موثر هست و به عنوان یک ملین خوب می توان از روغن زیتون در سالاد و روی غذا استفاده کرد ولی اگر روغن زیتون را با سرنگ بدون سوزن یا هر روش دیگری تنقیه (وارد کردن روغن به مقعد و مخرج مدفوع) کنیم خیلی سریع تر و موثر تر جواب می گیریم و از این روش حتی برای یبوست های قوی هم باید استفاده کرد. برای این کار نصف استکان روغن زیتون را تنقیه کنید.


غذاهای یبوست زا

سنجد، دارچین، برنج، میوه های کال و نرسیده و غذاهای خشک یبوست زا هستند.

åã ÝíÓäãÇ ˜áæÈ ÇÝÓÑÇä
ا.بهزادپور
ممنون. خیلی مفید بود.

خواهش می کنم...
عشق دمشق
عالی بود
تشکر دوست عزیز...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan

کپی برداری برای سایت های غیر تجاری و تبلیغی آزاد می باشد

نظرات خصوصی جواب داده نمی شود